Skocz do zawartości

[Błotniki] montaż SKS Bluemels 75u


a4ry

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Potrzebuję porady co do montażu wspomnianych w temacie błotników SKS Bluemels 75u. Niestety po zamontowaniu zgodnie z instrukcją rower wygląda co najmniej śmiesznie.

Miało być (zapożyczone z neta):

11763ye.jpg

a wyszło, koła 27,5":

331jd52.jpg

Bez wątpienia trzeba trochę porzeźbić. Błotnik trzyma się na dwóch wspornikach. Po kilku próbach wypadł dłuższy i decyzja zapadła montaż na jednym.

Niestety błotnik wg mnie jest przy długi i wygląda tak (do tego jest mało stabilnie):

zbiib.jpg

Wg mnie trzeba go trochę przyciąć, żeby wsunąć głębiej. Przyciąć bo w przeciwnym razie będzie ocierał o linkę przedniej przerzutki, tak jak widać na zdjęciu wyżej to maksymalne krycie koła po lewej stronie.

Propozycja 1, najbardziej zbliżona do zdjęć z internetu:

aool01.jpg

i z tyłu

2mcsgup.jpg

Propozycja 2 jeszcze głębiej:

2ypcarq.jpg

i z tyłu

2gwdz02.jpg

 

Pomimo, że błotnik ma chronić to chciałbym jednak żeby również w miarę wyglądał. Długo szukałem fajnych błotników i te wydawały się najrozsądniejsze (oczywiście wg mojego gustu). Są jednak dedykowane bardziej chyba do kół 29" do tego opon w plus, a więc trzeba troszkę poprzerabiać.

Zamontowanie błotnika bez przycięcia dałoby najlepszą ochronę ale raz, że błotnik jest bardzo rubaszny, dwa nie będzie stabilny, chyba, że zamiast błotnika przytnę druty montażowe. Ale będzie nadal rubasznie.

Dla mnie najrozsądniej prezentuje się z boku propozycja nr1, a z tyłu nr 2. Propozycja 2 niestety budzi wątpliwości co do ochrony przed chlapaniem. Może coś pośredniego?

Siedzę i dumam już kilka dni i nie mogę się zdecydować, a jak przytnę to już nie pogrubaszę.

Może ktoś podpowie, podzieli się spostrzeżeniami?

Przede wszystkim musi chronić i rozsądnie wyglądać.

Na razie tył, na przód przyjdzie czas, tu też będzie trochę przeróbek.

ps

Przepraszam za scenerię zdjęć ale chwilowo nie mam możliwości na coś rozsądniejszego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też ostatnio monotwałem Bluemells'y do gravela i wszystkie pręty musiałem przycinać :) Każdy rower jest inny a błotnik uniwersalny. Pręty zrobione są z zapasem, żeby pasowały do większości rowerów po małych modyfikacjach (cięciu). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Eazy napisał:

Zawsze możesz też spróbować wyjąć je z mocowania, które jest przy ramie i tam przyciąć pręty, żeby zachować fabryczne gięcia na drugim końcu. 

Dokładnie tak trzeba zrobić.! To nie sbluemelsy gdzie tniemy pręty przy błotniku, tylko tu tniemy przy ramie, nic nie bedzie widac, bo przyciety koniec i tak wchodzi w mocowanie ktore przykrecane jest do ramy.

Na stronie jest manual z obrazkami jak to jest zrobione... wystarczy zajrzec :P

https://www.sks-germany.com/en/products/bluemels-75-u/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile niezrozumienia!!!

Panowie!!! :) Oczywiście, że pręty przycina się przy mocowaniu do ramy,  oczywiście mam na myśli tylko i wyłącznie ten model. Od drugiej strony ... nie da rady.

Błotniki również od strony mocowania do ramy mają zagięcia, które powodują, że uchwyt jest prostopadle do otworu w ramie. Widać to również na podesłanym manualu. 

Darujmy sobie jednak cięcie prętów, przynajmniej na razie z tyłu, bo błotnik  i tak słabo wygląda na rowerze, na zdjęciu jest mi trudno to uchwycić, szczególnie w obecnych warunkach. Ale błotnik wygląda nieproporcjonalnie jakby był zapożyczony od dużo większego brata.

Nie ma problemu z montażem na jednym pręcie i przycięciu samego błotnika. 

Problem jest taki: ile przyciąć? Żeby zachować w miarę wygląd oraz nie złapać się na tym że zacznie chlapać na plecy bo za dużo zostanie przycięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie jeszcze nie wyszło.

Przymierzam, dumam...

Zamówiłem zębatkę nw i pozbędę się przedniej przerzutki. Chcę zobaczyć jak się jeździ na jednym blacie. Przy tej opcji może nic nie będę skracał. Jak tylko to poskładam to strzelę fotkę i wstawię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Montaż skończony. Słabych zdjęć ciąg dalszy. Wybaczcie ale jak będę miał okazję w dzień coś lepszego, w lepszej scenerii zrobić to wstawię.

Wg mnie wyszło OK. Tył na testy w tej pozycji - po milionie przymiarek, wydaje się najbardziej optymalnie. Jak się sprawdzi, tzn. nie będzie chlapało, to tak zostawię. 

msfady.jpg

nyhi87.jpg

fofvdd.jpg

2hda70i.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokupiłem oryginały SKS, jest na nich napisane cateye. Takie, w największym rozmiarze:

https://www.rowertour.com/p/78004/sks-uchwyty-do-wspornikow?gclid=EAIaIQobChMI6rPS5IOg4AIV0-J3Ch24QgSdEAQYAiABEgKLafD_BwE

Trzeba uważać bo biednie było z montażem, pomimo największego rozmiaru, trochę grubiej i mogłoby się nie udać. Ostatecznie wyszło fajnie.

Dokupiłem jeszcze jakieś uchwyty do rur ale zbędne się okazały, takie:

https://allegro.pl/oferta/obejma-rubber-do-rur-wezy-kabli-fi-40mm-7186763164?snapshot=MjAxOS0wMS0xMFQxNjo1MDoxNS4xODJaO2J1eWVyOzU4NzczODA3NWIzNjVlODA5MWZmNjVjMTUxZGJjZTcxYWM5MDc2NWYzNjZjYzEwNmNiNjU0ODAxZjMyMmM1YWE%3D

Potrafią objąć więcej, a więc jakby dla kogoś było mało w oryginalnych to te są w miarę fajne i estetyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Widziałem, chyba nie ma zdjęcia, którego bym nie oglądał. U mnie tylny błotnik znacznie więcej kryje front, a tył dziubelek może dwa mniej. na razie nie miałem okazji mocniej przetestować ale przy wilgotnej nawierzchni plecy na razie suche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...