Skocz do zawartości
grzechu1984

[amortyzator] Suntour Axon - róznice

Rekomendowane odpowiedzi

grzechu1984
Napisano (edytowane)

Witam.

Zastanawiam się nad suntourem AION 29". 

Występuje kilka wersji:

Boost na czarnej anodzie : http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/axon/29-cali_amortyzator-axon-rl-rc-pcs-29-boost-czarny-mat-taper-2019/1869

Zwykla ( bez boost ) na złotej anodzie http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/axon/29-cali_amortyzator-axon-rl-rc-29-15qlc-czarny-mat-tapered-2019/861

Zwykla ( bez boost ) wersja Elite http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/axon/29-cali_amortyzator-axon-rl-rc-pcs-elite-29-15qlc-czarny-mat-taper-2019/2020

 

I teraz zastanawiam się nad paroma sprawami :

1. Czy czarna anoda to tylko zmiana koloru czy tez poprawa płynności działania oraz trwałości względem anody złotej ?

2. Czy wersja Elite to tylko mniejsza waga czy też zastosowane inne technologie ? 

Pozdrawiam

Edytowane przez grzechu1984

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Z tego co pamiętam czarna jest lepsza.

Wołaj @ACTIVIA, to jego sklep, jest ekspertem od SR.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
maczet190399

@ACTIVIA Ci najlepiej powie ale wydaje mi się że czarna i złota anoda niema wpływu na działanie. Nowe amowy już nawet nie mają takiego koloru. Jedynie FOX Kashima. Wersja elite jest lżejsza bo ma koronę goleni Hallowtech czyli pustą w środku. Boost to zapewne wiesz że inna szerokość piasty i konieczność jej wymiany  lubkoła. No chyba ze przewidujesz wymianę lub składasz nowy.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

W temacie piszesz o Aionie a linki podałeś od Axona. Który model cię interesuje???

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
grzechu1984

Oczywiście chodzi o Axona - moja pomyłka. Już poprawione. Dzięki za info.

1 minutę temu, ACTIVIA napisał:

Co do modeli Axona to jesli chodzi o BOOST-a to ma ta dużą różnicę że ma rury goleniowe 34mm a zwykłe Axony 32mm

Czyli zapewne waga też większa.

@ACTIVIA Orientujesz się czy zwykle Axony będą w wersji z czarną anodą ?

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Dokładnie sprawdziłem według katalogu i według niego są w produkcji Axony BOOST z goleniami 32  oraz 34mm, natomiast co do dostępności na dzień dzisiejszy to mogę ci ten pod rury goleniowe 32 i 34mm załatwić

W zwykłych Axonach występują tylko rury goleniowe ze złotą anodą

 

17026.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
grzechu1984

Czyli wg aktualnych trendów ( xc / maraton ) najlepszym wyborem była by wersja Czarna anoda + boost + golenie 32mm  :) 

Czy wersja elite ( korona hollow ) występuje w przypadku Axona 32mm boost + czarna naoda ?

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Co do BOOST-a to jestem w stanie ci tylko załatwić z goleniami 34 mm bo 32 mm jest już niedostępny

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Gość Bartosz
      Przez Gość Bartosz
      Witajcie forumowicze, mam takie pytanie. Czyten konkretny napęd (korba, przerzutka, kaseta itd.) z tego roweru https://www.kross.pl/pl/2017/trail/dust-2-0 (kross dust), będzie kompatybilny z ramą boost. Jest to napęd sram NX 11.
    • Qrnl
      Przez Qrnl
      Witam,
      Mam problem z amortyzatorem który chodzi lepko, zapada się lekko podczas wsiadania i potem chodzi z dużymi oporami, bardzo lepko. Praktycznie nie wybiera nierówność podczas jazdy z wyjątkiem zjazdu z kraweznika, a i tak wtedy ledwo reaguje. Chwilowo pomaga przemycie goleni, ale równiez nie w pełni. Widoczne są takie oleiste kręgi jak na załączonym obrazku. Rower ma około roku, niecałe 1000km. 
      Druga sprawa jest regulacja tego amortyzatora. Przejrzałem rysunki techniczne oraz instrukcję ze strony producenta i niczego się nie dowiedziałem. Jak wyregulować napięcie wstępne sprężyny? I do czego służą te 2 koreczki załączone na zdjęciu? 
      Pozdrawiam



    • Januszek09
      Przez Januszek09
      mam pytanie czy w rowerze btwin rockrider 540s zmieściłby się amortyzator dwupółkowy np.marzocchi bomber junior T?
      rower: https://www.decathlon.pl/rower-mtb-rockrider-540s-275-id_8379042.html
      Proszę o odpowiedź!
    • A5P3R
      Przez A5P3R
      Witam  Potrzebuję pomocy w doborze oleju do Boxxera WC 2014. Serwis miał robiony w kwietniu tego roku ale dostał dziwnej zamuły i myślę że wymiana oleju w dolnych goleniach (nie w tłumiku) i wyczyszczenie ich poprawi to. Z tego co rozumiem ze strony producenta to w tłumik idzie olej 5W a do dolnych goleni (czyli to co chcę zrobić) 15W, choć słyszałem że można też wlać np 10W. Dobrze zrozumiałem tą instrukcję?
       https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/2011_boxxer_world_cup_technical_manual_rev_b.pdf
      Drugie pytanie to jaki olej tam wlać? Myślałem nad czymś lepszym, czyli Motul Shock Oil VI 400 ale nie wiem jak to się liczy żeby gęstość była odpowiednia czyli te 15W, bo tu jest podana wskaźnikiem "VI". Na koniec myślałem wyjąć te gąbki do smarowania, wyczyścić, zamoczyć w świeżym oleju, zamontować z powrotem i posmarować uszczelki kurzowe "sram butter".  Był bym wdzięczny gdyby ktoś mi z tym pomógł  
      Z góry dziękuję za wszelką pomoc 
×