maczet190399 278 Rowery (6) Napisano 11 Styczeń Przymierzam się do wymiany moich hamulców tarczowych Trp Spyre C w szosie. W miare działaja, ale szału nie robią. Pytanie czy od razu pójść w Shimano 105 R7020 / R7070. Powiem szczerze że kwota zakupu troche odstrasza ~1600 PLN. Może sbować z czyms innym np Trp Hy/Rd https://pl.aliexpress.com/item/TRP-HY-RD-P-askie-Zamontowa-Kabel-Uruchamiany-Hydrauliczne-Hamulce-Tarczowe-Z-Przodu-Z-Ty-u/32859797772.html?spm=a2g17.search0104.3.8.1d037103WPSfH5&transAbTest=ae803_3&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_2_10065_10068_319_317_10696_10084_453_454_10083_10618_431_10304_10307_10820_10821_10301_537_536_10843_10059_10884_10887_100031_321_322_10103%2Csearchweb201603_51%2CppcSwitch_0&algo_pvid=d6ed7b8d-9171-4a34-af2e-d24ccce7e903&algo_expid=d6ed7b8d-9171-4a34-af2e-d24ccce7e903-1 Czy ktoś może mial te zaciski i jak je porównać z Spyre C ?? Cena ~450 PLN jest juz do "przełknięcia" ale niewiem czy warto się w nie pakować czy od razu zmienić na hydrauliki w całości Z góry dziekuje za pomoc i odpowiedzi Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
cinol123 207 Rowery (7) Napisano 11 Styczeń (edytowane) A moze -> https://allegro.pl/oferta/dzwignie-hydr-shimano-st-rs505-br-rs805-2x11-sp-7773830300 ew od tego goscia, tu sa nawet lepsze klamki https://allegro.pl/ham-hydr-disc-ultegra-st-685-br-rs805-11spd-150cm-i7652511550.html Cena jest niezla. Zestaw HYRD nie jest zły, moj znajomy na tym śmiga juz 2 lata, sam takowe kupilem jakos w okazyjnej cenie i mialem zamienic bb7 na hy/rd, ale nie moge się do tego zebrac od roku ;-) Edytowane 11 Styczeń przez cinol123 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
durnykot 1334 Napisano 11 Styczeń 2 godziny temu, maczet190399 napisał: Czy ktoś może mial te zaciski Te z linku są z mocowaniem Flat Mount- masz takie ? HyRd działają bardzo fajnie , bardzo dobra modulacja i siła, nie wymagają serwisu. Warunkiem koniecznym są dobre linki i pancerze typu compressionless, najlepiej oryginalne TRP. Ze zwykłymi pancerzami działają fatalnie. Z klamkami Shimano ( np. 105 5800 ) zero problemów. W każdych warunkach działają tak samo. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Imar 68 Napisano 11 Styczeń TRP świetne, mam w Roninie. Miałem przyjemność testować w Karpaczu hydraulikę od Shimano Ultegra. Bajka! Proponuję iść w najlepsze co można, pełna hydraulika. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
maczet190399 278 Rowery (6) Napisano 11 Styczeń Myślałem o klamkomanetkch RS 505 ale strasznie mi się nie podobają. Są gigantyczne i nie zgrabne jak np w nowej R7000 czy tej starej ultegrze. Dla sposób montażu też mam sprzeczne myśli. Mocowania mam chyba standardowe jak w MTB a nie typu FLAT więc wybierając TRP muszę zakupić dwa tyle ? 24 minuty temu, durnykot napisał: pancerze typu compressionless, najlepiej oryginalne TRP. Czy możesz rozwinąć wątek ?? Jakoś nie widzę w necie aby to był standard dla TRP czy innych hamulców mechanicznych Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Imar 68 Napisano 11 Styczeń (edytowane) Durnykot ma na myśli pancerze hamulcowe które mają taką budowę jak pancerze przerzutkowe. https://jagwire.com/guides/housing/ Rzuć okiem na pancerz hamulcowy PRO. Co do rodzaju zacisku musisz kupić "post mount", szosowe zaciski są w standardzie "flat mount" Edytowane 11 Styczeń przez Imar Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
maczet190399 278 Rowery (6) Napisano 11 Styczeń Chyba sprawa wyboru sama się rozwiązała ze względu na sposób montażu. Moja rama przyjmie tylko POST. Zostaje jedynie albo TRP HY RD albo stara ultegra. Ta jest juz mało dostępna więc szukam dalej Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
durnykot 1334 Napisano 12 Styczeń Jeśli znajdziesz HyRd z klasycznym mocowaniem w dobrej cenie to bierz. 15 godzin temu, maczet190399 napisał: Czy możesz rozwinąć wątek ?? Jakoś nie widzę w necie aby to był standard dla TRP czy innych hamulców mechanicznych Klasyczny pancerz hamulcowy ma oplot z taśmy stalowej , która się kompresuje pod wpływem siły ,a pancerz jest mniej sztywny, co zmniejsza siłę hamowana . Pancerze compressionless są znacznie sztywniejsze, nie kompresują się wzdłuż osi, więc siła nacisku na klamkę jest lepiej przekazywana. https://www.trpcycling.com/product/trp-discconnect-cable-and-housing-kit/ Do poczytania w engliszu http://www.cxmagazine.com/mechanical-monday-upgrade-compressionless-brake-housing Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
itr 384 Napisano 12 Styczeń Hej, do tej pory nie zdecydowałem się na takie pancerze, utknąłem na wyższych klasycznych, pytanie za sto punktów, skoro nawet bardzo dobre pancerze przerzutkowe wybijają druty oplotu wzdłuż linki przerzutkowej nawet przy stalowych końcówkach pancerza, jak to jest że te bezkompresyjne pancerze do hamulca nie rozłażą się, ( o ile się nie rozłażą) Macie długie doświadczenia z nimi? W starych hamulcach obręczowych trzeba cisnąć klamkę bardzo mocno bo sam hamulec jest wiotki i jeszcze bardziej niż w tarczówkach trzeba mieć kowalski ścisk w ręku... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
durnykot 1334 Napisano 12 Styczeń 8 minut temu, itr napisał: pytanie za sto punktów, skoro nawet bardzo dobre pancerze przerzutkowe wybijają druty oplotu wzdłuż linki przerzutkowej nawet przy stalowych końcówkach pancerza, jak to jest że te bezkompresyjne pancerze do hamulca nie rozłażą się, ( o ile się nie rozłażą) Czyli miałeś kiepskie pancerze ,które ulegały znacznej kompresji lub były źle założone. Obecnie dobre pancerze typu compression less mają oplot stalowy owinięty osłoną z włókien kevlarowych ( Jagwire) https://jagwire.com/products/housing/pro-compressionless-brake-housing 11 minut temu, itr napisał: Macie długie doświadczenia z nimi? Zarówno z Jagwire jak i oryginalny zestaw TRP. W każdej sytuacji warto dopłacić. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
itr 384 Napisano 12 Styczeń Ale w jakim czasie obserwacji/intensywności użycia? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
durnykot 1334 Napisano 12 Styczeń @itr, zmieniając ze zwykłych na np Jagwire różnica jest widoczna od razu. Na chwilę założyłem zwykłe pancerze zamiast TRP i szybko wróciłem do TRP ( przy hamulcach HyRd ). W szosie/gravelu intensywność użytkowania hamulców jest znacznie mniejsza niż w MTB, ale różnicę poczujesz. Pro forma- czas użytkowania w szosie 1,5 sezonu. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
itr 384 Napisano 12 Styczeń Dzięki za wieści, w tej chwili mam wszystkie rowery na mechanice, więc muszę przetestować. Tak jak pisałem martwię się jak te pancerze reagują na przeciążenie, ale najpierw sprawdzę je pewnie jednak w rowerze górskim póltora metra panerza powinno pokazać zalety. W szosie też przyjdzie na nie czas i do bb7 i klasyki. Do tej pory cgx sl i tak jest lepsze niż pierwsze lepsze pancerze z metra w sklepie rowerowym. Ale może być lepiej, zobaczymy. Czyli do zagiania w baranku niezbędny jest ten fleksy kawałek z zestawu Road TRP, a pancerz właściwy jest za sztywny? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
durnykot 1334 Napisano 12 Styczeń Ten elastyczny, srebrny kawałek w zestawie TRP montujesz tuż przed zaciskiem hamulcowym, żeby zapewnić właściwe prowadzenie linki. Prowadzenie pancerza na baranku jest nieco utrudnione, ale można przykleić pancerz do kierownicy taśmą izolacyjną na całej długości i jest OK. 29 minut temu, itr napisał: Tak jak pisałem martwię się jak te pancerze reagują na przeciążenie, IMO warunkiem dodatkowym jest właściwe prowadzenie pancerza i jego przymocowanie do ramy. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
maczet190399 278 Rowery (6) Napisano 12 Styczeń A co z linkami do tych pancerzy? Czy zwykle nierdzewne i szlifowane wystarczą czy jakieś nietypowe? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
durnykot 1334 Napisano 12 Styczeń Linki normalne. Najlepiej wstępnie rozciągnięte nie jakiś badziew za 1 pln. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
maczet190399 278 Rowery (6) Napisano 13 Styczeń Panowie a może wpierw spróbować z wymianą pancerzy i zobaczyć jak będzie to chodziło z TRP Spyre C ? Czy ktoś z Was robił równanie działania Spyre C z Hy Rd i jest równica w modulacji i działaniu ?? pancerze mam obecnie takie jak z linku https://cyklisci.com/zestaw_linek_i_pancerzy_hamulca_mtb_szosa_shimano,78,7627.html Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
durnykot 1334 Napisano 14 Styczeń Dobry pomysł, a na pewno tańszy. Dobre pancerze ( Jagwire Pro SL lub oryginały TRP ) powinny poprawić hamowanie. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
maczet190399 278 Rowery (6) Napisano 21 Styczeń (edytowane) Jestem po wymianie całości linek i pancerzy na Jagwire Pro SL i powiem szczerze, ze szału niema w porównaniu z zestawem shimano. Przód w zasadzie działa tak samo . Tył trochę lżej, ale ocenił bym na 10-15% lepiej. Obie hamuce są w okładzie zamkniętych pancerzy. Testy robiłem w hali garażowej wiec może nie miarodajne. Zobaczymy jak wyjadę w trasę jak pogoda trochę się poprawi. Edytowane 21 Styczeń przez maczet190399 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach