Skocz do zawartości

[gravel] do 5000zł


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam 185cm wzrostu i 83 kg wagi. Szukam roweru typu gravel, który przez rok bedzie służył do jazdy rekreacyjnej (80% asfalt, 20% szutry), ale musi być gotowy do wyjazdu w Europę (gównie alpy). Szukam coś do 5000zł:

- opony szersze

- przerzutka przód + tył

- przełożenia do jazdy pod górę (czyli mniejszy blat z przodu i większy z tyłu - odpowiednie)

- możliwość zamontowania bagażnika (otwory montażowe)

- sztywne osie

- tarczowe hydrauliczne

- karbonowy widelec

- brak suportu typu pressfit

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założenia spełnia Fuji Jari 1.5 : https://rower.com.pl/fuji-jari-1-5-1764692  (z wyjątkiem hamulców, które są tarczowe ale mechaniczne, wg mnie jest to zaleta a nie wada ) Sam się do niego powoli przymierzam. Ma dość sensowny zakres przełożeń który powinien wystarczyć na góry, czyli 46/30 z przodu i 11/34 z tyłu, co daje najlżejsze przełożenie : 30/34 = 0,88 . (W większości innych graveli będzie w okolicach 1,00, a często i więcej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzałem się do tego Fudżika. Rzeczywiście jako całość zrobiony jest z pomysłem - dobrze wykonana rama, niezły zakres przełożeń i na szosę i w teren, fajny szeroki i rozgięty baranek, koła na szerokich obręczach obute w standardzie w opony uznawane za bardzo dobre (i drogie!). Widać, że ktoś miał pomysł czym ma być sprzęt o nazwie "gravel" i nie odbyło się to na zasadzie "zmodyfikujmy nieco ramę z przełaja i wsadźmy standardowe szosowe graty bo akurat mamy cały kontener od Szimano".

A teraz łyżka dziegciu - korba to wynalazek od FSA (mamy 2019r. i suport na kwadrat... do tego słabo widzę dokupienie do tego zębatek jakby co), hamulce najprostsze jak się dało z ruchomym jednym "tłoczkiem" (tak "prosto z kartonu" nie hamowały wcale, także po dotarciu nie spodziewałbym się cudów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, pp516 napisał:

Tylko dlaczego dali korby 52/36

Tak, za napęd w Soot 50 ktoś dobierający te elementy powinien dostać order z ziemniaka... Dodajmy do tej korby jeszcze kasetę 11-32 mimo, że mogła by być 11-34 (oficjalnie) albo i więcej (nieoficjalnie). Chociaż podejrzewam, że zamiast orderu mogła być premia, bo znalazło się miejsce na użycie zalegających w magazynie gratów, które nie szły pewnie nawet w typowych szosówkach.

Ale opony dali już bardziej w teren, to nawet nie są semi-slicki ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, m0d napisał:

Dodajmy do tej korby jeszcze kasetę 11-32 mimo, że mogła by być 11-34 (oficjalnie) albo i więcej (nieoficjalnie).

Jest 11-34. 

I wszystko wynika z tego, że jest to po prostu nowa, a nie żadna zalegająca w magazynach, grupa 105 (R7000). 

Jak ktoś szuka wyprawówki, to powinien iść w stal cro-mo i Sorę lub Tiagrę 3x, tylko do kompletu dostanie hamulce mechaniczne. 

Prywatnie będę powtarzał, że albo masz mocną nogę, albo będziesz ją miał.  

Edytowane przez AdwokatBoga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaseta wedle specyfikacji rzeczywiście 11-34, mój błąd ;)

A co do korby, to nawet w typowej szosie ludzie przeważnie używają 50/34, pakowanie jeszcze twardszych przełożeń do gravela trąci IMHO z daleka jakimś dealem na części, które można było akurat atrakcyjnie kupić, nawet jeśli to jest nowa grupa. Nie zmienia to faktu, że na tle dostępnej u nas konkurencji ten Kellys jest bardzo dobrze wyposażony i nieźle wyceniony, niemniej napęd wspomniane Fuji wymyśliło po prostu lepiej do tego w jakich warunkach ma służyć gravel. Mocna noga powiadasz? Poza asfaltem taki napęd jest równie potrzebny jak kaktus w tyłku, a i na asfalcie nie ma większego sensu jeśli nie jesteś NAPRAWDĘ dobry. Chyba, że ma być na pokaz dla "szosowych napinaczy" (chociaż ci pewnie będą mieli 53/39 nawet jak będą zdychać od tego) albo znowu zaczniemy bajki o "dokręcaniu na zjazdach" ;) 

Inna sprawa, że Shimano po prostu nie ma w ofercie żadnych korb typu "superkompakt" (jest niby Tiagra 48/32, ale chyba tylko wirtualnie na stronie Shimano), tak samo jak "sprzęgło" w szosowych grupach jest u nich nowością dostępną chyba tylko w Ultegrze. 

Możesz się upierać przy swoim, niemniej narzekania na twarde przełożenia w tego typu rowerze są powszechne czy u nas czy za granicą i ludzie sporo kombinują w tym temacie. OEMowe korby FSA o najdzikszych rozstawach śrub i dziwnych nieraz suportach nie są póki co rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już doszliśmy do 6000zł to możesz też rozważyć Soota 70 jeśli przełknąłbyś jednak 1 blat.

A jak nie jesteś mega napalony to poczekać też można. Może ceny znormalnieją, może pojawi się rynek wtórny i z drugiej ręki będzie można kupić coś jeszcze atrakcyjniejszego...

Edytowane przez m0d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem Wszystkim (bo to mój pierwszy post).

 

Miałem ten sam dylemat w ubiegłym roku: gravel do 5k, te same założenia. 

Z hydrauliką nie znalazłem. Ostatecznie wybór padł na Fuji Jari 1.7 (tak ten przez wielu uważany za brzydki) z pełną świadomością konieczności wymiany hamulców.  Wymienione na TRP Spyre. Osobiście nie zamieniłbym tej konfiguracji za nic innego w tej cenie:  rower 4500 + hample 330. Zmieściłem się w 5k :).

A po co się wtrącam? Tylko z tego powodu, że fuji faktycznie cofnął się o dekadę z korbą na kwadrat. Fakt. Mimo wszystko po kilkuset kilometrach w terenie i na szosie mogę stwierdzić, że nie czuć tego tak bardzo jak w mtb (miałem kwadrat, octa i mam h2). 

Fuji fajny rower: hample do wymiany (lyra ssie), kwadrat ujdzie (jestem o 20kg cięższy :)), reszta tip-top. No i masz budżet dopięty.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 8.02.2019 o 21:15, stawikjr napisał:

Czołem Wszystkim (bo to mój pierwszy post).

 

Miałem ten sam dylemat w ubiegłym roku: gravel do 5k, te same założenia. 

Z hydrauliką nie znalazłem. Ostatecznie wybór padł na Fuji Jari 1.7 (tak ten przez wielu uważany za brzydki) z pełną świadomością konieczności wymiany hamulców.  Wymienione na TRP Spyre. Osobiście nie zamieniłbym tej konfiguracji za nic innego w tej cenie:  rower 4500 + hample 330. Zmieściłem się w 5k :).

A po co się wtrącam? Tylko z tego powodu, że fuji faktycznie cofnął się o dekadę z korbą na kwadrat. Fakt. Mimo wszystko po kilkuset kilometrach w terenie i na szosie mogę stwierdzić, że nie czuć tego tak bardzo jak w mtb (miałem kwadrat, octa i mam h2). 

Fuji fajny rower: hample do wymiany (lyra ssie), kwadrat ujdzie (jestem o 20kg cięższy :)), reszta tip-top. No i masz budżet dopięty.

 

 

 

 

 

Hej, a można wiedzieć jakie hamulce wstawiłeś? Prawdopodobnie na dniach nabędę fuji jari 1.5 więc też raczej będę wymieniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Mihau_ napisał:

A dlaczego chcesz kupować jakieś fuji kiedy za niewiele więcej masz eskera 6.0 albo soot 50 na pełnym grx

biorę używany i akurat ten model udało mi się znaleźć w dobrej cenie (3600zł), a od tej ceny to już się robi duża różnica :) do podanych modeli musiałabym dołożyć conajmniej 2k. Za te pieniądze to chyba nie taki zły wybór? nie ma hydrauliki i jest na kwadrat, ale chyba na pierwszy rower do rozwijania pasji się nada :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...