Skocz do zawartości

[Do 10000 zł] Gravel/jazda po mieście/uniwersalny


Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy forumowicze,

Przymierzam się do zmiany roweru na jakiś o parametrach jak w temacie. Rower ma służyć do jazdy po mieście (50%) i wycieczek poza miasta (szosa/las/nieutwardzone ścieżki). Budżet 10000 zł to max jaki chciałbym wydać, ale nie obraziłbym się jeśli udałoby się znaleźć coś tańszego. Wzrost 177 cm, waga 70 kg. 

Zależy mi  w szczególności na tym żeby rower miał w miarę wygodną geometrię, tj. gravel/endurance oraz żeby mieścił opony do 35 mm. Dwa modele nad którymi się zastanawiam to Canyon Endurace CF 7.0 - https://www.canyon.com/pl-pl/road/endurace/2019/endurace-cf-7-0.html oraz Rose Backroad https://www.rosebikes.pl/rose-backroad-105-2671736. Canyon przy założeniu, że zmieniam w nim opony na szersze żeby móc wyjechać także w teren. Minusem obu rowerów jest fakt, że nie ma sprzedaży w detalu i nie można się przymierzyć, więc byłbym wdzięczny za opinie jeśli są tutaj ich użytkownicy. Inne propozycje podobnych modeli rownież mile widziane. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Janu_sz napisał:

Zaraz Ci Rose odpowie, poczekaj aż skuma, że linkujesz w sklep ROSE.

Backroada w rozmiarze 57 cm można przymierzyć we Wrocławiu. Mam testowy egzemplarz na Ultegrze. Wersja z błotnikami oraz przełożeniami przełajowymi (korba 46 z przodu) dobrze sprawdza się jako "mieszczuch" ze sportowymi ambicjami. Opony Schwalbe 38 mm dobrze niosą po asfalcie i szutrze, mają niskie opony toczenia i można szybko przycisnąć na szosie po odpowiednim dopompowaniu. Mimo iż kola firmowe ładnie wyglądają wymieniłbym je jednak w konfiguratorze na DT Swissy, a w zależności od zakresu użytkowania nie wiem czy węższa kierownica Ritcheya nie byłaby lepsza - Evomax daje komfort prowadzenia na bezdrożach, ale na szosę oraz gładsze szutry standardowy Ritchey będzie lepszy. Po paru miesiącach na nim nie wiem też czy nie polecić szukającym komfortu także siodełko Ergona lub Selle Italia Flite Flow zamiast standardowego (wymiana darmowa lub też Selle za dopłatą), ale dobór siodełka to też subiektywna sprawa. Przy tym wzroście mniemam, że rama 54 cm byłaby odpowiednia, ale dobrze byłoby poznać przekrok. 

Co do wyposażenia - wersja na 105tce po tym jak weszła nowa wersja tej grupy to gwarancja bezproblemowej, wygodnej jazdy z szerokim zakresem przełożeń. 

Backroad ma bez wątpienia sportowy charakter. Daje dużo frajdy zarówno na singlach jak i szybkich łukach. Dla swobodniejszej pozycji za kierownicą polecam podkładki min 20 mm pod mostek. Przy mniejszej ilości pozycja jest bardziej sportowa. Rama z karbonu dobrze tłumi drobne nierówności. Atutem niedostrzegalnym na pierwszy rzut oka jest sztyca. Wygląda niepozornie, ale dobrze tłumi rozmaite dziurska wychodzące znienacka spod liści, przeskoki przez korzenie itd. Polubiłem ją choć wzorem był dla mnie lekki i komfortowy Ritchey Carbon Link Flexlogic.  

Lubiącym backpacing itd polecam od razu montaż podstawowego bagażnika - z sakwami po mieście i poza jest poręczniej. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po przejrzeniu katalogów wszystkich firm rowerowych obecnie zastanawiam się nad dwoma opcjami: 

Scoot Speedster Gravel 10

https://www.scott.pl/produkt/823/5019/Rower-Speedster-Gravel-10/

lub 

Orbea Terra H30 D 19

http://primal.pl/pl/p/Gravel-ORBEA-Terra-H30-D19-czarna-pre-order/907

Na korzyść Scotta na pewno Ultegra i fakt że miałem okazję się do niego przymierzyć i naprawdę mi pasuje. Orbea z kolei tańsza i na niższym osprzęcie ale ze sztywnymi osiami. Co myślicie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...