Skocz do zawartości
TomaszU84

[kompaktybilność grup szosowych] Pomoc.

Rekomendowane odpowiedzi

TomaszU84

Witam.

 

Na wstępie, nie znalazłem takiego tematu, w razie mojego błędu, proszę o wklejenie czy przesłanie mi linka na PW i zamknięcie tego tematu :-)

 

Składam rower pod 110kg chłopa (waga docelowa, 100kg). Na dzień dzisiejszy chciałbym mieć korbę i hamulce 105, reszte Sore, wszystko z najnowszej serii, będzie pasować? Wyczytałem, że korby Sram są wiotkie, zwłaszcza pod sporą wagą, jak pod tym względem wygląda Campagnolo? Są kompaktybilne z Shimano?  

 

Czy jest coś, na co muszę uważąć? Aha, rama to Corratec Dolomiti (widelec rownież).

 

 

Dzięki wielkie za pomoc!

Edytowane przez TomaszU84

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot
9 godzin temu, TomaszU84 napisał:

Wyczytałem, że korby Sram są wiotkie, zwłaszcza pod sporą wagą,

Waga użytkownika- 95 kg, korby - najsampierw 150 5700 , obecnie SRAM Force 2x11. Absolutnie nie czuję różnicy w wiotkości. Śmiem nawet twierdzić, że Force pracuje lepiej. 

Warto tu dodać, że korby SRAMa ( na pewno Rival i Force ) lepiej pracują z przerzutkami Yaw.

Sama korba serii 105 jest bardzo OK i do napędu opartego na Szimano nie ma sensu zakładać korby SRAM.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TomaszU84

Dzięki!

Korba i hamulce 105 bo odczuje ja wagowo/je technicznie.

Jeszcze kilka pytań: odczuje istotną różnicę między klamkami 105 a Sora? Przerzutki Sora współpracować będą z korbą 105? Dobrze myślę, że skoro nie potrzebuje 10/11 biegów, a waga jest niemalże identyczna, nie potrzebuje nic wyżej?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot
Teraz, TomaszU84 napisał:

odczuje istotną różnicę między klamkami 105 a Sora?

105 będzie pracowała bardziej dokładniej ,ale nie będzie to potężna różnica.

Teraz, TomaszU84 napisał:

Dobrze myślę, że skoro nie potrzebuje 10/11 biegów, a waga jest niemalże identyczna, nie potrzebuje nic wyżej?

W teorii tak. Ale patrząc przyszłościowo za rok, dwa może być problem z tanim upgradem napędu. 

Prywatnie policzyłbym czy rezygnacja z korby i hamulców 105 nie pozwoli na zakup kompletnej Tiagry 10 sp. Mimo wszystko dodatkowy bieg da płynniejsze stopniowanie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pawelj5

Powiem szczerze, że przy wadze kolarza w okolicy 100kg, różnica w wadze miedzy korbą Sora, a 105 będzie bez znaczenia. Różnica w sztywności również będzie niewyczówalna. Jeżeli ze względów ekonomicznych nie chcesz brać pełnej 105, to bierz pełną Sorę i załóż tylko klocki hamulcowe ze 105 model BR-5800, pod obręcze aluminiowe z okładzinami R55C3. Będziesz zadowolony.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×