Skocz do zawartości

[wolnobieg] problem z odkręceniem


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

na wstępie chciałbym się przywitać, bo to mój pierwszy post :)

Próbuję wymienić wolnobieg w starej szosie , ale za nic mi się to nie udaje. Używam klucza, który jest na załączonym zdjęciu, ale kręcąc z całych sił w ruchu przeciwnym do ruchu wskazówek zegara wolnobieg ani drgnie. Próbowałem zalać wszystko WD-40 i odkręcić to ustrojstwo, ale jedynym efektem są wyłamane wcięcia w kołnierzu o które zahacza się klucz :(

Czy ma ktoś jakiś pomysł jak można odkręcić tę część? W chwili obecnej wypustki klucza już ciężko zahaczyć o wcięcia, bo te się wyłamały. Czy konieczna będzie wymiana piasty i zaplecenie całego koła?


Dzięki za wszelkie rady.

IMG_20190112_172039.jpg

IMG_20190112_172101.jpg

kovys-klucz-do-wolnobiegu-velo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykorzystaj oś koła, najlepiej innego z konusem i kulkami po przeciwnej stronie i nakrętką i podkładką po stronie wolnobiegu.

Dokręcamy tą nakrętką  nawleczoną na oś  nasadkę do odkręcania wolnobiegu tak żeby został maleńki luz, ale żeby nie wyskakiwała ze szczerb. Używamy stołu warsztatowego (śrubowanego do podłogi) z  imadłem po byku. Odkręcamy kręcąc kołem.

Jeżeli wolnobieg działa a wymiana jest tylko wynikem pomysłu na inne przełożenia odstąpiłbym.

Najlepiej zlecić zadanie komuś w warsztacie. Komuś kto ma do tego dryg.

Jest ryzyko trwałego uszkodzenia całej piasty. Zwichrowania.  W imadle mniejsze niż przy kluczu przwdłużonym gazrurką. Piasta po zdjęciu z użyciem dużej siły może mieć gwint zdecentrowany i wtedy występuje nasilony efekt pływania nieruchomego  wolnobiegu  podczas szybkiego obracania się koła w ramie roweru.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...