Gość Napisano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2019 Hej, Jestem właśnie na etapie zakładania pancerzy do ramy Accent Apex. Jest to konstrukcja z ślizgiem pod mufą suportu. Jak powinienem poprowadzić linki? Strasznie nie podoba mi się rozwiązanie, w którym pancerz prowadzony jest po tej samej stronie co manetka. Widziałem kilka razy że można skrzyżować linki pod dolną rurą. Natomiast zastanawia mnie czy w takim układzie linka nie będzie tarła o przelotki i ślizg. Co Wy na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2019 Jak skrzyżujesz raz w połowie długości to linka wejdzie w ślizg ze swojej pierwotnej przelotki. Zrobiłem tak w rowerze dzieciaka (z pełnymi pancerzami). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2019 No tak, skrzyżują się gdzieś na środku ramy. Tylko czy taki układ nie będzie ścinał przelotki i ślizgu? W końcu będzie to jednak układ pod kątem, zwłaszcza że mam małą ramę 54 cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2019 Sprawdziłem i okazuje się że kąt jest na tyle mały że praktycznie nie ma to znaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2019 54cm to mała rama? To będzie jakieś 21-22" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2019 Apex, rama szosowa, 54cm górnej rury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2019 Krzyżuj śmiało. Przerzutki będą Ci wdzięczne za wyeliminowane dwóch zakrętów pancerza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Stycznia 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2019 Można krzyżować. Najlepiej jak jeden ze ślizgów pod ramą jest wyższy wtedy linki nie będą blisko siebie. Są jednak przypadki że krzyżowanie upośledza pracę ale to już w specyficznych przypadkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietern Napisano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2019 W dniu 20.01.2019 o 13:48, skom25 napisał: Strasznie nie podoba mi się rozwiązanie, w którym pancerz prowadzony jest po tej samej stronie co manetka. Też tak miałem, pancerze tarły mi po koronie amortyzatora i obcierały lakier. Nieco później skracałem kierownicę, co spowodowało, że zagięcie pancerza się pogłębiło i przerzutka dostała zadyszki, więc puściłem linki tak, jak trzeba. Połączyłem to ze zmianą linek i pancerzy. Pod rurą gdzieś tam się krzyżują. O zmiany zrobiłem ponad 1kkm, problemów nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 27 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2019 Krzyżowanie linek pod rurą to najlepszy możliwy układ, daje naturalne prowadzenie pancerzy. Czasem profil ramy uniemożliwia taki zabieg. Krzyżuję linki we wszystkich moich rowerach (mam dolne ciągi) i nie zauważyłem negatywnego wpływu na ślizg i pracę przerzutek. Kiedyś to zauważyłem w rowerze Tinkera Juareza i od tamtej pory stosuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.