Skocz do zawartości

[2020] Shimano


Lomeltor

Rekomendowane odpowiedzi

Cisza w temacie a na mieście już wróbelki ćwierkają, o tym co Shimano planuje na 2020 rok.

1. Nowe grupy osprzętowe dedykowane dla graveli (chyba nawet z 4) - to samo co szosa, jej wariacje + większe kasety, przerzutki z długimi wózkami w systemie Shadow...

2. mają się pojawić układy hamulcowe z 4 klamkami hamulcowymi (chyba dla przełajów?)  - dwie standardowe klamkomanetki + dwie małe kameczki w górnym chwycie

3. napędy 12rz. mają spaść do XT i ponoć do SLX też

4. więcej układów hamulcowych z 4-ma tłoczkami

Więcej póki co nie wiem, więc nawet nie pytajcie, a plotki z "oficjalnego źródła" ;)

Edytowane przez Lomeltor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Janu_sz

 

Serio nie widzisz, że to nie pytania a twierdzenia, ploteczki? To chyba normalne, że się plotkuje o nowościach? W każdym temacie nie wolno? O samochodach też nie? O zegarkach może? A może pozwolisz w swej nieskończonej dobroci chociaż na rozmowy o pogodzie w przyszłości??

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Lomeltor napisał:

1. Nowe grupy osprzętowe dedykowane dla graveli (chyba nawet z 4) - to samo co szosa, jej wariacje + większe kasety, przerzutki z długimi wózkami w systemie Shadow...

2. mają się pojawić układy hamulcowe z 4 klamkami hamulcowymi (chyba dla przełajów?)  - dwie standardowe klamkomanetki + dwie małe kameczki w górnym chwycie

Biorę to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Alsew napisał:

Czyli na rok 2019 Shimano nie planuje żadnych nowości w tym temacie?

To nie do końca tak. Jeżeli poprawnie rozumiem zamysł autora to ma na myśli rok, w którym nowości pojawia się w seryjnych rowerach. Dlatego właśnie XTR jest nowością na rok 2019, a nie 2018, ponieważ pojawi się seryjnie w rowerach na 2019. Nowości na 2020 będą prezentowane na wiosne 2019.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ten rok mamy już potwierdzone odświeżenie Sainta, więc pewno też Zee. Poza tym biorąc pod uwagę wejście SRAMa w 12rzędów, spodziewam się również rozszerzenia DA na taką opcję. Poza, poza tym zawsze będą jakieś dodatki do grup deore i niżej.

EDIT: Poza, poza, poza tym katalogi z zapowiedzanymi produktami są już u producentów i sprzedawców. Tak było np z przedostatnim XTRem. Katalog miałem, pocztą pantoflową, pół roku przed premierą.

Edytowane przez uzurpator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Janu_sz napisał:

Serio są tacy fanatycy sh*tmano jak Jabłka z doliny krzemowej, że nie mogą się na początku 2019 doczekać co będzie w 2020 ?

Wszyscy tutaj śmigamy na składakach, a posty piszemy bo mamy za dużo czasu. Przecież nikogo nie interesują takie sprawy.

12 godzin temu, Lomeltor napisał:

3. napędy 12rz. mają spaść do XT i ponoć do SLX też

To brzmi całkiem nieźle. Ciekawe jak będzie wyglądała sprawa kompatybilności z bębenkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, skom25 napisał:

 

To brzmi całkiem nieźle. Ciekawe jak będzie wyglądała sprawa kompatybilności z bębenkami.

Na 99,9% będzie MicroSpline. Dość idiotyczne byłoby wprowadzanie nowego standardu tylko dla XTRa. Poza tym MicroSpline czysto koncepcyjnie jest lepszy od klasycznego. Jakbym się miał zakładać to postawilbym na to, że klasyczny bębenek być może pozostanie dalej w Deore przy jego następnej iteracji, ale tu też nie wiadomo co Shimano wymyśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Alsew napisał:

jakby Srama nie było na świecie...

Tylko Sram skasował Shimano w napędach tanich NX Eagle i kompatybilność z bębenkami. W napędach drogich Eagle - można kupić całe grupy bez problemu i w napędach bez kabli - 1x12, które są dostępne od dnia premiery i można je mieszać uzyskując napęd do CX/Gravela bez premier nowych grup...

Sam mam 1x12 NX Eagle i to jest magia co 14kg rower z kątem główki 66,5 podjeżdża. 500% kaseta wypłaszacza wszystko. Aż się marzy XC 10kg z Eaglem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Sabarolus napisał:

No czy to będzie 2020 to zobaczymy. Zaraz minie rok od prezentacji XTRa, a tu dalej nie można kupić pełnej grupy, a to co można lub będzie można kiedyś tam jest okrojone.  

Tak się dzieje ponieważ Shimano wypaliła się jedna z fabryk,  sprawa chyba dotyczyła korb.

13 godzin temu, Sabarolus napisał:

To nie do końca tak. Jeżeli poprawnie rozumiem zamysł autora to ma na myśli rok, w którym nowości pojawia się w seryjnych rowerach. Dlatego właśnie XTR jest nowością na rok 2019, a nie 2018, ponieważ pojawi się seryjnie w rowerach na 2019. Nowości na 2020 będą prezentowane na wiosne 2019. 

Dokładnie tak.

1 godzinę temu, skom25 napisał:

To brzmi całkiem nieźle. Ciekawe jak będzie wyglądała sprawa kompatybilności z bębenkami.

W tym temacie cisza, ale był jakiś przeciek, odnośnie produkcji piast (nie wiem czy ty nie chodziło o spaloną fabrykę). Także może zrobią "myk" jak SRAM z NX i będzie coś pasować na stary bębenek kosztem mniejeszej koronki 10T, ale to już takie moje osobiste gdybanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, skwarek2 napisał:

Tylko Sram skasował Shimano w napędach tanich NX Eagle i kompatybilność z bębenkami. W napędach drogich Eagle - można kupić całe grupy bez problemu i w napędach bez kabli - 1x12, które są dostępne od dnia premiery i można je mieszać uzyskując napęd do CX/Gravela bez premier nowych grup...

Sam mam 1x12 NX Eagle i to jest magia co 14kg rower z kątem główki 66,5 podjeżdża. 500% kaseta wypłaszacza wszystko. Aż się marzy XC 10kg z Eaglem!

Ale on w tym kontekście pisał. Że Shimano odpuszcza, tak jak by SRAM nie deptał im po piętach. Chyba nie zrozumiałeś aluzji Alsew-a

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Janu_sz napisał:

Ale on w tym kontekście pisał.

No może tak było :)

Jeździłem też na Ultegrze RX ze sprzęgłem - do graveli/CX. Wg mnie różnicy nie ma, dobra sprężyna trzyma łańcuch i nie spada, że trochę podzwoni o ramę? Nie tym kosztem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

@Chleje24na7 Co do sainta, to było to potwierdzone na pinku przez reprezentanta shimano - w arcie o nowym XTR. Co do reszty to jest wesołe zgadywanie. Ale... Shimano wciąż trzyma się 4 letniego cyklu odświeżania sprzętu, przynajmniej w głównych grupach, zaś Zee było wprowadzone wraz z Saintem 820, więc odświeżenie tego drugiego sugeruje, że Zee też dostanie odrobinę miłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno nikt tego nie sprawdza, ale lepiej nie ryzykować... Co jeżeli przyjdzie do domu policja Shimano i wlepi mandat za niewłaściwe użytkowanie sprzętu?

W ogólnym założeniu obydwie grupy służą do DH, przynajmniej jeżeli chodzi o napęd na co wskazują kasety o szosowej rozpiętości - 11-25 i 11-28 i blaty korb o najmniejszej liczbie zębów 34. Hamulce można wsadzić do czego się chcę przecież.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być nawet grupą do XC jeśli Ci się tak spodoba. Sporo osób w rowerach enduro (w tym ja) ma hamulce przeznaczone niby do DH jak Sainty czy Cody. U mnie Guidy stawały się trochę za słabe. Są cięższe osoby, które w XC używają Zee zamiast SLXów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...