Skocz do zawartości
cervandes

[2019] SPD Bontrager Comp

Rekomendowane odpowiedzi

cervandes

Trek pokazał nowe pedałki, podobno 100% kompatybilne z SPD.

Zalety: masa (316g), kompatybilność podobno 100% z Shimano SPD, pedały te pracują na łożyskach maszynowych.

 

No i najważniejsze - cena: 250pln co stawia je na równi z M8000 a pod względem masy Shimano zostają zdeklasowane. Jeśli jesteś gryzigramkiem a nie chcesz porzucać najpopularniejszego systemu - są rozsądną alternatywą.q

 

BontragerCompMTB_22370_A_Profile?$respon

 

 

A dla poszukujących wizualnych wrażeń wersja olej na wodzie:

 

bontrager-comp-mtb-pedal-266902-1-13-3.j

 

 

Osobiście miałem kupować M8000 bo jakoś nie przekonały mnie inne systemy ale chyba zaryzykuję i w tym tygodniu te własnie pedałki zawitają pod moją nóżką.

 

 

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lezia

Jak już będą u Ciebie to podaj realną wagę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kowal1986

A potem daj znać jak z trwałością panewek ślizgowych. Czy nie łapią szybko luzów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

To jest 50g mniej niż M8000, dlatego też odchudzając rower można o nich myśleć.

O trwałości dam info, ale to raczej po dłuższym czasie, pierwsze wrażenia opiszę w tym tygodniu o ile do mnie dotrą. Zdecydowałem, zamawiam, ale oleiste sobie odpuszczę, 130pln za sam kolor to przegięcie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
siejak1

Raczej to będą niewygodne pedały konstrukcja podobna do ritcheyów , które miałem ok. 260g strasznie słabo było z podparciem jak i samym wpinaniem. Raczej nie zastąpią nowych xt 8000 :)

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

No właśnie tylko to mnie interesuje, czy ta kompatybilność oznacza, że bloki pasują i jakoś działają czy też że nie ma żadnej różnicy i po ciemku nie będę w stanie twierdzić czy wpinam się w XT czy w Bontrager Comp.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Waza

Pedały wyglądają na klon Ritchey'ów WCS Paradigm (pierwsze wydanie):

https://bikerumor.com/2014/05/12/review-ultralight-race-ready-ritchey-logic-wcs-paradigm-mountain-bike-pedals/

Mam, używam Ritchey'e WCS i chociaż to nie Bontrager'y napiszę kilka słów. Waga realna to 245g. Jak na takie maleństwa są trwałe, ale głównie dzięki bardzo łatwemu serwisowaniu. Odkręca się pokrywkę, następnie nakrętkę dociskającą, ściąga pedał z łożyskiem z osi, wyciąga łożysko beż żadnych narzędzi, czyści wszystko, pakuje do środka dużo smaru skręca i voila. Nie lubię się babrać przy pedałach, ale te robi się w parę minut, więc serwisuję je 3-4 razy w roku i dzięki temu służą mi dobrze w rowerze letnim już od 5 sezonów. W artykule pokazano czarny smar wychodzący przez uszczelkę, ale tak się dzieje tylko na początku, kiedy nadmiar smaru wychodzi i czarny jest tylko na zewnątrz, wewnątrz jest czysty.

I teraz najważniejsze, czyli to po co w ogóle zabrałem głos. Główne podobieństwo jest w zatrzaskach, obie konstrukcje zapewne dla obniżenia wagi oparto na pomyśle że tylny uchylny zatrzask jest jednocześnie przednim zatrzaskiem z drugiej strony pedału (nie wiem czy dobrze tłumaczę, w razie wątpliwości proszę pytać). To powoduje że zarówno przedni jak i tylny zatrzask są uchylne, dociskane sprężynami. Dlatego należy się liczyć z niespodziankami. O ile wpięcie nie stanowi problemu i w WCS Paradigm jest czyste, dobrze zdefiniowane kliknięciem, prawie tak doskonałe jak w XT czy XTR, to wypięcia trzeba się nauczyć bo można zaliczyć srogą glebę. Jeżeli wypinamy się szybko, mocnym zdecydowanym odstawieniem pięty i wyciągnięciem bloku z pedału to nie ma problemu. Gorzej jeżeli np. na sekcji technicznej wpadniemy na pomysł lekkiego odstawienia pięty, ale bez zdjęcia nogi z pedału, tak żeby kontrolować sytuację i odstawić nogę w razie konieczności, wtedy przedni uchylny  zatrzask siłą sprężyny dociska i przytrzymuje przód naszego bloku, zaczynamy się szarpać żeby wyrwać blok z pedału i te kilka sekund jest potencjalnie niebezpieczne. Ja zaliczyłem na początku w ten sposób 3-4 gleby, w tym jedną na światłach kiedy robiłem stójkę :blush:.

W przypadku Ritchey'ów kompatybilność z blokami Shimano jest pełna (chociaż Ritchey tego nie zaleca ;)), ba nawet bloki SH-51 lepiej działają z tymi pedałami niż oryginały od Ritchey'a, wpięcia i wypięcia są lepiej zdefiniowane.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

Qmam, i tylna cześć trzymająca blok i przednia jest ruchoma, góra i dół to jeden element. Gadałem z gostkiem ze sklepu jednego i powiedział dokładnie to samo, że bloki pasują, że działa ale jest to inny system i nie działa identycznie jak w pedałach Shimano.

Chyba muszę jednak nad nimi pomyśleć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Mam PD-M8000 i z tego co widzę to jakością wykonania biją na łeb pedały z tematu. Ja mam mieszane uczucia co do pedałów "kompatybilnych" z SPD. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Piter233

Jak dla mnie to po prostu kolejna kopia z jakiegoś katalogu od majfrenda. Co jakiś czas pojawia się kolejny wypust różniący się nazwą, kolorami, i trochę wagą, pewnie kosztem trwałości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

Kopia nie kopia a ja i tak zamówiłem.

 

Czarno czerwone podpasują mi idealnie do roweru, masa i cena super a pracę ocenię sam. Jeśli będzie dobrze, polecę, jeśli będzie źle to sprzedam i będę odradzał innym.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Waza

Twój wybór :thumbsup: Ja swoich Ritchey'ów nadal używam, mimo ich niedoskonałości. Tak mi zostało ze ściganckich czasów że lubię lekkie szpeje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

Są.

 

Wykonane super, maleńkie i leciutkie. M520 wyglądają przy nich jakby miały 20 lat (bo mają :D)

Czerwony lakier w miejscu styku buta z pedałem oczywiście zniknie po tygodniu, mam nadzieję, że będą trzymały ogólnie kolor.

Nie zmieniałem bloków, zostawiłem na butach ori shimano używane około 20000km. Wpięcie i wypięcie normalne, zero problemu z trafieniem jak w M520. Wypięcie bez zarzutu, jedynie ciut mocniejsza jest sprężyna. M520 miałem ustawione na 4 czy 5 klików od najlżejszego, tutaj wykręciłem śruby na zero i jest chyba ciut mocniej niż w starych pedałkach. Będę obserwował, zdam relację za jakiś czas.

 

Po pierwszych jazdach, próbach - jest ok. Spodziewałem się jakichś problemów, może haczenia o podeszwę czy coś - a tu nic, jakbym nadal miał stare pedalątka :D

 

Wstępna ocena - pozytywna. A relacja cena do wagi - super. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Przy cenie 250 zł powinieneś robić porównanie do PD-M8000 a nie PD-M520. Wtedy jakość wykonania już by takie wielkiego wrażenia nie robiła.

Co do wagi, rzeczywiście jest niezła. Tyle że pedały XLC i Force są chyba nawet lżejsze i kosztują ~150 zł.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

Beka, sam pedał pomijając ośkę jest identyko jak w Force. Force kosztują 199 i mają paskudny kolor, zapłaciłem 50pln za logo Bontrager, lakier i ewentualnie gwarancję jakby się coś działo.

 

PD-M8000 planowałem kupić, ale wizualnie i wagowo o wiele bardziej podobały mi się te z tematu. Do tego dodałem przewagę w postaci łożysk maszynowych i tak oto będę testował ile są warte. Pierwsze wrażenia jak już napisałem - pozytywne. Żadnych uchybień.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×