Skocz do zawartości

[rama] czy istnieje taka rama?


giagi

Rekomendowane odpowiedzi

Jak człowiek się już w rower wkręci to dochodzi do momentu potrzeby samodzielnego złożenia roweru... inni sadzą drzewa, budują domy, ja wolę złożyć rower :P

Są na stanie dwa fajne kółka DT Swiss, kaseta i tarcze hamulcowe a więc idealnie na start :)

Największy dylemat to oczywiście wybór odpowiedniej ramy :/ a okazuje się, że to nie takie proste bo są pewne warunki brzegowe;

- dostępność w naszym ładnym kraju

- budżet max 1000-1200zł

- rama komfortowa do jazdy rekreacyjnej po lesie, mieście itp.

- sztywna oś (142x12)

- wytrzymała bo rider już nie szczaw i swoje waży

- główka taper

- rozmiar 15-16"

Oczywiście można odstąpić od sztywnej osi i dokupić odpowiednie endcapy DT, myślałem już o starszym Primalu ze względu na bardziej stromy kąt główki ale rozmiar S też aż tak mały nie jest, Peak też bez sztywnej osi i też w S mały nie jest. Zresztą trailowa geometria to chyba przesada do jazdy po mieście i lesie...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym ze sztywnej osi nie rezygnował. W połączeniu z hamulcami tarczowymi mocno ułatwia życie, nie wyobrażam sobie powrotu do 9 mm.

Szkoda, że nie podałeś swojej wagi. Jak ważysz poniżej 100 kg to praktycznie każdą możesz brać śmiało. I możesz jeszcze dorzucić info o wzroście.

Taper to już praktycznie standard.

Widelec chcesz dać o skoku 100 mm? Myślę, że rekreacyjnej jazdy po mieście i lesie więcej nie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

165cm/85kg :)

to prawda jak ktoś spróbuje sztywnej osi to ciężko wrócić do qr, 

szkoda, że primal nie ma sztywnej osi (nie mówię tu wersji plusowej bo mam zwykłe piasty) bo już zaczął mi się podobać, że nawet planowałem zakup na zapas kilku haków przerzutki ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie będziesz się bardzo upierać, że zakup musi być w PL to tutaj masz dwie ciekawe opcje:

Alu: https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-reaction-hpa-sl-27.5-side-swing-frame-black-n-blue-692535

Carbon (wyjdzie trochę ponad budżet, ale za to 'wungiel'): https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-reaction-gtc-slt-27.5-side-swing-frame-carbon-n-flashred-837341 

Sklep sprawdzony przez wielu użytkowników forum. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się, czy aby na pewno press-fit to takie zło i czy wrzucenie skręcanego Token'a nie załatwi sprawy. Co do napędu SRAM / Shimano to kwestia zmiany tylnego haka. W tych bardziej popularnych markach nie powinno być z tym problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłem na NS ale kąt główki ma dość mocno wypłaszczony i w rozmiarze S dość duże TT i ST. Zresztą trudno porównywać te wymiary ram bo często w realu te wymiary wychodzą nieco inaczej.

Myślałem mocno o Primalu 2017 bo tam kąt był jeszcze bardziej akceptowalny bo 67stopni a przy amorku 120mm wyszło by prawie 68 ale znowu ta oś...

Pytanie - jak ścieżkowiec się sprawdza w codziennym użytkowaniu? Plusem takiej ramy zapewne będzie wyżej usadowiona kierownica...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NS i Octane One mają za to sporą zaletę w sztywnej osi i postmount...

Jak szukam w necie geometrii NS to znajduję tabele z różnie podającymi wymiarami... :ermm:

Obecnie posiadam Maxxisy Ikon i Hutchinson Cobra ale planuję dokupić jeszcze jakieś inne szybsze i bardziej odpowiednie na asfalt.

Tak więc miejscem na oponę nie muszę się martwić, choć nie wykluczone iż w przyszłości wyjdzie potrzeba montażu jakiegoś balona na morenowe piachy :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@giagi: odnośnie komkomfortu to mój primal daje dużo więcej niż canyon (patrz w moje rowery). Primal ma kąt główki 65 a canyon 69,5. Kluczowa kwestia to właśnie dobór opon i kokpitu.

Cały zeszły sezon w tym primalu miałem koła non-boost (z tylu chinskie adaptery za kilka zł) i wideł z xc o skoku 130mm i też dawał radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do presfita, ja u siebie w jednym z rowerów mam aluminiowy suport Race Face i nie mam z nim problemów. Wcześniej był plastikowy Srama i po pewnym czasie zaczął lekko stękać. Co do komfortu to tak jak wspominali, kwestia mostka, kierownicy. Ważne są też dobre gripy i siodełko o odpowiedniej szerokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii pressfita to o ile z rozwiązaniami sram bywają problemy typu skrzypienie/piszczenie/trzeszczebie to w shimano jest dobrze. Z serwisowego pkt widzenia łatwiej mi jest wymienić suport PF niż zapieczony BSA. Nie ma też obecnie kwestii trwałości muf.

Wracając do primala - możesz pójść w 2018. Poprawiona jest geo i prowadzenie kabli. Boost da się elegancko ominąć (poniżej mój primal z czasów jak miał koło non-boost, nawet adapterów nie widać ;))

IMG_20181019_001621.thumb.jpg.9e1818970bdc29f48103421d5a2ae311.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...