Skocz do zawartości

[widelec] wymiana bujaka na sztywniaka


Rekomendowane odpowiedzi

Wariant 1 - widelec gwintowany - liczymy na łut szczęścia + trochę rzeźby:

łożyska: https://allegro.pl/oferta/wianek-kierownicy-lozysko-kulkowe-neco-33x40-mm-7617031062

widelce:

1) https://allegro.pl/oferta/widelec-28x1-1-8-cala-gwintowany-aluminium-surowy-7004571556

165 cm rury sterowej + dopytka ile jest gwintu i ile od bieżni dolnego łożyska do osi koła

2) https://allegro.pl/oferta/widelec-rowerowy-kremowy-28-1-1-8-163-mm-25293-7799211913

jeśli da się na moim zdjęciu dopatrzeć 163 mm to pasuje jak ulał ;) + dopytka ile od bieżni dolnego łożyska do osi koła

3) https://allegro.pl/oferta/widelec-28-stalowy-trek-gwint-1-1-8-malowany-7592905106

ten chyba nie będzie pasował, chyba że jest od dziurki do bieżni 4 - 5 cm

4) https://allegro.pl/oferta/widelec-alu-sztywny-trekking-1-1-8-28-622-gwint-7760158196

pytanie - ile jest gwintu i klasycznie od bieżni do osi koła

5) https://allegro.pl/oferta/widelec-28-7767105687

tu można z 0,5 cm gwintu odciąć ale nie wiadomo ile od bieżni dolnego łożyska do osi koła

 

Wariant ahead:

1) http://www.force-components.pl/index.php?p4844,kod-146181-force-treking-28-widelec-1-1-8-ahead-alu-czarny-mat

trzeba by uciąć rurę sterową do tego stery + nowy mostek do kierownicy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten biały za 22 wygląda nawet chyba nieźle,  może warto zadzwonić, jeżeli stery były w złym stanie to wymiana kulek nie wystrczy bo wżery w bieżniach nie pozwolą wyregulować sterów. Kupić stery trzeba z dolną uszczelką tak aby plastykowy pierścień blokował przeciąg prysznic i piaskowanie w dolnej miseczce. Czasem można kupić retro stery nieużywane, z  grup mtb. Albo w idealnym stanie.... ale nie znam sytuacji. Upewnij się czy w przypadku sterów 1 1/8  jest jedna średnica bieżni nabijanej na widelec, bo znanych mi szeroko 1" są np czasem taka czasem inna ... Jak jest przy  1 1/8 nie wiem. 

Możesz z widelcem i kawałkami sterów podjechać  łatwiej niż z rowerem do warsztatu także dobry ruch z rozbieraniem.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @itr

rozesłałem zapytania do sprzedawców. Rozumiem, że szukam plastykowego pierścienia teraz jeśli ten widelec okaże się ok? Przełożyć starego się nie da? Nie przyglądałem mu się specjalnie ale nie wygląda dramatycznie.

Bieżnia:

https://allegro.pl/oferta/miska-bieznia-steru-kierownicy-1-1-8-28-6-7678621478

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że tak piszę post pod postem ale ciągle kombinuję.

Gdybym zdecydował się na ten biały widelec to potrzebowałbym:

- nowej bieżni pod dolne łożysko,

- jakiejś uszczelki (oryginalnie nie było),

- 2x łożysko (góra, dół),

- czy pod bieżnię można dać podkładkę dystansową zamiast odcinać rurę od góry? Zejście z ok. 46,5 cm do 41 to jednak sporo, nawet licząc ugięcie amortyzatora, co prawda mocowanie błotnika, lampy i uchwyt hamulca jest jeszcze w oryginalnym ustawieniu bardzo daleko od bieżni łożyska, więc koło z błotnikiem powinno się zmieścić, za to przód "pójdzie w dół" :)

Dziurka w białym widelcu będzie mniej więcej na wysokości czerwonej kreski, od tego ze 2-3 cm do bieżni czyli rower zejdzie przodem w dół, jeśli to technicznie akceptowalne myślałem dać te 0,5 cm podkładki dystansowej i dopiero bieżnię...

 

trek2a.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na co zwracałem uwagę to uszczelnienie dolnej miski, najczęsciej jako plastykowy ring wokół bieżni muskający dolną miskę na styk.

Nie tylko bieżnia nabijana na widelec, również miski wbite w ramę mogą być do wymiany bo zamiast  idealnej orbity dla kulek mogą mieć  tarkowate wyżłobienia od zdezelowania... 

Skręcanie i kontrowanie sterów wymaga dwóch dobrych kluczy i doświadczenia, tak aby nie ząbkowało anie nie było luzu.

Trzymam kciuki za powodzenia akcji widlacji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@itr

Dziękuję za Twoją pomoc i dobre słowo :)

Zacznę od widelca, jak coś dobierzemy, to pomyślę o miskach w ramie i jak będzie potrzeba to w rzucę kadłubka do auta - teraz nie jest to już taki problem transportowy, jak przód jest praktycznie zdemontowany :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem stalowy widelec, idealna długość rury sterowej, gwintu może 0,5 cm mniej niż w oryginale. Mechanik przełożył mi bieżnię, bo twierdził, że nie jest zużyta. W sobotę złożę do kupy i zobaczę czy są jakieś luzy i czy trzeba miski wymieniać. Tak na oko to rower siądzie ze 4 cm.

Widelec jest biały to go przetrę drobnym papierem, psiknę czarnym matem do samochodów i powinno być dobrze :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak to wygląda do etapu podkładu, może dziś uda się trysnąć finalnie i będzie sobie schło do następnego weekendu. Wtedy wezmę się za składanie. Muszę jeszcze wyprostować druty od błotnika i chyba zainwestuję już w nową lampę na ledach do dynama.

 

wid1.JPG

wid2.JPG

wid3.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale wtopa na całej linii :) Ten widelec jest z innej bajki :) W moim starym jest w środku wspawany element z nagwintowanym otworem, w który wkręca się od góry długą szpilkę trzymającą kierownicę. W tym nie ma tego elementu, więc nie jestem w stanie przytwierdzić kierownicy do widelca :D

Na razie złożyłem na starych elementach i tak wygląda lepiej, bo dolne łożysko było w kawałkach jak demontowałem widelec a teraz są oba nowe. Zostawię to jak jest, chyba że znajdę jakiegoś taniego suntora ale jakoś straciłem ochotę na wkładanie kasy w stary rower ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Prix

Wielkie dzięki, człowiek ciemny jak sanacyjny chłop :) Nie wpadłbym w życiu na to, zwłaszcza, że magik z serwisu, który mi sprzedał widelec do przełożenia dolnej bieżni obracał mój bujak i stuknął w bieżnię żeby ją ruszyć a to dziadostwo nie wypadło :) Dlatego myślałem, że to wspawane. A to faktycznie rozporek jest, jak się go skręci z rurą kierownicy to schodzi z linii i się klinuje.

Zostało mi tylko wymienić hamulce, bo jak montowałem v-brejki to mi pękły uchwyty trzymające sprężyny skrętne, więc wymienię brejki, do tego dam nową linkę i fajkę a rower wraca do brata. Ja będę teraz T100 tuningował :D

kolek.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kończąc wątek - wczoraj chciałem wreszcie poskładać rower do kupy, dłużyło się bo czekałem na nowe lampki Axa. Niestety kupiony widelec jest przekrzywiony i wszelkie wątpliwości znikają po założeniu koła - nie "idzie" w osi roweru. Nie mam weny, żeby to samemu prostować, więc poskładałem rower na starym widelcu, nowych łożyskach, nowych hamulcach (stare się rozpadały), dodałem piękne nowe lampki w technologii LED, połapałem elektrykę na własne pająki nie żałując taśmy izolacyjnej i na razie stoi :)

Mimo, że wróciłem do punktu wyjścia to sporo się nauczyłem, a właściwie - sporo mnie nauczyliście :) Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy lakier w hakach nie blokuje włożenia koła całkowicie idealnie w jego miejsce ?  Co jest skrzywione? same haki ? Może z roweru po dzwonie ;( potrąceniu czy innym wypadku... Szkoda tylko, że się napracowałeś z malowaniem...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mojej oceny - hak. Nawet miałem wątpliwości po zakupie ale myślę - nie znam się, pewnie mi się wydaje :)

Najbardziej to się utyrałem ze skrobaniem starego lakieru :) Jestem też mądrzejszy jeśli idzie o lakierowanie - ten lakier do felg tak sobie się trzymał, łatwo schodził po potraktowaniu metalem, np. w miejscu mocowań. Dlatego po poprawkach dałem jeszcze bezbarwny. I wtedy to już naprawdę fajnie zaczęło wyglądać.

Nic to -

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...