Skocz do zawartości

[koła] Fajne koła do 29era


xchaotic

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, moj aktualny MTB to Merida Big Nine 500 z 2017:

https://www.rowerymerida.pl/produkt1230/bignine-500-rower-merida.html

 Z oryginału zmieniony amortyzator, ośki, no i pedaly spd, przejechane tak 12-15k

Na wiosne mamy juz zaplanowany dluzszy wypad i rozwazam dwie opcje - kompletna wymiana roweru - sprzedaz big nine i kupno innego, lub jakies upgrejdy.

 

A jesli upgrejdy to najbardziej chcialbym zmienic kola + opony na lzejsze. Do tego system bezdetkowy.

Wydaje mi sie to dobre podejscie bo nawet jesli jednak kiedys zmienie rower, to te fajne kola moge sobie zostawic...

 

To co polecacie, najchetniej gotowe kola, jezdze glownie XC wiec wydaje mi sie ze karbnowe kola tez wchodza w gre, musza byc tubeless ready.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o pytania kolegi SLAVE to przede wszystkim waga i ew lepsza sztywność boczna. 

 

Ważę ponad 100kg więc liczę na dalszą bezproblemową jazdę. 

 

Te fajne koła z linków to oczywiście spory koszt. 

 

Czy jest sens takie dobre koła do względnie taniego roweru czy lepiej zmienić rower i koła też że średniej półki?

Wydaje mi się że na kołach najlepszy zysk i tak jak pisałem mogę potem przełożyć do kolejnego roweru...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponowałbym pogadać z kimś kto składa koła(waga ridera spora, to i nie wszystkie obręcze się nadają, oczywiście bez urazy), znajdź opinie na forum, kto jest warty polecenia,

przedstaw swoje oczekiwania, budżet i koledzy pomogą Ci coś wybrać, tak aby było zgodne z oczekiwaniami/możliwościami/budżetem

te "fajne" koła podane, przez  Chociemir to tylko, jeżeli cierpisz na nadmiar gotówki :)

 

a czy obecne koła się już zużyły? może je wystarczy przerobić na TLR i po sprawie,

- kupujesz opony TLR

-taśmę (ja swoje pierwsze koła, oklejałem srebrną taśmą naprawczą z marketu i też uszczelniłem),

- zaworki i działasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, slave napisał:

proponowałbym pogadać z kimś kto składa koła(waga ridera spora, to i nie wszystkie obręcze się nadają, oczywiście bez urazy), znajdź opinie na forum, kto jest warty polecenia,

przedstaw swoje oczekiwania, budżet i koledzy pomogą Ci coś wybrać, tak aby było zgodne z oczekiwaniami/możliwościami/budżetem

te "fajne" koła podane, przez  Chociemir to tylko, jeżeli cierpisz na nadmiar gotówki :)

 

a czy obecne koła się już zużyły? może je wystarczy przerobić na TLR i po sprawie,

- kupujesz opony TLR

-taśmę (ja swoje pierwsze koła, oklejałem srebrną taśmą naprawczą z marketu i też uszczelniłem),

- zaworki i działasz

 

Hej, no wlasnie po to pisze, zeby przykladowe obrecze lub gotowe kola poogladac zanim cos kupie lub zamowie.

Dlaczego polecasz 'recznie robione' - ja pewnie wolalbym tansze, masowo robione, ale jak woisz e warto to chcialbym wiedziec dlaczego i dlaczego sie nie da tego zautomatyzowac...

Budzetu nie mam konkretnego, kola sie racze nie zuzyly - tzn opony tak, ale obrzecze i szprychy nadal bez zarzutu, po prostu chce przerobic na tubeless i chyba wole miec w zapasie zimowki a na sezon jakies fajniejsze kola+ opony tubeless.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez jakiś warunków brzegowych np. wielkości budżetu lub wagi(np. chce koła waga komplet 1600g) - nic więcej nie potrafię pomóc.

bo to szukanie igły w stogu siana, możesz kupić koła np. od 400-500 zł do kilku tysięcy, waga ciężka czyli grubo ponad 2 kilo, do wagi np. 1400g w tym przedziale masz setki możliwości do wyboru

pokaż kilka kół, a coś szybciej doradzimy

 

ja np. składałem ostatnio koła, w budżecie 1200 zł, i udało się(przy mojej wadze), złożyć komplet w wadze 1615g,

nie znalazłem systemowych kół w takim budżecie i w takiej wadze  

p.s. może słabo szukałem :), ale miałem ten komfort, że mogłem wybrać poszczególne komponenty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, slave napisał:

bez jakiś warunków brzegowych np. wielkości budżetu lub wagi(np. chce koła waga komplet 1600g) - nic więcej nie potrafię pomóc.

bo to szukanie igły w stogu siana, możesz kupić koła np. od 400-500 zł do kilku tysięcy, waga ciężka czyli grubo ponad 2 kilo, do wagi np. 1400g w tym przedziale masz setki możliwości do wyboru

pokaż kilka kół, a coś szybciej doradzimy

 

Uwazam za przy mojej wadze nie ma sensu kol ultra leekkich, budzet powiedzmy tez 1200-1500PLn.

Pierwsze z brzegu jakie znalazlem:

https://www.rosebikes.com/rose-stans-no-tubes-ztr-crest-mk3dt-swiss-350-disc-mtb-wheels-2658628

 Weight 29": 1585 g

Te akurat podalem bo czytalem i ogladalem recenzje o Stan's NoTubes, ale 'zwykle' shimano czy tam mavic tez mi pasuja...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Te Cresty może i fajne, ale z piastami pod sztywne osie, których zdaje się nie posiadasz - tu należy się zastanowić, czy jest sens np. kupować zestaw pod QR, a potem kombinować z endcapami ( o ile będzie możliwość ), albo wymieniać piasty, czy też znowu komplet kół w nowym rowerze...
Nie wiemy też, jak wygląda to XC w Twoim wykonaniu, ale myślę, że raczej nie ma sensu jakoś na siłę szukać superlekkich zestawów, a bardziej wypada się skupić na wytrzymałości/pancerności/długowieczności - tu na pewno radą posłuży kolega dawid, który składa koła, ale przecież pomoc na forum nie musi być wcale interesowna ( choć jak będzie, to się przecież nie obrazi :icon_wink: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, KrissDeValnor napisał:

Te Cresty może i fajne, ale z piastami pod sztywne osie, których zdaje się nie posiadasz - tu należy się zastanowić, czy jest sens np. kupować zestaw pod QR, a potem kombinować z endcapami ( o ile będzie możliwość ), albo wymieniać piasty, czy też znowu komplet kół w nowym rowerze...
Nie wiemy też, jak wygląda to XC w Twoim wykonaniu, ale myślę, że raczej nie ma sensu jakoś na siłę szukać superlekkich zestawów, a bardziej wypada się skupić na wytrzymałości/pancerności/długowieczności - tu na pewno radą posłuży kolega dawid, który składa koła, ale przecież pomoc na forum nie musi być wcale interesowna ( choć jak będzie, to się przecież nie obrazi :icon_wink: ).

Z przodu juz mam sztywna os, bo amortyzator byl wymieniany, i przy wymianie kol, z tylu tez bym zrobil.

 

Z podejsciem sie zgadzam - swoje waze i kola musza to wytrzymac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na piastach łatwo-konwertowalnych polecam. Wtedy możesz zrobić 135x10, 135x12, 142x12 zmieniając end-capy. Tylko, że obecnie większość nowych rowerów ma boost a do boosta nie skonwertujesz (można użyć adapterów ale to metody druciarskie z wieloma ograniczeniami). Innymi słowy koła i tak bez przyszłości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

OK, czyli kupujesz zestaw i potem wymieniasz endcap z tyłu pod sztywną oś, ale już w nowym rowerze, którego rama to umożliwi, bo teraz to tylko ThruBolt, albo nadal zwykły QR.
Jak Ci się śmiga na Meridzie ?
Pytam, bo jeżeli na horyzoncie jest już nowy nabytek, albo istnieje taka możliwość, to możesz np. kupić "gotowca" lub "dawcę", a możesz też poszukać nowej ramy, która będzie idealnie współgrała z nowym zestawem kół ( choć osprzęt niekoniecznie w całości da się przełożyć ).
Jest więc kilka wariantów :icon_wink:
No i Dokumosa oczywiście słusznie zwraca uwagę na Boost'a - tu możesz brać pod uwagę nieco większą sztywność przy tym standardzie ( kąt szprych zbliżony do tego w kołach 27,5" ), więc może docelowo wypadałoby pójść w tym kierunku :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, xchaotic napisał:

Uwazam za przy mojej wadze nie ma sensu kol ultra leekkich, budzet powiedzmy tez 1200-1500PLn.

Pierwsze z brzegu jakie znalazlem:

https://www.rosebikes.com/rose-stans-no-tubes-ztr-crest-mk3dt-swiss-350-disc-mtb-wheels-2658628

 Weight 29": 1585 g

ale Cresty, mają limit wagowy dla rowerzysty 86kg - moim zdaniem odpadają, kolega ważący około 80 kg, wymieniał Cresty na gwarancji bo pękały przy nyplach 

https://www.chainreactioncycles.com/pl/en/stans-no-tubes-crest-mk3-mtb-rim/rp-prod149109

 

2 godziny temu, Dokumosa napisał:

Za 1500 można pomyslec o zleceniu złożenia dt xm421 over dt 350 via dt competition.

i to jest bardzo dobra propozycja dt xm 421, limit wagi 120kg, szerokie i pancerne obręcze przy dobrej wadze(465g)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak jak pytalem na poczatku - chyba warto zaczac jednak od calego roweru/ramy ktora juz ma thru-axle i kola pod to dobierac.

Inna sprawa ze np dt xm 421 wcale nie beda takie duzo lzejsze od moich dotychczasowych kol takze chyba temat odpuszcze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw który podałem (xm421, 350, competition) wychodzi około 1760g. Może wybitnie lekki nie jest ale to koła do trailu więc trwałość i nośność przede wszystkim. Jak chcesz koła do typowego xc to obręcze z serii XR. Zaoszczędzisz w porywach 70g a koło straci sporo na sztywności i wytrzymałości.

No i pamiętaj o tym co zaznaczyłem - dzisiaj wszędzie gdzie nie spojrzysz boost i tylko ten standard ma przyszłość. Jak kupisz koła do posiadanego obecnie roweru to ich przerobienie na boost w przyszłości będzie kosztować ~800zł (wymiana piast).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...