Skocz do zawartości

[pedały] pierwsze szosowe.


Fisiek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Od poczatku przygody z szosa jeżdżę na poczciwym m520, które maja już trochę kilometrów i pojawiaja się luzy. Planuje przesiaść się na stricte szosowe pedały, ale nie chce też wydawać milionów monet. Stad moje pytanie. Czy opłaca się kupić (przy miesięcznych przebiegach max 1kkm) r540 czy warto dopłacić do np r550 lub czegoś z looka (np. KEO classic 2 za 199zł) ? I jak z częsciami zamiennymi do looka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

shimano to pewna konstrukcja, nieco ciężka. Kosmicznych różnic tutaj nie ma. Look jest lżejszy, niektórzy narzekają na awaryjność, ze wszystkich bloków z tymi chodzi się najlepiej ( o ile można mówić o chodzeniu z blokami ), z częściami nie ma problemów. Stałem przed podobnych wyborem i....kupiłem time xpresso 4. Lekkie pedały, bałem się o ich żywotność, ale użytkuje intensywnie od dwóch lat i są naprawdę super. Potężne bloki, duże podparcie stopy, czuć lepszy transfer. Mają możliwość również regulacji na boki. Z blokami nie ma problemów. Same pedały choć z kompozytu to są odporne na uderzenie...zaliczyłem w mocny uślizg na prędkości-pedał nieco obtarty, ale to jedyna strata. Następne też będą timy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam okazje kupić keo classic 3 za 140 zł, lub keo classic 2 za 199 zł. Czy to opłacalne. Czy w lookach można wymienić te płytki pod blokami tak ja w shimano, ponieważ nie widać tego na zdjęciach. Czy lepiej pójść w r540/r550 ? 

 

big_1056173.jpg

0486738PART.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeździłem kiedyś na Lookach (z blokiem Delta), ale to było w zamierzchłych czasach - były solidne i ciężkie. Tańsze współczesne Looki są dość tandetne.
Już dość dawno temu przesiadłem się na Shimano PD540, głównym powodem był lepiej zabezpieczony i mniej śliski blok. Obecnie mam Shimano 540 i 550. Oba bardzo solidne, 540 są wykonane z aluminium i mają plastikową wymienną płytkę. Jeśli nie chodzimy po piachu i błocie potrafi wytrzymać ze dwa sezony. Wymiana jest łatwa i mało kosztowna (kilka zł. na pedał). 550-ki są wykonane z tworzywa, i choć słyszałem o jednym przypadku pęknięcia, sam nie mam z nimi żadnych problemów. Trwałe, łatwe w konserwacji (potrzebny specjalny klucz TL PD40 do nabycia w cenie 6-8 zł) i łatwe do wpięcia - 550 jakby troszkę łatwiejsze. Generalnie polecam - w dobrych pieniądzach dostajemy jeszcze lepsze pedały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pierwsze pedaly to byly Looki Keo, chyba sie zwaly Sprint. Jakosciowo bardzo przecietnie ale co tu oczekiwac od plastikowej konstrukcji.

Jakbys gdzies dostal Xpedo, to bedzie to duzo lepszy wybor niz ww Looki i Shimano.

Kiedys udalo mi sie wyrwac model Thrust z Ti oska, wazace ok 190g ponizej 200zl. Bardzo solidne, wysokiej jakosci pedaly. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...