nig0 Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Witam. Posiadam rower Kross Hexagon 6.0 (https://www.kross.pl/pl/2018/mtb/hexagon-6-0) Przymierzam się powoli do wymiany napędu (Przejechane 3 tysiące ) Nie ukrywam że zamierzam zmienić w nim napęd na 1x11 i tu moje zapytanie. Jak wygląda sprawa kompatybilności jeżeli chodzi o ten napęd: https://www.cyklomania.pl/shimano-grupa-slx-m7000-1x11rz,id7306.html Czy bez problemu go zamontuje czy jest coś co muszę wymienić jeszcze? Proszę o pomoc i porady, pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Jeżeli kaseta wejdzie na bębenek, to nie będzie problemu. Musisz też dokupić suport bo go nie ma w zestawie. Jesteś pewny że chcesz wsadzać napęd o wartości połowy nowego roweru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Napęd w cenie połowy roweru to grubo, ale co kto lubi Teoretycznie wszystko powinno pasować, ale przed zakupem upewniłbym się czy kaseta Ci się zmieści na koło, bo może się zdarzyć, że największa zębatka się o szprychy zaprze i klops. Nie jestem tylko pewien jak to wygodnie sprawdzić niestety, bo wynika to z tego, że 11-sta zębatka jest zamocowana do 10-tej już poza obrysem bębenka. Druga sprawa to planowanie mufy suportu przed montażem nowego, bo inaczej skrócisz żywotność łożysk i to znacznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Z tym planowaniem to temat rzeka. Ja ograniczyłem się do starcia nadmiaru lakieru przy pomocy papieru ściernego, naklejonego na płaską powierzchnię. Przelatałem 3300km i suport był jak nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 A to dobrze wiedzieć, że tyle wystarczy. Ogólnie to wiadomo, że to właśnie lakier stanowi nieregularną powierzchnię i warto przynajmniej go usunąć dla spokoju ducha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Tak, warto na to zwrócić uwagę. W moim Peaku, bo o nim mowa, lakier spłynął tak że różnica szerokości mufy pomiędzy dolną a górną częścią wynosiła z tego co pamiętam 1mm Widać było zaciek lakieru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chleje24na7 Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Trochę drogo za taki zestaw. I od razu bierz 11-46 kasetę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Pytanie do autora tematu, jak użytkujesz rower ? Gdzie jeździsz ? Płasko, góry, ostry teren, czy wycieczki po 40-60 i więcej km ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2019 14 godzin temu, nig0 napisał: Przymierzam się powoli do wymiany napędu (Przejechane 3 tysiące ) Nie ukrywam że zamierzam zmienić w nim napęd na 1x11 Można podejść do tego na kilka sposobów: - racjonalnie - sprawdź czy i co się tak naprawdę zużyło (pewnie łańcuch i kaseta co najwyżej), wymień te elementy na nowe PODOBNEJ KLASY i śmigaj dalej - wariant pośredni - zastanów się co chcesz naprawdę uzyskać (chcesz jakiś konkretny zakres przełożeń, a może koniecznie napęd 1x z jakichś powodów, itp.) i zrealizować to na w miarę budżetowych elementach - wariant "kto bogatemu zabroni" - trzeba by jakoś sprawdzić czy kaseta na pewno nie będzie kolidowała, jeśli nie to kupuj i zakładaj 1x11 Tak czy siak jeśli spodziewasz się nie wiadomo jakiej rewolucji i poprawy swoich "osiągów" po zmianie na 1x11 to możesz być srodze zawiedziony. Druga sprawa, mogłeś o takich rzeczach pomyśleć podczas kupna roweru, bo kupić tanio i włożyć potem dużo to żadna sztuka i dość szybko przychodzi moment "dojścia do ściany" jeśli chce się coś kolejnego w takim sprzęcie zmodzić. A na koniec odpowiedz, nawet tylko sobie, na pytania które zadał powyżej SoloTM, bo może to pozwoli spojrzeć trzeźwym okiem jak się okaże że ten rower jest w praktyce wykorzystywany jako np. typowy "bułkowóz" i wtedy może nasunie się refleksja czy potrzebna w nim taka "biżuteria". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.