Skocz do zawartości

[korba] MTB 42/28 - jaką wybrać/zrobić?


MikeSkywalker

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję dwurzędowej korby z zębatką 42T.

Z tego co się zorientowałem to taka korba nie istnieje w systemi Shimano. Jest XTR 42/30 ale cóż, XTRa nie potrzebuję. 

Jeśli chodzi o SRAMa to dostępne są S1000, S1400, X5, X7 - ale albo nie ma, albo drogie albo za krótkie ramiona. Nie ukrywam że chciałbym wydać najchętniej do 350zł.

I zastanawiam się czy możliwa jest wymiana w korbie M615 28/38 dużej zębatki na taką 42T z korby trzyrzędowej? 

Nigdy nie używałem napędu 2xX w MTB, a z tego co udało mi się przeczytać na forum te zębatki są do siebie specjalnie dopasowane i/lub działają tylko w określonych kombinacjach. 

Bo jeśli nie to pozostaje przekopywać europejskie i polskie sklepy żeby upolować SRAMa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, SoloTM napisał:

wymiana 40tki na zębatkę 42 z korby 3 rzędowej

Nie można tak postąpić, bo 42z bedzie profilowana do zębatki 32z, a nie 28. Spowoduje to problemy przy zmianach biegów, a konkretniej to łańcuch bedzie miał tendencję do spadania na mufę. 

 

Mike, jak jest 40/28, to w nią zainwestuj, nie rób na siłę z roweru terenowego szosy, to  nie ma sensu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgodzę się z przedmówcą. tarcze do 3x są trochę inne niż do korb 2x. Sam miałem podobny problem przy przeróbce korby 3x na 2x - używając żębatki 38 z korby 3x było problem z właściwą pracą napędu. 

też myślę że te 2 ząbki nie zrobią aż takiej różnicy, pierwsza z brzegu: https://allegro.pl/oferta/mechanizm-korbowy-shimano-deore-fc-m615-40-28-175m-7769740056

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No znaleźć gdzieś te korby SRAMa to graniczy z cudem. Jak już jest to X7 za prawie 6 stów. 

Niewykluczone że spróbuję tej Shimano 40/28, ale boję się że będzie mało. 

Wprawdzie rower do jazdy rekreacyjnej ale teraz mam dwa napędy z 39T i 38T na korbie i odczuwam brak większego blatu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożenie 38/11, rower piszesz typu cross więc zakładam że koła 28" i laczki pewnie coś koło 1,6", przy normalnej kadencji 90 to daje jakieś 41-42km/h - mało? Utrzymasz tyle przez dłuższy czas jadąc tym konkretnym rowerem? Rekreacyjnie?

Jeszcze zdefiniujmy tę "jazdę rekreacyjną" i chęć lub niechęć do kręcenia ze zdrową kadencją, bo może tu leży przyczyna :)

W mieszczuchu mam blat 38 i dwie najmniejsze koronki 11 i 13 wrzucam bardzo rzadko, bo tak po prawdzie po mieście to nawet nie ma gdzie się tak rozbujać w praktyce. Ewentualnie podczas jakiejś "szosowej" wycieczki o tak. Tylko wtedy jeszcze kwestia warunków i tego czym objuczony jest rower.

Korba 40/28 jest tu IMHO naprawdę sensownym rozwiązaniem. Jeśli twardziej to może idź w szosowe o ile podejdą do ramy. Albo 3x i tyle.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda rekreacyjna czyli z towarzyszką, więc prędkości mniejsze :)

A co do przełożeń - te o których wspomniałem są w 2 fitnessach, oponki 28C i 35C. Do pracy mam 16km prostej drogi, generalnie po płaskim, z kilkoma górkami. Bagaż minimalny. Także śmiało można to określić jako szosowe wycieczki, ze sporą kadencją :D 

Rozważając 42/28 sugerowałem się Trekiem, który do najwyższego Dual Sporta i paru innych rekreacyjnych modeli daje właśnie taką korbę. 

Ale jak teraz sobie policzyłem to z zębatką 40T i kasetą 11-36 dostanę przełożenie ~2,66:1 - czyli przez lata moje ulubione w singlu. Także to chyba dobry wybór :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...