Skocz do zawartości
skom25

[Linki] Prowadzenie pod ramą

Rekomendowane odpowiedzi

skom25

Hej,

Jestem właśnie na etapie zakładania pancerzy do ramy Accent Apex. Jest to konstrukcja z ślizgiem pod mufą suportu.

Jak powinienem poprowadzić linki? Strasznie nie podoba mi się rozwiązanie, w którym pancerz prowadzony jest po tej samej stronie co manetka.

Widziałem kilka razy że można skrzyżować linki pod dolną rurą. Natomiast zastanawia mnie czy w takim układzie linka nie będzie tarła o przelotki i ślizg.

Co Wy na to?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Jak skrzyżujesz raz w połowie długości to linka wejdzie w ślizg ze swojej pierwotnej przelotki. Zrobiłem tak w rowerze dzieciaka (z pełnymi pancerzami).

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

No tak, skrzyżują się gdzieś na środku ramy. Tylko czy taki układ nie będzie ścinał przelotki i ślizgu? W końcu będzie to jednak układ pod kątem, zwłaszcza że mam małą ramę 54 cm.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Sprawdziłem i okazuje się że kąt jest na tyle mały że praktycznie nie ma to znaczenia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

54cm to mała rama? To będzie jakieś 21-22"

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Apex, rama szosowa, 54cm górnej rury :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheJW

Krzyżuj śmiało. :)Przerzutki będą Ci wdzięczne za wyeliminowane dwóch zakrętów pancerza. ;)

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus

Można krzyżować. Najlepiej jak jeden ze ślizgów pod ramą jest wyższy wtedy linki nie będą blisko siebie. Są jednak przypadki że krzyżowanie upośledza pracę ale to już w specyficznych przypadkach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pietern
W dniu 20.01.2019 o 13:48, skom25 napisał:

Strasznie nie podoba mi się rozwiązanie, w którym pancerz prowadzony jest po tej samej stronie co manetka.

Też tak miałem, pancerze tarły mi po koronie amortyzatora  i obcierały lakier. Nieco później skracałem kierownicę, co spowodowało, że zagięcie pancerza się pogłębiło i przerzutka dostała zadyszki, więc puściłem linki tak, jak trzeba. Połączyłem to ze zmianą linek i pancerzy. Pod rurą gdzieś tam się krzyżują. O zmiany zrobiłem ponad 1kkm, problemów nie ma. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
woojj

Krzyżowanie linek pod rurą to najlepszy możliwy układ, daje naturalne prowadzenie pancerzy. Czasem profil ramy uniemożliwia taki zabieg. Krzyżuję linki we wszystkich moich rowerach (mam dolne ciągi) i nie zauważyłem negatywnego wpływu na ślizg i pracę przerzutek. 

Kiedyś to zauważyłem w rowerze Tinkera Juareza i od tamtej pory stosuję. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×