Skocz do zawartości

[2019] Bezprzewodowy Sram


durnykot

Rekomendowane odpowiedzi

Fajnie, że coś się dzieje i firmy pokazują jakieś swoje pomysły. Ale jak na razie mówię "po co takie", chociaż jednocześnie sądzę, że za 5 lat właśnie taki sposób będzie zupełną normą.
To tak samo jak ze smartfonami, niby marudzi się, że problemy sa z bateriami, bo trzeba co chwile ładować, a jednak nikt nie chce za bardzo wrócić do starej nokii, siemensa czy sagema który na jednym naładowaniu trzymał 2 tygodnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.03.2019 o 15:31, Alsew napisał:

Jedyna sensowna metoda działania takich hamulców bezprzewodowych polegała na tym, że byłby elektroniczny czujnik położenia klamki hamulcowej i czujnik położenia tłoka hamulca oraz jakiś procesor/mikrokomputer który by przetwarzał dane z tych czujników i synchronizował pracę tłoka oraz klamki za pomocą jakiegoś mechanizmu opartego na pneumatyce/hydraulice. Do tego dochodzi bateria i jakieś 'wi-fi'. I to wszystko zamiast kawałka przewodu hamulcowego :) Jednym słowem twoje życie zależałoby od poprawności działania jakiegoś g...wnianego czujnika :huh: 

Ja również uważam, że w przypadku hamulców nie ma to żadnego sensu, a wręcz przeciwnie - podniosłoby wagę całego zestawu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.06.2019 o 08:27, dure napisał:

z Di2 były akcje z bateriami, kolarz musiał rower zmieniać bo bateria była rozładowana :)

Wina mechanika. W porównaniu z Di2 baterie w AXS wymagają dużo częściej ładowania. Jak dla mnie Force AXS chodzi ciut wolniej niż Di2 tj zmiana biegów jest o ułamek sekundy wolniejsza. Przewaga nieznaczna nowych grup to zastosowanie 12-rzędowej kasety. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
13 godzin temu, KNKS napisał:

O ile praca przerzutki w systemie AXS nie zrobiła na mnie jakiegoś specjalnego wrażenia, tak praca manetki jest jak "z przyszłości" :D

Czyli że jak, manetka naciska się ponadprzeciętnie lekko a przerzutka działa "tak se" ?

Post zakrawa na "nie znam się, ale napiszę" :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zapytam podchwytliwie ;) co rozumiesz przez idealnie? W sumie zastanawiam się dlaczego tak dużo uwagi poświęca się przerzutce i manetce skoro to współpraca kaseta/łańcuch ma największy wpływ na to JAK zmienia się bieg na kasetach o dużej rozpiętości. Teraz dopiero Shimano się trochę wzięło za temat wprowadzając HG+; być może już za wiele się ulepszyć w tym temacie nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idealnie = w pełni pod kontrolą, bez przypadkowych zmian, uczucie precyzji przy zmianie (aby nie zmienić za daleko, za blisko)

No i ciekawi mnie ta kwestia lepszej jakości działania pod obciążeniem, shimano niby jest w tym lepsze. Tak długo jak przełożenie po prostu wchodzi bez ociągania tak dla mnie już jest super, więc tu temat muszę zgłębić :D

Wiadomo, czytać sobie można, fora internetowe są bardzo zgubne, najlepiej samemu przetestować :D muszę się rozeznać gdzie mogę to zrobić :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, mess napisał:

Wiadomo, czytać sobie można, fora internetowe są bardzo zgubne, najlepiej samemu przetestować :D

Jako, że kilkaset km na nowym Shimano mam za sobą mogę powiedzieć tyle, że o ile do tej pory wbijanie cięższego biegu pod obciążeniem kończyło sie głośnym "klank" o tyle w Shimano jest dużo bardziej "kulturalne". Czuć, że to łańcuch po prostu nie spada na mniejszą koronkę tylko schodzi po rampie. Nie jest to zmiana o 180 stopni, ale zdecydowanie odczuwalna, na plus działa jeszcze to, że czym mocniej ciśniesz na pedały tym lepiej zmienia :) Ciekawe byłoby połączenie AXS z kasetą i łańcuchem Shimano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu sie nie ma co dziwic, nawet przy mechanicznych systemach oczywisty i znany jest fakt, ze shimano chodzi jak po masle a sram "ja pierdyk" konkretnie i glosno.

Mialem najwyzsze modele mechanicznych mtb grup obu producentow i wolalem dzialanie srama. Inni preferuja shimano. 

W elektryce, przynajmniej bazujac z szosowego doswiadczenia, te roznice juz nie sa tak oczywiste. Duze wplyw na konkretna glosna manifestacje zmiany biegu maja kasety Srama wykonane z jednego kawalka metalu, pomijajac najmniesza i najwieksza koronke. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...