Skocz do zawartości

[błotniki] do gravela


musimisie

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,
SKS lada moment wypuści model Speedrocker dedykowany rowerom gravelowym. Niestety w polskiej dystrybucji ma być na przełomie luty/marzec. Czy macie jakieś godne błotniki, które nie szpecą, są skuteczne i łatwo się je zakłada zdejmuje no i żeby oponka 43mm sie mieściła. A poniżej link do Speedrockerów:

 https://www.sks-germany.com/en/products/speedrocker/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam te: https://www.sks-germany.com/en/products/bluemels-primus/  Z oponą Panaracer Gravelking SK 700x43c są na styk. NIe są złe ale tylny powinien mieć jeszcze jeden drut do mocowania, bo na większych dziurach telepie się i ociera o oponę. Wolałbym chyba coś takiego:
https://www.sks-germany.com/en/products/bluemels-matt-53/

albo

https://www.sks-germany.com/en/products/edge-al-56/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower który nie ma amortyzacji a porusza się w terenie musi mieć solidne mocowanie błotników do ramy i widelca. W przeciwnym wypadku błotniki będą się niemiłosiernie telepały. Zapomnij o wszelkich wynalazkach które da się szybko zakładać i ściągać. Na szosie moze się to sprawdzi, ale w terenie te mocowania na gumki w speedrocker poskutkują najprawdopodobniej przesuwaniem mocowań wzdłuż rur. Jeżeli chcesz żeby błotniki działały i zamiast się denerwować wolisz cieszyć się jazdą weź bluemels matt, szerokość większą o 10mm od szerokości opony. Jeżeli nie masz mocowań w swojej ramie i widelcu, to proponuję zastosować uchwyty bagażnika np firmy Tubus . Miałem już różne błotniki i aktualnie takie rozwiązanie mam w swoim przełaju. Jeżdżę cały rok po asfalcie i w terenie, dobrze się to sprawdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, MikeSkywalker napisał:

Ja też polecę Bluemelsy - a czy klasyczne czy wersja Matt/Primus - to już zależy od osobistych preferencji i mocowań w ramie i widelcu. W jednej ramie musiałem kupić droższe Primusy bo klasyczne, podwójne pręty kolidowały z zaciskiem hamulca. 

Podwójny stalowy pręt robi różnicę. Jeżeli pręt koliduje z zaciskiem, to dajesz dłuższą śrubę i tulejkę, albo kilka podkładek, aby odsunąć pręt od zacisku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja blumensow nie polecam. Mialem w wersji longboard.

Prety kolidowaly z zaciskiem z przodu .

Regulacja długości prętów z d00py.

Pręty wystają i chętnie trawa sie o nie zaczepia.

Chlapacz z przdu zgubiłem po kilku dniach.

Miałem je puścic komuś za darmo, ale koniec końców skończyły w hasioku.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latam na SKS  EDGE 46 mm ... 
Tylko 1 drut ale są genialnie stabilne, sam profil z alu daje taką stabilność żę na jednym trzymają się świetnie.
Jestem już po pierwszym wkręceniu patyka w koło, zaczep zadziałał nic nie trzeba było prostować ... tylko znaleźć "zgubiony" zaczep podkładkę i jedziemy dalej.
Wersja 46 deklarowana jest do oponek max 42 ... u mnie to biega z oponami 35.
No i nie są to błotniki do codziennego rotowania ale mi to nie przeszkadza bo trzymam je 356 dni/rok na rowerze.

Ode mnie + dla EDGE.

Pozdrawiam  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Swego czasu miałem starszą wersję Mk2. Jeżeli masz typową szosę gdzie nie ma miejsca na typowe błotniki i do tego brak mocowań, to nie masz za bardzo alternatywy. To chyba jedyne pełne i w miarę skuteczne błotniki do szosy. Mk2 miały słabo rozwiązane mocowania które się przesuwały, co skutkowało ocieraniem o koło. Po modyfikacji problem udało się wyeliminować. W Mk3 poprawiono system mocowań i wygląda to bardziej stabilnie. Do tego mocowanie na rzepy umożliwia szybki montaż i demontaż. Błotniki są bardzo lekkie, czasem zatelepią, ale nie jest to uciążliwe. Tu masz film z którego można wyciągnąć kilka wniosków na ich temat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rowerze całorocznym błotnik jest potrzebny cały rok nie tylko w tej "gorszej" części roku :).
Dobry błotnik dobrze chroni, jest stabilny i często też dobrze wygląda ...
Błotniki "doczepiane" na szybko najczęściej mają gorsze parametr ochrony i stabilności niż ich pełne mocowane na stałe odpowiedniki.
Jedyne co by mnie skłoniło do poszukiwania półśrodków ... to brak miejsca na pełne błotniki.

Pozdrawiam  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.12.2018 o 13:10, Grizzli napisał:

Ja blumensow nie polecam. Mialem w wersji longboard.

Prety kolidowaly z zaciskiem z przodu .

Regulacja długości prętów z d00py.

Pręty wystają i chętnie trawa sie o nie zaczepia.

Chlapacz z przdu zgubiłem po kilku dniach.

Miałem je puścic komuś za darmo, ale koniec końców skończyły w hasioku.

A ja polecam bo, nawet jesli prety koliduja z zaciskiem to mozna zrobic ładnego wygibasa jak tu  u mnie....

A jak prety sa za dlugie to sie je zwyczajnie obcina jak tu u mnie :P

Bluemelsy to chyba najlepsze błotniki na sztywne prety. Po dwoch zimach a moze juz nawet 3ch nawet mi nie przyrdzewiały prety.

 

SksBl2.jpg

SksBlue1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zimowka, ona nie musi wygladac ;-) ona ma dzialac jak trzeba, i byc niezawodna, dodatkowo ma w niej nic nie dzwonic, brzeczec skrzypieć. 

To moj jedyny rower na tzw full wet, bagienno-wodno-zimowe warunki, jedyny z błotnikami.

Edyta:

A w zasadzie to zimowka przeszla metamorfoze i teraz zamienila sie w stevensa x5 lite. Proces giecia mozna  odwrocic, bo tam zacisk juz jest gdzie powinien byc, na dolnym piorze. Jednak mi to zupelnie umkneło. ;-)

 

Wychodzi mi ze mialem juz troche tych sksow...

Trek zektor to byl dosc szybki rower na oponce 28c, podobnie jak centurion eternity, oba mialy chyba te ssme obrecze.

Tak czy siak, wedlug mnie sks bluemelsy to najlepsze blotniki, oto moja prawie pelna kolekcja  zimowych miejskich  pociskaczy ;-) kazdy mialem min jeden pelny sezon. Doszlo do tego ze czesciej zmieniam teraz rower niz blotniki, ktore na bazie moich doswiadczen sa super.

Mialem tez kilka innych blotnikow, podobnych do sks ...bez pretow = syf na plecach, z pretami ala orion itp, nie przeszly proby czasu. 

20180506_120058-1008x756.jpg.260c27512e81018c97b4500ed79310eb.jpg

CenturionEternity02-1024x612.jpg

TrekZektorTwo02-1024x576.jpg

SCO_Supreme4-1024x768.jpg

Trek73fx002-20180313-1024x768.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Może podpowiecie jaki model błotnika dobrać do mojego gravela. Whyte Friston 2017r. Opona 40C. Producent dostarcza błotniki do tego modelu o szerokości 55mm, lecz do najnowszych modeli 2019r. Mój jest 2017 i niby nie pasuje. No i cena ~300 PLN

Oczekuje pełnych i tu się pojawia problem, głównie z tylnym. Nie mam żadnych dziur montażowych w okolicach suportu i tylnego górnego trójkąta roweru.

Na pewno będzie pasował sks raceblade pro xl, lecz nie jest pełen. Wybiorę go jako ostateczność.

Planuje zakup EDGE AL 56 lub BLUEMELS PRIMUS

Jak przerobić błotniki montowane na dziury montażowe w okolicach tylnego górnego trójkąta i suportu aby posował do mojego roweru. Może ktoś wykonał takie druciarstwo i udało mu się umocować takie błotniki ?

Ostateczność to poczekać na SPEEDROCKER lecz ma się pojawić w okolicach Marca, gdzie błotniki będą już prawie nie potrzebne a chciałbym je używać teraz.

img_4269-848x636.jpg

cycle80.dsc_0016.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 21.12.2018 o 14:11, rzezniol napisał:

Latam na SKS  EDGE 46 mm ... 
Tylko 1 drut ale są genialnie stabilne, sam profil z alu daje taką stabilność żę na jednym trzymają się świetnie.
Jestem już po pierwszym wkręceniu patyka w koło, zaczep zadziałał nic nie trzeba było prostować ... tylko znaleźć "zgubiony" zaczep podkładkę i jedziemy dalej.
Wersja 46 deklarowana jest do oponek max 42 ... u mnie to biega z oponami 35.
No i nie są to błotniki do codziennego rotowania ale mi to nie przeszkadza bo trzymam je 356 dni/rok na rowerze.

Ode mnie + dla EDGE.

Pozdrawiam  

Możesz podesłać jakieś foty jak wyglądają z opona 35?

 

 

Nawet dobre te Speedrockery, 

http://www.bikeandride.cz/2019/01/sks-speedrocker-chytre-blatniky-pro-gravel-bike/

co prawda na tych fotach jak dla mnie są a wysoko założone.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...