yambey Napisano 19 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2019 Witam Mam archaicznego Fox'a długo nieużywanego , który wymaga odświeżenia ze względu na cieknące lagi. Teraz kilka pytań: 1. Czy można stosować zamienniki olejów? Czy motocyklowe oleje do lag o podobnej lepkości będą się nadawały? 2. Gdzie i pod jaką nazwą mogę znaleźć uszczelniacze do amorka, istnieją dobre zamienniki czy tylko stosować oryginały? 3. Korzystając wyszukiwarki Fox'a , podany w tytule amortyzator znajduję się pod nr. 17 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 20 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2019 Po pierwsze rozbierz go i zobacz, czy w środku nie ma jakiś uszkodzeń zanim nakupisz olejów i uszczelek. 1. Dowolnego oleju nie radzę stosować, bo masz otwarty tłumik RL. Fox 10W Red = Silkolene Pro RSF 10W 47,36cst/40oC - ten ostatni parametr jest najważniejszy. Olej ten w małych ilościach kupisz u kolegi z forum Activia. http://activia.sgl.pl/czesci/oleje-i-smary/oleje/do-amortyzatorow/293 2. Nie bądź skąpy i kup oryginały. Mnie raz jeden sklep oszukał i sprzedał podróbki, albo jakieś stare leżaki magazynowe. Warga dobrze nie dolegała i olej się sączył non stop. Musiałem kupować kolejne uszczelki tym razem naprawdę oryginały i drugi raz bawić się w serwis; 3. Raczej tak; P.S. Amory z tych lat mogą mieć wadę fabryczną (migrację oleju z lagi dolnej do komory powietrznej). Jak zauważysz, że w komorze powietrznej jest znacznie więcej oleju niż 5ml zalecanego FoxFluid to musisz wymienić uszczelnienia tłoka komory gazowej na nowy typ. Poniżej link do mojego wątku: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yambey Napisano 24 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2019 Dzięki za rzetelną odpowiedź. W moim przypadku nie występuje proces migracji oleju. Podejrzewam ze od serwisu amorka minęło sporo lat i to jest główną przyczyną nieszczelnych uszczelek. Mam jeszcze jedno pytanie związku z uszczelniaczami. Mianowicie w motocyklach enduro duża popularność zyskały uszczelki SKF ( mające charakterystyczny zielony odcień ) ze względu na dodatkowe właściwości samosmarujące. Zauważyłem, że można je również nabyć do Fox'a, czy warto w nie zainwestować? Jeśli tak to wybrać wersję z kołnierzem wystającym poza obrys czy bez kołnierza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 25 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2019 (edytowane) Ja używałem zielonych SKF-u i było ok. Do niczego nie mogłem się przyczepić. Oryginały Foxa też są produkcji SKF tylko są czarne. Jeśli oryginalne uszczelki masz z kołnierzem, a raczej na pewno masz, bo bezkołnierzowe chyba dopiero wprowadzili do odchudonych Fox-ów StepCast, to też bierz z kołnierzem. Znacznie prościej je poprawnie zainstalować i potem zdemontować. Edytowane 25 Lutego 2019 przez Kowal1986 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.