Skocz do zawartości

[Linki] Prowadzenie pod ramą


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Jestem właśnie na etapie zakładania pancerzy do ramy Accent Apex. Jest to konstrukcja z ślizgiem pod mufą suportu.

Jak powinienem poprowadzić linki? Strasznie nie podoba mi się rozwiązanie, w którym pancerz prowadzony jest po tej samej stronie co manetka.

Widziałem kilka razy że można skrzyżować linki pod dolną rurą. Natomiast zastanawia mnie czy w takim układzie linka nie będzie tarła o przelotki i ślizg.

Co Wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, skrzyżują się gdzieś na środku ramy. Tylko czy taki układ nie będzie ścinał przelotki i ślizgu? W końcu będzie to jednak układ pod kątem, zwłaszcza że mam małą ramę 54 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.01.2019 o 13:48, skom25 napisał:

Strasznie nie podoba mi się rozwiązanie, w którym pancerz prowadzony jest po tej samej stronie co manetka.

Też tak miałem, pancerze tarły mi po koronie amortyzatora  i obcierały lakier. Nieco później skracałem kierownicę, co spowodowało, że zagięcie pancerza się pogłębiło i przerzutka dostała zadyszki, więc puściłem linki tak, jak trzeba. Połączyłem to ze zmianą linek i pancerzy. Pod rurą gdzieś tam się krzyżują. O zmiany zrobiłem ponad 1kkm, problemów nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzyżowanie linek pod rurą to najlepszy możliwy układ, daje naturalne prowadzenie pancerzy. Czasem profil ramy uniemożliwia taki zabieg. Krzyżuję linki we wszystkich moich rowerach (mam dolne ciągi) i nie zauważyłem negatywnego wpływu na ślizg i pracę przerzutek. 

Kiedyś to zauważyłem w rowerze Tinkera Juareza i od tamtej pory stosuję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...