Skocz do zawartości

[widelec] kolarzówka Peugeot - problem ze ściągnięciem widelca


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Mam starą francuską kolarzówkę i chce ściągnąć widelec aby przesmarować na wiosnę łożyska. Mocowanie wygląda tak jak na pierwszym zdjęciu. Wyrozkręcałem zaznaczone na czerwono nakrętki ale nadal nie mogę wyciągnąć ani kierownicy ani widelca. W nakrętce zauważyłem wypustkę która blokuje jej ściągniecie ,  zaznaczyłem tęwypustkę na zielono . Pytanie jak ściągnąć kierownice? na moje oko to zostaje walić młotkiem w kierownicę aby wybić ją z rury ale zanim zacznę ładować młotkiem wolę wcześniej zapytać.

 

IMAG3256.jpg

IMAG3255.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wyjąć kierownicę a w zasadzie to mostek to musisz poluzowac śrubę, która rozpiera go od środka. Widać ja od góry. Jak zacznie się unosić przy wykręcaniu to stuknij w nią młotkiem, żeby wpadła. 

Żeby wyjąć widelec to musisz odkręcić górna miskę sterów - zaznaczyłeś ją na czerwono. Podkładka z ząbkiem niczego nie trzyma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, seraph napisał:

Żeby wyjąć kierownicę a w zasadzie to mostek to musisz poluzowac śrubę, która rozpiera go od środka. Widać ja od góry. Jak zacznie się unosić przy wykręcaniu to stuknij w nią młotkiem, żeby wpadła. 

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem.  Przecież jak ją lekko wykręcę do góry a potem puknę młotkiem w dół wg. tego co pokazuje strzałka poniżej to rozwalę gwint bo wbiję śrubę na harpagana s powrotem w dół.

IMAG3261.jpg

2 godziny temu, seraph napisał:

 

Żeby wyjąć widelec to musisz odkręcić górna miskę sterów - zaznaczyłeś ją na czerwono. Podkładka z ząbkiem niczego nie trzyma. 

pozostaje pytanie jak to zrobić,  przecież podkładka ma ząbek który wchodzi w rurę (patrz zielone kółko) i blokuje ściągniecie górnej miski sterów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.01.2019 o 02:31, seraph napisał:

Ten ząbek nie jest tak długi jak myślisz

Dokładniej,to ten ząbek zapobiega obrotowi górnej bieżni sterów (ta szeroka nakrętka z ząbkami na obwodzie) przy kontrowaniu nakrętką kontrującą (ta sześciokątna). Inaczej zaciskałbyś łożyska sterów przy kontrowaniu. Czyli wyjmujesz mostek kierownicy jak opisano wyżej (walnięcie młotkiem zluzuje klin), zdejmujesz nakrętkę kontrującą, wyjmujesz podkładkę z ząbkiem, odkręcasz górną bieżnię sterów i widelec wypadnie dołem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...