Skocz do zawartości
clip7

[Amortyzator] Rock Shox Reba RL Solo Air 110mm 29, jaki model/rok

Rekomendowane odpowiedzi

clip7

Witam.

Chcę zakupić komplet/zestaw uszczelek ale nie wiem jaki to model/typ/rok A3,A4,A5? Tak często są oznaczane na aukcjach. Rower kupiony w 2016 roku, jeśli to ma jakieś znaczenie.

20190112_192413.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
malutki

po numerze seryjnym możesz sprawdzić jaki to rok modelowy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheJW

Ja właśnie sprawdzałem swój i niestety na stronie RS nie wyświetla się informacja o roczniku/dacie produkcji.

Można ją natomiast odczytać z numeru seryjnego. Zwykle wygląda on: XXTXXXXXXXX, gdzie 4 pierwsze znaki (oznaczone tutaj na czerwono) to data produkcji, np. 36T8xxxxxxx to amortyzator z 36 tygodnia 2018 roku, więc najnowszy model.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clip7

A gdzie znajdę numer seryjny bo nie mogłem go nigdzie dostrzec?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheJW

Na koronie, wybity od wewnętrznej strony.

Zdjęcie z sieci:
p5pb15975186.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clip7

Dzięki Panowie. 05T64790832

A5 2016.

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clip7

Przy okazji chciałem jeszcze zapytać o duży serwis. Wiem, że w tym modelu nie wlewamy oleju do komory powietrznej, tylko smar stały. Czytałem opis serwisu na tym forum. Czy fabryczny PM600 sprawdzi się zarówno do komory powietrznej jak i na uszczelki kurzowe i wszystkie oringi, czy lepszy będzie np. rsp slick kick? Pytam bo pamiętam, że na początku użytkowania nie narzekałem na jego pracę. Po roku, kiedy robiłem serwis tylko dolne lagi, smarowałem uszczelki kurzowe rsp slick kickiem. Po tym wydawało mi się, że amor pracuje nie płynnie a trochę skokowo (ale może to były subiektywne odczucia). Drugie, ważniejsze pytanie. Ile smaru smarować wewnątrz komory powietrznej. Jest informacja, żeby smarować około pierwsze 8cm, ale ma to być delikatnie czy ostro dowalić smaru? Skoro nie ma i nie będzie tam oleju to chyba dowalić? Rozumiem, że od góry komory powietrznej nie ma potrzeby smarowania?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheJW
Napisano (edytowane)

Do oringów i bebechów - PM600. Do kurzowych Sram Butter lub odpowiedniki, PM600 jest zbyt lepki i za mało śliski do tego celu.

Komorę smaruj "na długość palca", jeśli wiesz, o co mi chodzi. Nie nakładaj za dużo smaru, powiedzmy jak masła na kromkę chleba. ;) Więcej nałóż za to na tłok (na oring i od góry) - to chyba akurat widać dobrze na manualu RS na YouTube.

Ja osobiście na oring (nie gwint) korka komory powietrznej daję odrobinę PM600, ale wiem, że wiele osób składa na sucho. 

Edit: załączam zdjęcie wnętrza komory powietrznej mojego nowego SIDa, model na 2019 z DebonAir jako dowód na to, że warto robić przegląd zerowy (którego ja oczywiście nie zrobiłem, zajrzałem jedynie do środka i stwierdziłem, że mi się nie chce ;)). Smaru na tłok musisz dać zdecydowanie więcej, powiedzmy tyle co tutaj po prawej stronie.

20190112_122345~2.jpg

Edytowane przez TheJW

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Pamiętaj o nasmarowaniu popychacza tłoka i oringu wewnątrz i na zewnątrz plastikowego korka przez który przechodzi popychacz. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clip7
Napisano (edytowane)

Czytałem, że właśnie niektórzy dają trochę smaru na gwinty po obu stronach od góry, żeby potem łatwiej odkręcić. Warto?

A czy ten sram butter porcja 20ml/20gram wystarczy? Ten pm600 też jest taniej w porcjach 20gram i też nie wiem czy wystarczy?

Edytowane przez clip7

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheJW

Nie, bo nie dokręca się ich tak mocno, żeby był jakikolwiek problem późniejszym demontażem. :) A jeśli ktoś kręci na chama ile wlezie, to życzę powodzenia. ;) 
Oczywiście nikt Ci nie zabrania, ale po co marnować smar? ;)

No i jeszcze jedno - przy serwisie zawsze trochę smaru na gwincie zostanie. Chyba, że po każdej operacji smarowania będziesz zmieniał rękawiczki/mył dłonie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clip7

A te porcje 20 gram sram butter i pm600 wystarczą?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Wystarczą

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clip7

Sorry, że tak marudzę ale czytałem w opisie naprawy, że te smary ślizgowe muszą być bez litu bo wchodzi w jakąś reakcję z magnezowymi goleniami czy coś takiego. Czy to ma znaczenie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Smary pm600 i sram butter są zalecane przez producenta. Nie ma się co martwić jakiego zagęszczacza użyto.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shotgun
1 godzinę temu, clip7 napisał:

Sorry, że tak marudzę ale czytałem w opisie naprawy, że te smary ślizgowe muszą być bez litu bo wchodzi w jakąś reakcję z magnezowymi goleniami czy coś takiego. Czy to ma znaczenie?

Oczywiscie, ze wchodzi, tak jak termit, przepali Ci lagi w kilkanascie sekund..... Boziu, non stop powielane te same bzdury.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clip7

Dzięki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clip7

Dziś rozrbrałem amor. W górnej części komory powietrznej jest wkręcony jeden element. Wyczytałem,  że to bottom token czy coś takiego. Widać że można do niego odkręcić kolejne. Jaki to ma wpływ na amora? Rozumiem, że dokręcając kolejne, zmniejszy się wtedy komora?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shotgun

10 sekund w google wpisujac to co sam wpisales i masz filmiki, opisy , zdjecia, wszystko.

Zmienia progresje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clip7

 Dzięki. Poczytam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×