Skocz do zawartości

[Kompatybilność napędu] Kross Hexagon 6.0


nig0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam rower Kross Hexagon 6.0 (https://www.kross.pl/pl/2018/mtb/hexagon-6-0)
Przymierzam się powoli do wymiany napędu (Przejechane 3 tysiące )
Nie ukrywam że zamierzam zmienić w nim napęd na 1x11 i tu moje zapytanie.
Jak wygląda sprawa kompatybilności jeżeli chodzi o ten napęd: https://www.cyklomania.pl/shimano-grupa-slx-m7000-1x11rz,id7306.html
Czy bez problemu go zamontuje czy jest coś co muszę wymienić jeszcze?

Proszę o pomoc i porady, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kaseta wejdzie na bębenek, to nie będzie problemu. Musisz też dokupić suport bo go nie ma w zestawie.

Jesteś pewny że chcesz wsadzać napęd o wartości połowy nowego roweru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd w cenie połowy roweru to grubo, ale co kto lubi:o 

Teoretycznie wszystko powinno pasować, ale przed zakupem upewniłbym się czy kaseta Ci się zmieści na koło, bo może się zdarzyć, że największa zębatka się o szprychy zaprze i klops. Nie jestem tylko pewien jak to wygodnie sprawdzić niestety, bo wynika to z tego, że 11-sta zębatka jest zamocowana do 10-tej już poza obrysem bębenka.

Druga sprawa to planowanie mufy suportu przed montażem nowego, bo inaczej skrócisz żywotność łożysk i to znacznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym planowaniem to temat rzeka. Ja ograniczyłem się do starcia nadmiaru lakieru przy pomocy papieru ściernego, naklejonego na płaską powierzchnię. Przelatałem 3300km i suport był jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, warto na to zwrócić uwagę. W moim Peaku, bo o nim mowa, lakier spłynął tak że różnica szerokości mufy pomiędzy dolną a górną częścią wynosiła z tego co pamiętam 1mm :D Widać było zaciek lakieru :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, nig0 napisał:

Przymierzam się powoli do wymiany napędu (Przejechane 3 tysiące )
Nie ukrywam że zamierzam zmienić w nim napęd na 1x11

Można podejść do tego na kilka sposobów:

- racjonalnie - sprawdź czy i co się tak naprawdę zużyło (pewnie łańcuch i kaseta co najwyżej), wymień te elementy na nowe PODOBNEJ KLASY i śmigaj dalej

- wariant pośredni - zastanów się co chcesz naprawdę uzyskać (chcesz jakiś konkretny zakres przełożeń, a może koniecznie napęd 1x z jakichś powodów, itp.) i zrealizować to na w miarę budżetowych elementach

- wariant "kto bogatemu zabroni" - trzeba by jakoś sprawdzić czy kaseta na pewno nie będzie kolidowała, jeśli nie to kupuj i zakładaj 1x11

Tak czy siak jeśli spodziewasz się nie wiadomo jakiej rewolucji i poprawy swoich "osiągów" po zmianie na 1x11 to możesz być srodze zawiedziony. Druga sprawa, mogłeś o takich rzeczach pomyśleć podczas kupna roweru, bo kupić tanio i włożyć potem dużo to żadna sztuka i dość szybko przychodzi moment "dojścia do ściany" jeśli chce się coś kolejnego w takim sprzęcie zmodzić. A na koniec odpowiedz, nawet tylko sobie, na pytania które zadał powyżej SoloTM, bo może to pozwoli spojrzeć trzeźwym okiem jak się okaże że ten rower jest w praktyce wykorzystywany jako np. typowy "bułkowóz" i wtedy może nasunie się refleksja czy potrzebna w nim taka "biżuteria".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...