Skocz do zawartości

[Hamulce czterotłoczkowe] które wybrać


teraw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Planuję zakup hamulców czterotłoczkowych od Shimano. W grę wchodzą Zee M640, XT M8020 i Saint M820.

Klocki i tarcze są do nich używane generalnie te same.

Pytanie brzmi, czym się różnią poza masą i czy opłaca się dopłacać do XT albo Saint, czy brać Zee i nie marudzić?

Przeznaczenie hamulców to jazda trail i enduro w górach, zawodnik 105 kg.

Edytowane przez teraw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie nie ma żadnej absolutnie różnicy w działaniu między tymi hamulcami. Mam m820, bawiłem się zee. Żeby było śmieszniej kiedyś polamalem klamkę i jeżdżę teraz na klamce m785. ZERO różnicy w działaniu. Klamka od zee to najprostszy model takie coś między deore a slx, bez regulacji bez antypoślizgu. Zaciski nie różnią się niczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dziksoltys napisał:

Ja bym wziął Saint bo są najmocniejsze

Jeśli te Sainty są najmocniejsze to też bym je wziął na Twoim miejscu. Ja jeżdżę XC, trail w niewielkich górach i czasem prawdziwe enduro. Kiedyś używałem hampli Formuli, potem przeszedłem na ciut mocniejsze Guidy. W nowym rowerze z kolei mam jeszcze mocniejsze Cody. Trochę się wahałem czy to dla mnie nie za mocne hamulce, ale nie żałuję, że je wybrałem. Mocniejszy hamulec to od razu +5 do odwagi.

 

19 minut temu, mrmorty napisał:

Wiem że drożej, ale na horyzoncie masz jeszcze Magura MT-5 albo MT-7 albo jeszcze lepiej Avid Code.

Tak swoją drogą. Czemu Cody są najlepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
13 godzin temu, mrmorty napisał:

na horyzoncie masz jeszcze Magura MT-5 albo MT-7

Właśnie. Magury MT-5.

Dodam,zę według różnych badań Magury MT-7 mają lepsze parametry niż Sainty.

Są jeszcze nowe Hayes Dominion ,które zbierają bardzo dobre opinie.

15 godzin temu, dziksoltys napisał:

Ja bym wziął Saint bo są najmocniejsze

Moc nie jest najważniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłacze się do tematu. Ja mam obecnie Slx 7000 na metalikach jestem zadowolony z siły na tarczach xt. Wcześniej jeżdziłem na Magurach ( Gustaw, Lousie i Julie). Bardzo podobają mi się krótkie dźwignie klamki w shimano. Szukam alternatywny na hamulce do 2 roweru. Zależy mi głownie na tylnym.   Celuje w Zee albo zrobienie hybrydy klamki zee zaciski saint ale zaciekawił mnie ten MT5. Co bedzie lepsze w sile i działaniu.  Zależy mi też na tym by klamka nie była daleko oddalona od kierownicy. 

Edytowane przez gnomon69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

durnykot czytałem Twój post o MT5 z plusami tych hamulców. Albo spróbuje te Shimano bez sygnatury poszukać w rozsądnej cenie. 

 

znalazłem takie coś https://www.bike24.com/p2271031.html

W Polsce można kupić sam zacisk w cenie prawie całego hamulca za granicą. 

 

Edytowane przez gnomon69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, durnykot napisał:

Polemizowałbym

Pytanie tylko z czym? Mam sainty, jeździłem (sporo) na mt5 i szczerze? doskonale rozumiem zwolenników Magur. Ale napisałem rozpatrując tylko efekt "kotwicy" i tu Shimano ma przewagę. To nie jest jakaś kosmiczna różnica ale jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
1 godzinę temu, abdesign napisał:

Ale napisałem rozpatrując tylko efekt "kotwicy" i tu Shimano ma przewagę.

Polemizowałbym z tą legendarną supermocą Saintów vs MT5/MT7. Wyniki badania pokazują, że Sainty mają mniejszą moc hamowania niż MT7 i nieznacznie wygrywają przy małych prędkościach. Przy dłuższym hamowaniu rewelacji nie ma.

Wspomniana kotwica wynika raczej ze sposobu dawkowania siły  i pracy klamki . Niemniej jednak wszystko zależy od preferencji- Magury nie każdemu podpasują. Mi prywatnie kotwica Saintów nie pasuje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daleki był bym od interpretowania załączonej w teście tabelki wprost i bez poznania metody testowej. W przytoczonym porównaniu przykładano tą samą siłę (40N) do klamki niezależnie od testowanych hamulców. Wystarczy, że w klamkach jest różne przełożenie dźwigni na tłok i mamy też różne przełożenie hydrauliczne a to znaczy, że niewiadomo jak momenty hamujące wyszłbyby np. dla 50N czy 60N na klamce. Powinna być przedstawiona zależność moment vs siłą na klamce. Dodatkowo pomimo mniejszego momentu hamującego sainty zatrzymują i spowalniają rower szybciej niż mt5. Tak więc na tzw moc nie ma co patrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tej tabelki wynika, że mt7 zatrzymają rower jadący 45km/h w czasie DWUKROTNIE krótszym niż mt5. A przy spowolnieniu o 15km/h różnica jest w granicach błędu pomiarowego. A jak weźmiemy pod uwagę porównanie zee do deore jest jeszcze śmieszniej. Zee spowolnią mnie dwa razy szybciej niż deore ale zatrzymają o 30% dłuższym czasie... W tym momencie wiarygodność testu w moich oczach jest jednak nieco wątpliwa, a przynajmniej mam prawo myśleć że nie ustrzegli się błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...