Skocz do zawartości
MD11

[pompka] Topeak Racerocket - duże tarcie przy pompowaniu

Rekomendowane odpowiedzi

MD11

Kupiłem tytułową pompkę w wersji MT. Kiedy wyciągam rączkę to tak od połowy zakresu pracy tłoka czuję tarcie, a pod koniec to już praktycznie nie da się jej ruszyć. Tak jakby metal tarł o metal. Zauważyłem, że jak obracam rączkę to jest miejsce w którym tłok chodzi płynnie do końca, ale dosyć ciężko w nie trafić.

Czy u Was również występuje takie zjawisko? Może tak ma być i obrócenie rączki służy zablokowaniu tłoka, żeby się nie wyciągnął w trakcie jazdy? Tylko wtedy powinien być jakiś wskaźnik, żeby trafić w odpowiednie miejsce. A może trzeba tam jakoś dodać smaru?

Pompka wydaje się porządna, ale to tarcie mnie niepokoi. Nie chciałbym jej zniszczyć i zastanawiam się, czy nie trafił mi się jakiś felerny egzemplarz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor
Napisano (edytowane)

Z mojej małej ręcznej tak naparzałem, że musiałem wyjąć popychacz z tłokiem i wyciągnąć zakleszczoną w niewłaściwym miejscu uszczelkę/oring ( przesunęła się, a potem niełatwo to było złożyć do kupy, bo wszystko na ścisk/styk )...

Edytowane przez KrissDeValnor

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MMMAAACCC7

Chcesz lżej to dodaj odrobinę oleju zwykłego maszynowego. To nie prom kosmiczny, to proste jak budowa cepa-rozbierz-obejrzyj-posmaruj-złóż

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MD11

Hmm, a jak to rozkręcić? Pewnie tam na końcu, gdzie jest zaślepka/narzędzie do zaworów Presta i widać wcięcie na monetę / bardzo szeroki śrubokręt?

Teoretycznie mogę ją rozkręcić, ale to jest póki co fabrycznie nowa pompka, którą mogę zwrócić, a jak zacznę rozkręcać to może z niej coś wypaść albo się zarysuje i już nie będzie tak różowo.

Jak wysuwam maksymalnie rączkę, to nie mogę jej obrócić wokół osi - po obrocie o 45 stopni kompletnie się blokuje przez tarcie wewnątrz i na oko widać, że wysunięta rurka jest przechylona względem korpusu pompki. To nie kwestia braku smaru tylko tego, że te rurki jakby nie są dobrze spasowane. Dawno nie używałem ręcznej pompki, ale z tego co pamiętam to nawet w tanich modelach nie miałem takich problemów. Nie tego spodziewałem się po jednej z najlepszych tego typu pompek na rynku...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MMMAAACCC7

Jak nowa, to oddaj, wyjaśnij że jest krzywy tłok, zademonstruj i bierz nową. W nowych nie powinno to występować :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • MikeSkywalker
      Przez MikeSkywalker
      Do sprzedania mam torbę mocowaną w ramie (po angielsku framebag ) Topeak Midloader o pojemności 4,5l.
      Nowa, założona jedynie do przymiarek. Dorzucam paragon z datą gdzieś z wakacji.  
      Cena 150zł. 
      Odbiór możliwy w Warszawie, Rzeszowie albo wysyłka. 


    • matwoj1116
      Przez matwoj1116
      Cześć, 
      Poszukuje sakwy rowerowej w rozsądnej cenie. Posiadam rower bez bagażnika a planuję dłuższą podróż, stąd zapotrzebowanie na torbę/sakwę raczej montowaną do sztycy siodełka, ewentualnie torba podsiodłowa o dość dużej objętości. Pojemność dajmy na to kilka litrów. Sakwa coś na wzór:
      https://www.sklep-presto.pl/product-pol-42604-Sakwa-rowerowa-bagaznik-tylna-na-sztyce-490-Sport-Arsenal.html 
      lub http://allegro.pl/10-topeak-torba-na-sztyce-pod-siodlowa-dynapack-i6797619269.html. 
      Pozdrawiam
    • wlosiaty333
      Przez wlosiaty333
      Witam serdecznie!
      Moja pompka Beto już przeżyła swoje, więc chciałbym coś nowego, lepszego zarazem, ponieważ przy wyprawach w góry pompka nie może mnie zawieść.
      Będę pompował tylko dętki MTB (opony 29x2.25), więc chciałbym, żeby to było w miarę sprawne. 
      W oko wpadły mi dwa, w sumie to trzy modele:
      1) Lezyne Tech Drive HV w wersji 166mm
      2) Topeak Racerocket
      3) Topeak Racerocket MT 
       
      Czy Topeak w wersji MT dużo szybciej pompuje? Są to różnice rzędu 10, 50, czy 100 procent? Warto przeboleć większe wymiary i cenę?
      Czy walić Topeaka i kupić Lezyne? Lezyne to w końcu Lezyne
       
      Dzięki za pomoc!
    • OdiLV4
      Przez OdiLV4
      Jestem użytkownikiem błotnika takiego jak w temacie. Niestety ciągle denerwowało mnie jego lekkie przekręcanie, które czasami powodowało nie kompletną ochronę. Postanowiłem coś z tym zrobić, a że się udało prezentuje tutaj, z nadzieją, że pomoże komuś kto też ma z tym problem.
       
      Cały problem tkwi w uchwycie, a dokładnie w stopce elementu rozporowego. Są w niej dwie nóżki, które mają luzy (zaznaczone na czerwono) i to właśnie one powodują ten niezamierzony ruch błotnika.
       
      Wszędzie gdzie szukałem i gdzie pytałem, jako rozwiązanie problemu podawano mi mocniejsze dokręcenie błotnika. Uwaga, ja przed tym przestrzegam. Nie dość że nie rozwiązuje problemu, to jeszcze przynosi taki efekt. Jest to śruba, którą oczywiście zamieniłem na trochę twardszą.
       
      Do ulepszenia, potrzebne mi były dwie rurki termokurczliwe, o różnych rozmiarach (średnica 6mm i 8mm), oraz nowa śruba M5x50 (w moim przypadku śruba imbusowa z niepełnym gwintem). Z wspomnianych wyżej rurek, odcinamy sześć 4mm kawałków (dwa z rurki o większej średnicy, oraz cztery z rurki o mniejszej średnicy). PONIŻSZE CZYNNOŚCI DOTYCZĄ OBU NÓŻEK STOPKI UCHWYTU (dorysowane niebieskie): 
      1- Nakładamy po jednym kawałku rurki o mniejszej średnicy i go zgrzewamy. Czekamy chwile.
      2- Nakładamy na to drugi kawałek rurki o mniejszej średnicy i ponownie zgrzewamy.
      3- Na to wszystko, nakładamy kawałek rurki o większej średnicy i zgrzewamy.
       
      Gotowe, teraz po zamontowaniu stopki w pozostałym elemencie uchwytu błotnika, wygląda ona następująco. Luzy, które występują i powodują poruszanie się błotnika, są usunięte dzięki czemu błotnik jest sztywny. Wkręcamy śrubę w uchwyt, montujemy do roweru.
       
      Nie jest to trudne i skomplikowane, koszt operacji niewielki, a pomaga.
      Mam nadzieje, że jeżeli jeszcze kogoś takie pierdoły denerwują to ten post mu pomoże
    • KartofeL
      Przez KartofeL
      Jak w temacie, którą pompkę polecicie?
      Mam pompkę Beto, która gości u mnie już bardzo długo, ale używałem jej bardzo żadko. Ostatnio nie dała rady napompować samej dętki (początkowy myślałem, że dziura w dętce ale pompka puszcza duże ilości powietrza). Dało by się ją może reanimować?
      Mój rower to MTB na kołach 26 cali w góry do lasu lasu pompuję ok 2,2 bara a na szosę ok 4,5 bara , marzy mi się jakaś szosówka, ale chyba jeszcze nie prędko taką nabędę.
      W domu mam coś takiego z lidla:

       
      Moje typy:
       
      Crank Brothers-Power Pump Alloy 
      http://ctbike.pl/crank-brothers-power-pump-alloy-pompka-reczna.html
      Długość 238mm
      Ciśnienie: 130psi / 9bar
      W zestawie trzymak do roweru
      Zalety:
      - osobna dziura pod Presta i Shrader
      - możliwość zmiany High Pressure / High Volume
      - dożywotnia gwarancja
      - wygląd
      Wady:
      - brak wężyka
      - zaciskowe mocowanie na wentyl


      Montuje się to chyba trytkami do dowolnej rury roweru.
       
      LEZYNE HP Drive
      http://www.szumgum.com/pompka-reczna-lezyne-hp-drive-abs-120psi-rozne-kolory.html
      Długość 170mm
      Wydajność: 120 psi/ 8 bar
      W zestawie trzymak pod koszyk bidonu
      Zalety:
      - osobna dziura pod Presta i Shrader
      - wężyk
      - wkręcane mocowanie na wentyl
      Wady:
      - brak możliwości zmiany High Pressure / High Volume
      - wygląd (karbonowa jest najładniejsza, a ta, ze zdjęć, wygląda najgorzej)
       

       
      Topeak RaceRocket HP
      Długość 180mm
      Wydajność: 160 psi/ 11 bar
      W zestawie trzymak pod koszyk bidonu
      Zalety: 
      - wężyk
      - wkręcane mocowanie na wentyl
      Wady:
      - jedna dziura pod Presta i Shrader
      - brak możliwości zmiany High Pressure / High Volume

       
      Dodatkowe pytania/niejasności
      1. Jest jeszcze Topeak RaceRocket, który pompuje 120 PSI a jest tańszy od RaceRocket MT, który pompuje 90 PSI różnią się tylko pojemnością tłoczka czy czymś jeszcze?
      2. Czym różnią się Lezyne HP Drive i Lezyne Sport Drive HP?
      http://www.szumgum.com/pompka-reczna-lezyne-hp-drive-abs-120psi-rozne-kolory.html
      http://www.szumgum.com/pompka-reczna-lezyne-sport-drive-hp-120psi-8-3bar.html
      3. Moja Beto jest zaciskowa na wajchę, nie lubię tego rozwiązania, niewygodnie mi się pompuje w ten sposób zwłaszcza na założonym kole na rowerze (na zdjętym jeszcze ujdzie), czy warto jednak rozważyć Crank Brothers dla dożywotniej gwarancji oraz zmiany HP na HV?
      4. Bardziej podoba mi się koncepcja nakręcania wężyka na gwint (wydaje mi się solidniejsze połączenie z wentylem) - czy jest to poprawne założenie z mojej strony?
×