Skocz do zawartości

[naped] Kompleksowa reanimacja naped w Kross Hexagon V3


intruz

Rekomendowane odpowiedzi

Z nowych to musisz mieć tylko przerzutkę Deore M6000, starsze nie oblatują kaset 42T. 

Na korbie warto oszczędzić, biorąc czy to pod HTII czy pod Octalinka, jakąś "trójkę" - potrzebujesz samych ramion. Do tego zębatka narrow-wide, tyle zębów ile uznasz za słuszne. 

Warto - bo taki zestaw skompletujesz za 150-200zł (korba z nową zębatką) a korby jednorzędowe to dwa razy tyle. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtaniej - aliexpress: Korbę IXF kupisz za 16$ + ship. Na allegro jest np coś takiego:

https://allegro.pl/oferta/korba-shimano-fc-m552-175-42-32-24t-deore-7752184040

Ten suport pewno martwy jest, ale:

https://allegro.pl/oferta/suport-ztto-bb91-czarny-do-shimano-hollowtech-7713336096

i do tego zębatka:

https://allegro.pl/oferta/zebatka-narrow-wide-38t-enduro-dh-fr-wyprzedaz-7743063116

Można też nową korbę sobie sprawić i zębatki sprzedać:

https://allegro.pl/oferta/korby-shimano-alivio-fc-t4060-44x32x22-9-rz-7848173137

EDIT: Co do przerzutki, to tylko Deore RD-M6000-GS obsługuje kasetę 42. Wersja SGS niestety nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miałem podobny dylemat, rower również hexagon v3 kupiony w 2009. Jeżdżony raczej rekreacyjnie, może 25% w terenie. Dopiero rok temu jeżdżony więcej - ok 2500km. W tym sezonie również postanowiłem zrobić mały upgrade napędu ale bardziej oszczędnie niż Ty i tak:

  1. Wymienione koła Stars Circle - tani chińczyk ale na kilka sezonów powinno starczyć do jazdy bez szaleństw. Piasta HB-RM70  oraz FH-RM307, do tego kaseta CS-HG41, szprychy, nyple itp gotowy zapleciony zestaw kupiony na A.
  2. Łańcuch kmc x8.93
  3. suport neco B920AL + kobra fc ty501 do tego narzędzia do wymiany suportu i zdjęcia korby, jakieś 30pln.
  4. Wymieniłem również tylną przerzutkę bo stara trochę się poluzowała, wybór padł na acera rdm360.
  5. Jako że większość tras to asfalt, ścieżki rowerowe i chodniki,  opony wymieniłem więc na Kenda Khan k935 + detki i nowe klocki hamulcowe za 20pln, do tego łyżki do opon.
  6. Całość wymieniłem sam w 3 dłuższe wieczory. Do tego dochodzi frajda, że sam wymieniasz, regulujesz:) Całkowity koszt ok 630PLN - wszystko kupione na znanym serwisie aukcyjnym.

Komfort jazdy obecnie znacznie wyższy, wszystko śmiga cichutko, płynnie zmienia się przerzutki, zmiana zauważalna. Czuć teraz amortyzator który powinien również być wymieniony - po prostu drga.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...