Skocz do zawartości

[2019] Bezprzewodowy Sram


durnykot

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie tak. Napęd typu 1x miał ułatwić wszystko...tymczasem czuję, że zwyczajnie brakuje mi wygodnych przełożeń (pomijając oczywisty fakt bycia kozakiem i twardzielem, co śmiga na rowerze z jedną zębatką). Na dodatek podliczyłem sobie z czystej ciekawości koszt wymiany napędu 1x11 na 1x12 Shimano lub SRAM i wychodzi, że bez kredytu się nie obędzie. Niemalże 3 koła...w tym kaseta, którą po prostu wymieniałem co roku (300 PLN rocznie można przełknąć). To jest po prostu jakaś parodia. Zamiast chwycić rower i cisnąć ile dam radę, myślę ile będzie mnie to kosztowało w perspektywie rocznej i co trzeba by zmienić, żeby nie być dziadem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Fordoniak napisał:

Dokładnie tak. Napęd typu 1x miał ułatwić wszystko...tymczasem czuję, że zwyczajnie brakuje mi wygodnych przełożeń (pomijając oczywisty fakt bycia kozakiem i twardzielem, co śmiga na rowerze z jedną zębatką). Na dodatek podliczyłem sobie z czystej ciekawości koszt wymiany napędu 1x11 na 1x12 Shimano lub SRAM i wychodzi, że bez kredytu się nie obędzie.

Takie gadki były dobre 2 lata temu. Teraz nikt już nie zadaje pytań, bo w MTB 1xx stał się obowiązkiem. Wystarczy spojrzeć na kolekcje rowerów. Ja nadal widzę więcej plusów niż wad. Koszty w każdej konfiguracji można kształtować zgodnie z własnym portfelem (kasety 11-50, łańcuchy) Gadanie o kosztach jest tu bezzasadne. 

Grupa bezprzewodowa srama nie jest po to aby była tania. Ma pokazać siłę i potencjał firmy i napędzić sprzedaż tańszych grup. Ja jako zeSramowany fanatyk cieszę się że w końcu ktoś złamał monopol shimano co zmusi tego giganta do myślenia. Rynek ma być konkurencyjny bo to dla nas klientów będzie zawsze lepsze. 

Nie wiem czemu są narzekania na ceny- jeździjmy wszyscy na alivio- będzie tanio. Zresztą większość używa kilku rowerów aby te koszty minimalizować, a szczególnie ci trenujący. Wśród amatorów grupy 1xx są fajne i proste, a koszty utrzymania pomijalne. Dlatego te grupy spasowały idealnie wśród gravelów. 

Dla wielu bezprzewodowa grupa srama jest ciekawostką. Ale budując nowy rower gdzieś tam będzie siedzieć w głowie ;-)) Portfel zdecyduje. 

Ja przeszedłem na grupy 1xx we wszystkich rowerach ze względu na uproszczenie i fan jaki daje jazda na tych napędach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, woojj napisał:

w MTB 1xx stał się obowiązkiem.

Jak czytam w dziale 'napęd rowerowy' że korzystanie z jakiegoś rozwiązania jest obowiązkiem to zaczyna mi to pachnieć dyktaturą :starwars:

1 godzinę temu, woojj napisał:

Gadanie o kosztach jest tu bezzasadne. 

Jak ktoś dużo jeździ na rowerze, zarabia średnią krajową i przez trzy miesiące w roku musi odkładać na kasetę to zaczyna robić się zasadne - a do tego nie każdy chce mieć przykręconego do koła kloca w postaci kasety NX:whistling:

1 godzinę temu, woojj napisał:

Ja przeszedłem na grupy 1xx we wszystkich rowerach ze względu na uproszczenie i fan jaki daje jazda na tych napędach

Przy dobrze dobranym :icon_exclaim: napędzie 2x10/11 przeciętny rowerzysta będzie używał przedniej zmieniarki od święta. Mi osobiście więcej 'fan-u' z jazdy na rowerze odbiera kiepsko zestopniowana kaseta niż konieczność kilkukrotnego użycia przedniej zmieniarki podczas treningu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Alsew napisał:

Jak ktoś dużo jeździ na rowerze, zarabia średnią krajową i przez trzy miesiące w roku musi odkładać na kasetę to zaczyna robić się zasadne - a do tego nie każdy chce mieć przykręconego do koła kloca w postaci kasety NX:whistling:

Średnia krajowa 4590zł, jeśli ktoś zarabiając takie pieniądze nie potrafi odłożyć na kasetę NX za 339zł to gratuluję zarządzania swoim portfelem ;/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
16 minut temu, kosa1987 napisał:

Średnia krajowa 4590zł, j

Brutto i do tego statystycznie , a nie realnie. Poza tym średnia krajowa nie jest wyznacznikiem realnych dochodów przeciętnego Polaka- bardziej wymierna jest dominanta, która jest zdecydowanie niższa.

 

16 minut temu, kosa1987 napisał:

jeśli ktoś zarabiając takie pieniądze nie potrafi odłożyć na kasetę NX za 339zł to gratuluję zarządzania swoim portfelem ;/ 

Weź łaskawie pod uwagę, że niektórzy mogą mieć inne zobowiązania, jak dzieci, opłaty stałe, raty, muszą kupić jedzenie i się w coś ubrać, więc odłożenie 340 pln jest wyzwaniem . Jeśli tego nie bierzesz pod uwagę , to gratuluję postrzegania świata . 

  • +1 pomógł 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, woojj napisał:

...nie ma się co oszukiwać kolarstwo jest drogie, ale to nie znaczy że wszyscy mamy używać SLXa w średniej półce. Najtaniej jest  na singlu :-)

 

A gdzieś Ty to wyczytał w mojej wypowiedzi?! Czy ja komuś mówię na czym ma jeżdzić? Jak Ty chcesz to możesz sobie kasetę i z platyny zamówić - może ktoś się podejmie wykonania. Jednak jest spore grono użytkowników, którzy są zainteresowani średnią półką i dlatego też pisze, że zapewne Shimano będzie miało tu więcej do zaoferowania od SRAMa przy podobnym lub lepszym działaniu w danej półce cenowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak się zastanawiam... Na rynku pojawił się pierwszy napęd 1x13 - ceną zabija ale nie o to chodzi. Pytanie czy Sram wypuszczając te swoje elektryczne cudeńko chce powiedzieć, że 1x12 to max i na tym poprzestajemy? A może za rok wypuszcza napęd 1x13 i ci co wydadzą teraz krocie na elektryka za chwile będą musieli wydać jeszcze więcej, bo się okaże że 1x12 to już 'przeżytek' ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podążanie na siłę  na zasadzie "kto więcej tej lepszy" za zwiększanie ilości biegów z tyłu to zły kierunek. Myślę, że dostępne konfiguracje stopniowania w 2x12 w szosie są w zupełności wystarczające. Mam Red 2x11 52/36+11/28T i jako ambitny amator nigdy mi przełożeń nie brakowało i nigdy mi nie zabrakło na podjazdach.

Shimano do nowego XTR 12s wprowadził kasetę o 1 ząbek większą (10-51T) niż SRAM w Eaglu (10-50T). Chwilę temu miała premierę grupa Eagle AXS i SRAM na ślepo nie wprowadził nowej kasety np. 10-52T, pokazał, że ma w poważaniu Shimano i zostawił tak jak jest. SRAM nie wprowadzi tak szybko napędu 13s, bo Rotor tak zrobił. Teraz to SRAM poniekąd wyznacza standardy.

Edytowane przez kosa1987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1x13 w wydaniu Shimano i SRAMa wątpię. 1x12 daje zakres, który powinien wystarczyć w zasadzie każdemu. Dodanie jednego biegu mogłoby jedyne poprawić stopniowanie. Pytanie czy w MTB jest to aż tak bardzo potrzebne? Wątpię. Kolejne zmiany jakie mogą nastąpić, to być może zmiana w konstrukcji przerzutek, dopracowanie całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.02.2019 o 16:01, Sabarolus napisał:

zapewne Shimano będzie miało tu więcej do zaoferowania od SRAMa przy podobnym lub lepszym działaniu w danej półce cenowej.

na razie odwrotnie jest...... Shimano się spięło i pękło na XTRze.  Ja się cieszę każdymi innowacjami u każdego producenta, ale jeździć będę na SRAMie bo nikt inny nie oferuje dla mnie gripshiftów na dobrym poziomie i pewnie nie zaoferuje ;-(((

Rynek jest obecnie mocno zasypany tanimi alternatywami innymi niż shimano. Mamy dobrodziejstwo kaset do napędów 11/12 zębatki NW i tylko nasz portfel decyduje co wybierzemy. Mało tego można sprytnie mieszać rozwiązania ;-)))

Mam GX z gripshiftem i kasetą sunrace i to dla mnie akceptowalny napęd......znacznie lepszy niż XT.

W dniu 14.02.2019 o 15:18, Sabarolus napisał:

ale drogi jest cały SRAM

 chm.... 

Problem w tym że obecnie sram ma więcej do zaoferowania w napędach MTB od simano. Wprowadzając eagla nie ma jak na razie godnego rywala.

.....i w cenach akceptowalnych na tyle że wylądowała w całej średniej półce zamiast slx/xt.....Patrz katalogi.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, woojj napisał:

Rynek jest obecnie mocno zasypany tanimi alternatywami innymi niż shimano

Co z tego że możesz kupić sobie chińską kasetę i NW skoro w temacie przerzutek oraz manetek i tak jesteś defacto skazany na Sramowe Shimano. :teehee:

 

Teraz, woojj napisał:

chm....

Jest drogi... W logicznych pieniądzach masz kasetę o wadze kowadła, a topowe kasety Srama kosztują tyle co kaseta Rotor pod 13 biegów:P 

Teraz, woojj napisał:

.i w cenach akceptowalnych na tyle że wylądowała w całej średniej półce zamiast slx/xt

Bo XT/slx nie mają 1x12 a dla większości jest to priorytet o czym dobrze wiedzą producenci rowerów. 

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, woojj napisał:

..i w cenach akceptowalnych na tyle że wylądowała w całej średniej półce zamiast slx/xt.....Patrz katalogi.

 

 

 

Poczekaj do pojawienia się katalogów we wrześniu, październiku i listopadzie, kiedy nowe rowery na 2020 będą wyposażone w XT m8100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Alsew napisał:

Bo XT/slx nie mają 1x12

Bo shimano zlekceważyło trendy i teraz próbuje nadrobić stracony czas ;-) Wszyscy obrażali się parę lat temu jak sram pochował przednią przerzutkę.....a świat to łyknął. 

A gadki że tylko dla zawodników ;-))) Najbardziej te napędy pokochali właśnie amatorzy, bo trafiły idealnie w oczekiwania.  

Miejmy nadzieję że shimano szybko nadrobi stracony czas, bo to będzie z pożytkiem dla ogółu jeżdżących. 

Sram wie że nie jest w stanie walczyć ceną z shimano, ale robią to inaczej, sprytniej. Ceny zaporowe są na wysokie grupy, ale poziom NX i GX jest już akceptowalny dla wielu.

Jeśli psioczysz na kowadło NX (kaseta)- shimano nie jest w stanie zrobić lżejszej budżetowej kasety o takiej rozpiętości....... nawet nie ma w planach na razie. 

Każdy by chciał żeby kaseta miała rozpiętość 10-50 -kosztowała 300 i ważyła 400gr ;-))) Sunrace ma w miarę ogarniętą kasetę 11-50 o wadze 590 gram w rozsądnej cenie 350 i shimano tego nie pobije. 

44 minuty temu, Sabarolus napisał:

nowe rowery na 2020 będą wyposażone w XT m8100

No kibicować będę ;-)) Może uda im się skopiować kilka następnych rozwiązań Srama.....ale w kołowrotkach pewnie są mocni. 

 

 

Coś mi się wydaje że przyszłość amatorskiego MTB to będzie Singlespeed wspomagany elektrycznie. Miernik momentu będzie robił za biegi.....a z aplikacji będziemy sterować ustawieniami...... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, woojj napisał:

Bo shimano zlekceważyło trendy i teraz próbuje nadrobić stracony czas ;-) Wszyscy obrażali się parę lat temu jak sram pochował przednią przerzutkę.....a świat to łyknął. 

Bo Shimano ma z góry określony plan jak wydaje nowości - każda grupa jest odświeżana co 4 lata. Robią tak od bez mała 20 lat...

8 godzin temu, woojj napisał:

Jeśli psioczysz na kowadło NX (kaseta)- shimano nie jest w stanie zrobić lżejszej budżetowej kasety o takiej rozpiętości....... nawet nie ma w planach na razie. 

Przy napędach 11-biegowych kaste SLX była tańsza 30% i przy okazji lżejsza. Kaseta XT była lżejsza jeszcze bardziej, a kosztuje w zasadzie te same pieniądze co NX. Chcesz się założyć, że dość podobnie będzie to wyglądać dla M8100 i M7100?

8 godzin temu, woojj napisał:

Sram wie że nie jest w stanie walczyć ceną z shimano, ale robią to inaczej, sprytniej. Ceny zaporowe są na wysokie grupy, ale poziom NX i GX jest już akceptowalny dla wielu.

Sprytniej czyli? 

Edytowane przez Sabarolus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Sabarolus napisał:

Bo Shimano ma z góry określony plan jak wydaje nowości - każda grupa jest odświeżana co 4 lata. Robią tak od bez mała 20 lat...

 

Dlatego są w tyle. Rynek wymaga napędu 1x12 w grupie XT już od 2019 roku, albo nawet 2018. I ma w rzyci, że shimano tego nie dał, dlatego przeszli na sram.

Shimano to jednak jakość, ale konserwatyzm ich niszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, woojj napisał:

Coś mi się wydaje że przyszłość amatorskiego MTB to będzie Singlespeed wspomagany elektrycznie. Miernik momentu będzie robił za biegi.....a z aplikacji będziemy sterować ustawieniami...... 

I całkowicie bez szydery, byłby to kierunek który pogodził by większość z nas. Prosty łańcuch, bo nie wymagający przekoszeń a więc trwały i tani, jedna tania koronka z tyłu zamiast kasety wyrzeźbionej z monobloku za miliony, gdyby jeszcze do tego był blat korby z możliwością łatwej wymiany bez wyciągania korby z suportu. Mamy więc całkowitą niewrażliwość napędu na warunki pogodowe, składającego się z tanich komponentów o wielokrotnie dłuższej trwałości. Tyko kto strzeli sobie w stopę, wypuszczając na rynek napęd który najtwardsi riderzy nie byliby w stanie zajeździć przez sezon ;)

Edytowane przez Waza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że na tym forum są sami ekonomiści i księgowi rowerowi. Tylko o opłacalności jednego napędu na innym, kosmicznych cenach itp. Zero praktyki, emocji z użytkowania napędu czy dzielenia się doświadczeniami z użytkowania danego napędu. W kategorii Sprzęt napisałem temat z zapytaniem teoretycznym nt. SRAM to NIKT przez dwa tygodnie nic nie odpowiedział, dlaczego? Bo gó... się znamy, a gadamy...... i to o pieniądzach. A w tym temacie to post za postem leci. To cała charakterystyka polskiego forum rowerowego :(:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Sabarolus napisał:

Przy napędach 11-biegowych kaste SLX była tańsza 30% i przy okazji lżejsza

....ale o 2 lata za późno. I co z tego że troszkę taniej. To jest właśnie problem shimano- skupiają się na kopiowaniu a nie kreowaniu. 

Z napędami alaOrzeł znowu dali ciała..... 

45 minut temu, Sabarolus napisał:

Sprytniej czyli? 

Poszli wabank - wymyslili napędy 1XX gdy shimano uparcie trzymało się 2x a nawet 3x..... Mieli jaja zaryzykowali, wprowadzili świeże i dopracowane rozwiązanie. 

Tak naprawdę jakość pracy shimano dorównała do srama w momencie wprowadzenia Dynasys 1:1- czyli skopiowania srama ;-)) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Teraz, kosa1987 napisał:

W kategorii Sprzęt napisałem temat z zapytaniem teoretycznym nt. SRAM to NIKT przez dwa tygodnie nic nie odpowiedział, dlaczego? Bo gó... się znamy, a gadamy...... i to o pieniądzach. A w tym temacie to post za postem leci. To cała charakterystyka polskiego forum rowerowego :(:(

Co cię zatem trzyma na forum?  Jeśli przeszkadza Ci dyskusja o ekonomicznej zasadności bezprzewodowego SRAMA to nie czytaj.

Poza tym na pytanie połączenia manetki RSa z tłumikiem FOX oczekujesz miliona odpowiedzi? Chyba trochę błądzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, kosa1987 napisał:

Zero praktyki, emocji z użytkowania napędu czy dzielenia się doświadczeniami z użytkowania danego napędu.

Zdajesz sobie sprawę kiedy została zaprezentowana ta grupa SRAM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...