Skocz do zawartości
giagi

[rama] czy istnieje taka rama?

Rekomendowane odpowiedzi

giagi

Jak człowiek się już w rower wkręci to dochodzi do momentu potrzeby samodzielnego złożenia roweru... inni sadzą drzewa, budują domy, ja wolę złożyć rower :P

Są na stanie dwa fajne kółka DT Swiss, kaseta i tarcze hamulcowe a więc idealnie na start :)

Największy dylemat to oczywiście wybór odpowiedniej ramy :/ a okazuje się, że to nie takie proste bo są pewne warunki brzegowe;

- dostępność w naszym ładnym kraju

- budżet max 1000-1200zł

- rama komfortowa do jazdy rekreacyjnej po lesie, mieście itp.

- sztywna oś (142x12)

- wytrzymała bo rider już nie szczaw i swoje waży

- główka taper

- rozmiar 15-16"

Oczywiście można odstąpić od sztywnej osi i dokupić odpowiednie endcapy DT, myślałem już o starszym Primalu ze względu na bardziej stromy kąt główki ale rozmiar S też aż tak mały nie jest, Peak też bez sztywnej osi i też w S mały nie jest. Zresztą trailowa geometria to chyba przesada do jazdy po mieście i lesie...

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ilia

Ja bym ze sztywnej osi nie rezygnował. W połączeniu z hamulcami tarczowymi mocno ułatwia życie, nie wyobrażam sobie powrotu do 9 mm.

Szkoda, że nie podałeś swojej wagi. Jak ważysz poniżej 100 kg to praktycznie każdą możesz brać śmiało. I możesz jeszcze dorzucić info o wzroście.

Taper to już praktycznie standard.

Widelec chcesz dać o skoku 100 mm? Myślę, że rekreacyjnej jazdy po mieście i lesie więcej nie trzeba.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
giagi

165cm/85kg :)

to prawda jak ktoś spróbuje sztywnej osi to ciężko wrócić do qr, 

szkoda, że primal nie ma sztywnej osi (nie mówię tu wersji plusowej bo mam zwykłe piasty) bo już zaczął mi się podobać, że nawet planowałem zakup na zapas kilku haków przerzutki ;) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Szary_wolf

A Accent Peak TA 12 nie będzie w Twoim rozmiarze? Spełnia wszystkie Twoje wymagania ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Tyle że Peak ma mało co wspólnego z komfortem. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eazy

Jeżeli nie będziesz się bardzo upierać, że zakup musi być w PL to tutaj masz dwie ciekawe opcje:

Alu: https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-reaction-hpa-sl-27.5-side-swing-frame-black-n-blue-692535

Carbon (wyjdzie trochę ponad budżet, ale za to 'wungiel'): https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-reaction-gtc-slt-27.5-side-swing-frame-carbon-n-flashred-837341 

Sklep sprawdzony przez wielu użytkowników forum. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
giagi

Jeszcze mały szczegół - pożądany suport BSA 69-73, napęd leci 1x11 Sram

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eazy

Wcale nie taki mały ten szczegół, bo w tej chwili wypada z dostępnych opcji znaczna część ram :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
giagi
1 godzinę temu, Szary_wolf napisał:

A Accent Peak TA 12 nie będzie w Twoim rozmiarze? Spełnia wszystkie Twoje wymagania ;)

Kolejny szczegół, koła mam 27.5" :blink:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eazy

Zastanów się, czy aby na pewno press-fit to takie zło i czy wrzucenie skręcanego Token'a nie załatwi sprawy. Co do napędu SRAM / Shimano to kwestia zmiany tylnego haka. W tych bardziej popularnych markach nie powinno być z tym problemu. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Proponuję brać ramę ścieżkowca. Komfort wbrew pozorom nie będzie wcale zły. Z przykładowych spełniających kryteria techniczne i finansowe ns bikes eccentric evo 27,5 lub octane one prone 27,5. Napęd 1x10/11.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
giagi
Napisano (edytowane)

Patrzyłem na NS ale kąt główki ma dość mocno wypłaszczony i w rozmiarze S dość duże TT i ST. Zresztą trudno porównywać te wymiary ram bo często w realu te wymiary wychodzą nieco inaczej.

Myślałem mocno o Primalu 2017 bo tam kąt był jeszcze bardziej akceptowalny bo 67stopni a przy amorku 120mm wyszło by prawie 68 ale znowu ta oś...

Pytanie - jak ścieżkowiec się sprawdza w codziennym użytkowaniu? Plusem takiej ramy zapewne będzie wyżej usadowiona kierownica...

Edytowane przez giagi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Brombosz
Teraz, giagi napisał:

Pytanie - jak ścieżkowiec się sprawdza w codziennym użytkowaniu?

Kwestia tego jakie załadujesz tam opony. Resztę idzie w miarę dostosować jak rama będzie w dobrym rozmiarze. Demonem prędkości po prostu nie będzie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
giagi

NS i Octane One mają za to sporą zaletę w sztywnej osi i postmount...

Jak szukam w necie geometrii NS to znajduję tabele z różnie podającymi wymiarami... :ermm:

Obecnie posiadam Maxxisy Ikon i Hutchinson Cobra ale planuję dokupić jeszcze jakieś inne szybsze i bardziej odpowiednie na asfalt.

Tak więc miejscem na oponę nie muszę się martwić, choć nie wykluczone iż w przyszłości wyjdzie potrzeba montażu jakiegoś balona na morenowe piachy :rolleyes:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
giagi

Napęd jaki już posiadam to Sram 1x11 32T z przodu i 11-42 z tyłu

Czeka mnie na pewno dokupienie hamulców, sztycy, suportu, steru, kierownicy i łańcucha 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa
Napisano (edytowane)

@giagi: odnośnie komkomfortu to mój primal daje dużo więcej niż canyon (patrz w moje rowery). Primal ma kąt główki 65 a canyon 69,5. Kluczowa kwestia to właśnie dobór opon i kokpitu.

Cały zeszły sezon w tym primalu miałem koła non-boost (z tylu chinskie adaptery za kilka zł) i wideł z xc o skoku 130mm i też dawał radę.

Edytowane przez Dokumosa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
giagi
Napisano (edytowane)

Szkoda, że Primal w 27.5 nie ma sztywnej osi :ermm:

Edytowane przez giagi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ilia

Co do presfita, ja u siebie w jednym z rowerów mam aluminiowy suport Race Face i nie mam z nim problemów. Wcześniej był plastikowy Srama i po pewnym czasie zaczął lekko stękać. Co do komfortu to tak jak wspominali, kwestia mostka, kierownicy. Ważne są też dobre gripy i siodełko o odpowiedniej szerokości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa
Napisano (edytowane)

W kwestii pressfita to o ile z rozwiązaniami sram bywają problemy typu skrzypienie/piszczenie/trzeszczebie to w shimano jest dobrze. Z serwisowego pkt widzenia łatwiej mi jest wymienić suport PF niż zapieczony BSA. Nie ma też obecnie kwestii trwałości muf.

Wracając do primala - możesz pójść w 2018. Poprawiona jest geo i prowadzenie kabli. Boost da się elegancko ominąć (poniżej mój primal z czasów jak miał koło non-boost, nawet adapterów nie widać ;))

IMG_20181019_001621.thumb.jpg.9e1818970bdc29f48103421d5a2ae311.jpg

Edytowane przez Dokumosa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
giagi

Jak wagowo wypada Twój Primal?

Zastanawiałem się czy faktycznie nie dokupić adapterów i brać ramę z boostem, jedynie te kąty nowego Primala mnie odstraszały ale można faktycznie nie taki diabeł straszny :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Z racji lżejszych kół, opon, dętek, amortyzatora i rurek będzie co najmniej z 1kg lżejszy niż fabryczny primal pro (nie miałem okazji ważyć) strzelam, że max. 12,5kg.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
giagi

Twój Yaruś jaki ma skok?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Skromne 160 aczkolwiek mam gdzieś pod ręką airshaft żeby go skrócić na 140 (jeszcze się waham czy to robić).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
giagi

W zakładanym budżecie z ram można kupić też stare paroletnie leżaki magazynowe wyższych modeli Cube, Bulls, Merida, Focus itp.

Z pewnością można na nich złożyć rower lekki ale czy wytrzymały?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Zależy co ma taki rower znieść. Przy Twojej masie i dropach nie większych niż wysoki krawężnik nie będzie z nimi żadnego problemu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×