Skocz do zawartości

[sztyca] Crank Brothers Highline - konserwacja?


Fordoniak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

temat, a w sumie pytanie kierowane głównie do osób, które posiadają ową sztycę od dłuższego czasu...
Pojawiła się u mnie ostatnio taka myśl - jak zadbać o sztycę, by nie wywalać zaraz ponad klocka na nową sztukę...
Posiadam obecnego Highline'a już trzeci sezon. Jakakolwiek konserwacja/dbanie/serwis sprowadza się do smarowania części ruchomych - zgodnie z zaleceniami:

Pytanie brzmi: czy to tyle, ile można zrobić "domowymi metodami"?
Zalecana jest wymiana całości "flaków", czyt. cartridge'a co jakiś czas...jednak nie widzę nigdzie w ludzkiej cenie (jeśli już, to można w tej samej cenie nabyć całą sztycę), tego cartridge'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem, ale ze Sztycą Specialized Command Post. Tylko, że moja jest mechaniczna, nie ma kartridża, za to wymienia się uszczelkę kurzową, ślizgi, tuleje i td. czyli całe flaki. Co do domowego dbania instrukcja jest taka sama, a części, które zalecają wymieniać też kosztują tyle co nowa sztyca. 

Uszczelka kurzowa wytrzymała u Ciebie trzy sezony i nie zaczęła puszczać smaru, albo łapać brudu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak często smarujesz sztycę? Ja swoją ze starą uszczelką musiałem smarować co 7-10 dni i prawie po każdej błotnej jeździe, gdzie syf leciał na uszczelkę. Moja nie pracowała na sucho, ale po tych kilku dniach przestawała się wysuwać z dostatecznie dużą prędkością. Po kilku miesiącach zaczęło zostawać też stosunkowo dużo smaru na tłoku. Mam takiego farta, że jest to już moja trzecia sztyca Command Post. W poprzedniej uszczelka wytrzymała ponad rok, ale też stosunkowo mało na niej jeździłem, a pierwsza bez rozkręcania chodziła poprawnie przez trzy miesiące, aż nagle porysowało się tłoczysko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej więcej raz na miesiąc. Wycieram stary smar z zanieczyszczeniami na tyle, na ile jest to możliwe bez większej rozbiórki, smaruję, składam i jazda.

Może to kwestia samych uszczelek? Nie wiem jak w Command Post, ale w Highline jest uszczelka Trelleborg, a te uszczelki są wszędzie wychwalane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...