Skocz do zawartości
kamar59

[10975] Giant XTC Advanced 27.5 1.5 LTD2016) Carbon by kamar59

Rekomendowane odpowiedzi

kamar59

Witam przedstawiam mój rower na ramie karbonowej 27,5. Zakupiony został w marcu 2018 r ma przejechane 1726 km. Jeżdżę na nim rekreacyjnie po swoich okolicach. Od tamtej pory udało mi się wymienić kilka części, przy okazji zbijając wagę fabryczną. Najważniejsze to koła DT Swiss XM 1501 SPLINE® 27.5", siodło SELLE ITALIA  MAX SLR GEL FLOW i Schwalbe SV 21A. Co by mogło jeszcze obniżyć wagę myślę że karbonowa kierownica, sztyca siodła, mostek.

Rogi - FORCE BET 121 g

Korki do kierownicy - komplet z chwytami 5 g

Koszyk na bidon - Race One X3-RACE 30 g

Hamulec przedni - 254 g Deore XT 8000 + tarcza hamulcowa Shimano Deore XT SM-RT86 151 g

Hamulec tylny - 265 g Shimano Deore XT 8000 + tarcza hamulcowa Shimano Deore XT SM-RT86 130 g

Klamki Hamulcowe - Shimano Deore XT BL- M8000 401 g

Pancerze i linki - Jagwire 40g

Kaseta - Shimano DeoreXT CS-M8000 411 g

Łańcuch -- KMC X10 EL 231g 

Korba - Shimano Deore XT 8000 718 g

Przerzutka przednia - Shimano Deore XT M8000 146 g

Przerzutka tylna - Shimano Deore XT RD M8000  271 g 

Widelec - FOX 32 Float Performance FIT4 27.5 z gwiazdką , bieżnią sterów i osią q 1736 g 

Rama 1305 g - Giant XTC Advanced + hak przerzutki + suport Shimano SM-BB71-41

Gripy - Kellys Wave gripy - 100 g 

Kierownica - GIANT Connect XC, 31.8 690 mm 320 g

Stery - 100 g FSA 

Pedały - SPD Shimano Deore XT PD-M8000 340 g

Siodło - SELLE ITALIA  MAX SLR GEL FLOW 268 g

Sztyca - GIANT Connect, 27.2x400 mm 320 g

Zacisk sztycy - W ramie

Manetki - Shimano Deore XT SL-M8000 I-Spec II  230 g

Zaciski kół -  GIANT RWS 142X12MM  130 g

Mostek - Giant Connect 1-1/8" 100 mm 182 g

Opona przednia - SCHWALBE Racing Ralph, 27.5x2.1" Performance, zwijane 560 g

Opona tylna - SCHWALBE Racing Ralph, 27.5x2.1" Performance, zwijane 560 g

Dętki - Schwalbe SV 21A 2 x 140 g

Koła - DT Swiss XM 1501 SPLINE® 27.5" 1575 g

Piasta DT 240s

Szprychy DT Swiss

Nyple DT Swiss

Opaska DT Swiss 8 g

Razem : 11430 g

x56mqc.jpg

2a68jtg.jpg

2qnt9nk.jpg

2r5ce3n.jpg

Do usunięcia dubel.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Karbonowy HT ważący ( po zmianach) prawie 11,5 kg.

Zastanawiam się ,co tak ciąży i widzę :

9 godzin temu, kamar59 napisał:

Hamulec przedni - 254 g Deore XT 8000 + tarcza hamulcowa Shimano Deore XT SM-RT86 151 g

Hamulec tylny - 265 g Shimano Deore XT 8000 + tarcza hamulcowa Shimano Deore XT SM-RT86 130 g

Klamki Hamulcowe - Shimano Deore XT BL- M8000 401 g

Najpierw podajesz wagę pojedyńczego , kompletnego hamulca, a później ,dodatkowo , wagę klamek hamulcowych. Coś za dużo....Chyba ,że coś pominąłem,ale kompletny hamulce Shimano waży w okolicach 250-270 gramów.

 

Mając koła Spline możesz przejść na mleko i urwać 150 gramów i jeździć na niższych ciśnieniach w terenie.

9 godzin temu, kamar59 napisał:

Dętki - Schwalbe SV 21A 2 x 140 g

Rogi potrzebne?

9 godzin temu, kamar59 napisał:

Rogi - FORCE BET 121 g

Po założeniu ESI zyskasz ok 50 gramów plus prawdopodobnie zyskasz na komforcie.

9 godzin temu, kamar59 napisał:

Gripy - Kellys Wave gripy - 100 g 

 

Masz spory potencjał w sztycy, kierownicy, pedałach, tarczach hamulcowych- ale niestety to kosztowne zmiany.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Właśnie coś grubo wyszło. Ja.ma leciwego GrandCanyona CF 20" na kołach 29 (cięższych 200g niż powyższe) i o sprzęcie xt M785/6 - ważony w całości nawet z pancernym i ciężkimi kapciami wychodzi sporo niżej.

Edytowane przez Dokumosa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew
11 godzin temu, kamar59 napisał:

Opona przednia - SCHWALBE Racing Ralph, 27.5x2.1" Performance, zwijane 560 g

Opona tylna - SCHWALBE Racing Ralph, 27.5x2.1" Performance, zwijane 560 g

Nie żebym się czepiał ale nie spotkałem jeszcze w życiu dwóch opon o identycznej wadze, a różnice między tym co podaje producent a rzeczywistością potrafią sięgać nawet 100g tym bardziej gdy są to opony kupione razem z rowerem. Ważyłeś cały rower?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

Zdumiewające, jak miałem peaka na tych kołach to z Epixonem ważyłem całość i wyszło 11340g przy pedałkach PD-M520. A tu lisek, carbon, lżejsze opony...

 

Co bym odelżał? No rurki, możesz o oponach pomyśleć jeśli mamy iść na rekord, np Fasttracki 27,5 po 500g ważą, pedałki można odelżyć ale rezygnując z systemu Shimano. Rogi out, przy szerokiej kierownicy ani myślę o rogach. No i ja to bym zrezygnował z 2x11, mniej o manetkę, zębatkę, przerzutkę i linko pancerz. 

 

Żeby zejść na <11kg to osobiście bym zszedł właśnie na rurkach, oponach, mleku. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
woojj

11,4 waży moje żelastwo ;-)))

To jest paranoja dzisiejszych rowerów. Carbony ważą 11,5 kg i to z budżetu 10 tys ;-( szczególnie na dużej kiszce.

Jakość i dobór komponentów to jakaś paranoja. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs
14 minut temu, cervandes napisał:

Zdumiewające, jak miałem peaka na tych kołach to z Epixonem ważyłem całość i wyszło 11340g przy pedałkach PD-M520. A tu lisek, carbon, lżejsze opony...

 

Co tak bardzo cię dziwi? Jak rama karbon to powinno być odrazu 2 kg w dół? Peak akurat był lekki, ale z vibranium to on nie jest.  Jak epixona nie miałeś na sztywnej osi, to tym bardziej nie powinna cię dziwić waga foxa. ogólnie Fox nie wyróżniał się wagą, raczej kulturą pracy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Przede wszystkim trzeba ważyć cały rower a nie sumować po komponencie i zapewne w niektórych pozycjach dane katalogowe. Na ali można nabyć za 2-3USD elektroniczną wagę wieszakową o zakresie 30-45kg i rozdzielczości 10g. Idealna do zabawy w odchudzanie roweru.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1415chris

Taka waga pokazuje mi, ze moje rowery waza ponad 10kg (z osobna) :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zaq49

Po pierwsze, wagi zapewne z netu więc mocno orientacyjne...

Po drugie, pozbądź się rogów, bo przy dzisiejszych szerokościach kierownic zakładanie ich to jakiś chory pomysł...

I na marginesie jeszcze uwaga do siodełka, na moje oko jest ono ustawione zdecydowanie niepoprawnie, bo nie wierzę, że zdjęcia tak przekłamują...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew

 

Faktycznie... nie zwróciłem uwagi na ustawienie siodła. Dziub pikuje, że aż żal patrzeć :unsure: Ręce Ci nie drętwieją przy dłuższej jeździe? 

5 godzin temu, woojj napisał:

To jest paranoja dzisiejszych rowerów. Carbony ważą 11,5 kg i to z budżetu 10 tys ;-(

Jakby tak patrzeć 'katalogowo' to ten rower kosztował ponad 10 tys. , a koła Dt Swiss xm1501 to 3,5tys plus siodło i robi ci się bez mała 14 tys...  przy takiej kasie rower powinien być zdecydowanie lżejszy niż 11,5 kg. Jak widzę rower z carbonową ramą, lekkimi kołami i pełnym XT o takiej wadze, to się zastanawiam jak można złożyć rower poniżej 9kg...

Edytowane przez Alsew

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Katalogi katalogami a dzisiaj rower wart 4-4,5k w obecnej konfiguracji. Może więcej by się wzięło sprzedając na części.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew
Teraz, Dokumosa napisał:

Katalogi katalogami a dzisiaj rower wart 4-4,5k w obecnej konfiguracji.

Mi chodziło tylko o stosunek cena katalogowa - waga roweru i przypuszczam, że w najnowszej kolekcji Gianta (jak i innych producentów) wygląda to podobnie. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sabarolus
12 minut temu, Dokumosa napisał:

Katalogi katalogami a dzisiaj rower wart 4-4,5k w obecnej konfiguracji. Może więcej by się wzięło sprzedając na części.

To by było super gdyby za tyle poszedł. Sprzedać w tym kraju używany rower za sensowny pieniądz to nie taka prosta sprawa. Z rowerem jak z samochodem - wystarczy, że ze sklepu wyjedziesz i już trzeba odjąć 15% od ceny która zapłaciłeś.

Obserwowałem podobnego XTC na OLX. Rozmiar M, koła 27,5, Fox i mieszanka SLX i XT. Rower, który przejechał może z 200km poszedł w końcu za 3,400.

Edytowane przez Sabarolus

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Ja bym się skoncentrował na zważeniu całości. Obecnie wygląda to tak, że bez wymiany kół i opon rower ważyłby pod 13kg a więc blisko mu do alu rometów i krossów z najniższej półki.

@Sabarolus biorąc pod uwagę koło 27,5 to faktycznie nieco zawyżyłem wycenę. 

Edytowane przez Dokumosa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

 

IMO wyjściowo ten rower powinien ważyć 11-12 kg. Po wymianie kół ( pomijam ekonomiczną zasadność  , bo można kupić koła w tej samej wadze za 50% ceny DT ) .i czegoś tam jeszcze rower powinien ważyć 11kg  cirkaebałt. 

Zresztą prawdopodobnie Autor wliczył tą pozycję dublując z hamulcami.

21 godzin temu, kamar59 napisał:

Klamki Hamulcowe - Shimano Deore XT BL- M8000 401 g

Godzinę temu, zaq49 napisał:

Po drugie, pozbądź się rogów, bo przy dzisiejszych szerokościach kierownic zakładanie ich to jakiś chory pomysł..

Równie dobrze można powiedzieć, że w fulu 140-160 mm mostek 90 mm to kretynizm ( a mam taki ). Potrzebuje to ma. Nie aspirujmy do bycia Ekspertem w dziedzinie Co Kto Ma Mieć.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew
9 minut temu, Dokumosa napisał:

kół i opon rower ważyłby pod 13kg a więc blisko mu do alu rometów i krossów z najniższej półki.

Trochę przesadziłeś... Te DT Swissy xm1501 są lżejsze od fabrycznych kół Gianta max 600g, opony z tego co wiem są 'fabryczne' na siodle kolega ugryzł w okolicach 150 gram, gripy jakieś 50gram, dętki 150g. Co łącznie daje 950g a doszły rogi i koszyk czyli 150 gram Więc max kolega zszedł z wagi roweru 800g. Czyli rower wyjściowo powinien ważyć 12,2kg i dochodzi kwestia zdublowanego policzenia wagi hamulców o której pisał @durnykot

Edytowane przez Alsew

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kolarzjedrek

Waga faktycznie coś nie teges, mój trek superfly (aluminium) waży 11450. Koła na mleku składaki na dt 350 + dt m442 ,sztyca w karbonie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
LifeIsGood

Mój Giant talon 27,5 rama L po modach waży 11,5kg na aluminiowej ramie i klockowatych kołach Gianta CR70 a rama ok 1,8kg. Jest jeszcze potencjał do zbicia ok 1-1,2 kg więc dużo wyszedł ten Xtc

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
woojj

Panowie każdy rower można zrobić tak aby ważył poniżej 10 kg ;-))) (tylko bez skrajności)  Tylko czy to jest do czegoś potrzebne? Koszty duże zyski tylko iluzoryczne, papierowe i działające na podświadomość i samopoczucie. 

11 z małym okładem za naprawdę solidny rower to norma. Zmiana rurek, chwytów, 1xx , daje nam 10 z hakiem.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gocu

...chyba że masz 2 razy tańszą przełajówkę lżejszą o 2kg... A większość tych górali XC to gór nie widziała i nie zobaczy.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lezia

Poczekajmy, niech autor zważy jeszcze raz rower (ale w całości) to się okaże ile naprawdę waży.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kamar59

Wow ale odpowiedzi :D I co jest właśnie z tą wagą nie tak. Co mi tak ciąży...

W dniu 19.12.2018 o 08:53, durnykot napisał:

Karbonowy HT ważący ( po zmianach) prawie 11,5 kg.

Zastanawiam się ,co tak ciąży i widzę :

Najpierw podajesz wagę pojedyńczego , kompletnego hamulca, a później ,dodatkowo , wagę klamek hamulcowych. Coś za dużo....Chyba ,że coś pominąłem,ale kompletny hamulce Shimano waży w okolicach 250-270 gramów.

 

Mając koła Spline możesz przejść na mleko i urwać 150 gramów i jeździć na niższych ciśnieniach w terenie.

Rogi potrzebne?

Po założeniu ESI zyskasz ok 50 gramów plus prawdopodobnie zyskasz na komforcie.

 

Masz spory potencjał w sztycy, kierownicy, pedałach, tarczach hamulcowych- ale niestety to kosztowne zmiany.

Co do hamulców to jest błąd może moderator poprawić w opisie, ale co do wagi jak w tytule z tematu to jest cały rower. Rogi mam tylko żeby mieć inny uchwyt rąk podczas jazdy jak się zmęczą inną pozycją i może ciut pod górkę podjazdy.

Te ESI to jakie polecasz gąbki to są? Na mleko mogę przejść bez problemu wiem.

W dniu 19.12.2018 o 11:04, Alsew napisał:

Nie żebym się czepiał ale nie spotkałem jeszcze w życiu dwóch opon o identycznej wadze, a różnice między tym co podaje producent a rzeczywistością potrafią sięgać nawet 100 g tym bardziej gdy są to opony kupione razem z rowerem. Ważyłeś cały rower?

Cały rower ważyłem waga jak z tematu.

W dniu 19.12.2018 o 13:13, cervandes napisał:

Zdumiewające, jak miałem peaka na tych kołach to z Epixonem ważyłem całość i wyszło 11340g przy pedałkach PD-M520. A tu lisek, carbon, lżejsze opony...

 

Co bym odelżał? No rurki, możesz o oponach pomyśleć jeśli mamy iść na rekord, np Fasttracki 27,5 po 500g ważą, pedałki można odelżyć ale rezygnując z systemu Shimano. Rogi out, przy szerokiej kierownicy ani myślę o rogach. No i ja to bym zrezygnował z 2x11, mniej o manetkę, zębatkę, przerzutkę i linko pancerz. 

 

Żeby zejść na <11kg to osobiście bym zszedł właśnie na rurkach, oponach, mleku. 

Rurki to sztyca kiera i mostek masz na myśli karbonowe? Opony to bym zmienił ale najprędzej jak te dojadę. Pedałki kupiłem nie dawno Deore XT to z butów nie zrezygnuję. Może faktycznie rogi out. Te 2x11 jest spoko co do przełożeń dla mnie. Wiem że by to na wadze było mniej może z 400 g nawet.

W dniu 19.12.2018 o 16:32, Dokumosa napisał:

Przede wszystkim trzeba ważyć cały rower a nie sumować po komponencie i zapewne w niektórych pozycjach dane katalogowe. Na ali można nabyć za 2-3USD elektroniczną wagę

Wagę mam bagażową taką do 40 kg, to myślę że podaje dobrze.

W dniu 19.12.2018 o 18:25, zaq49 napisał:

Po pierwsze, wagi zapewne z netu więc mocno orientacyjne...

Po drugie, pozbądź się rogów, bo przy dzisiejszych szerokościach kierownic zakładanie ich to jakiś chory pomysł...

I na marginesie jeszcze uwaga do siodełka, na moje oko jest ono ustawione zdecydowanie niepoprawnie, bo nie wierzę, że zdjęcia tak przekłamują...

Część z netu wagi. Znowu rogi. A co do siodełka na poziomnicę było robione myślę że jest poziom jest. Mam nos za nisko? Muszę się przyjrzeć temu bliżej.

W dniu 19.12.2018 o 18:44, Alsew napisał:

 

Faktycznie... nie zwróciłem uwagi na ustawienie siodła. Dziub pikuje, że aż żal patrzeć :unsure: Ręce Ci nie drętwieją przy dłuższej jeździe? 

Jakby tak patrzeć 'katalogowo' to ten rower kosztował ponad 10 tys. , a koła Dt Swiss xm1501 to 3,5tys plus siodło i robi ci się bez mała 14 tys...  przy takiej kasie rower powinien być zdecydowanie lżejszy niż 11,5 kg. Jak widzę rower z carbonową ramą, lekkimi kołami i pełnym XT o takiej wadze, to się zastanawiam jak można złożyć rower poniżej 9kg...

Ręce przy dłuższej jeździe nie raz drętwieją może przy nadgarstniku bardziej. 

Za koła dałem 1000 zł. Wydana kasa a waga nie idzie to razem.

W dniu 19.12.2018 o 19:24, Dokumosa napisał:

Katalogi katalogami a dzisiaj rower wart 4-4,5k w obecnej konfiguracji. Może więcej by się wzięło sprzedając na części.

Dobrze że nie che go sprzedać bo słabo wygląda cena sprzedaży, nie opłaca się w ogóle.

W dniu 19.12.2018 o 19:58, Dokumosa napisał:

Ja bym się skoncentrował na zważeniu całości. Obecnie wygląda to tak, że bez wymiany kół i opon rower ważyłby pod 13kg a więc blisko mu do alu rometów i krossów z najniższej półki.

@Sabarolus biorąc pod uwagę koło 27,5 to faktycznie nieco zawyżyłem wycenę. 

Całość była zważona tą wagą i ma 11340 g. Szkoda że nie pamiętam wagi fabrycznej, ale znalazłem zdjęcie na którym jest 11,1 kg i widać że nie ma pedałów,  Ale sprawdzałem wagę roweru na sporo stoach czeskich angielskich itp i podają 11,1 kg czyli zgadza się waga.

P1220173.jpg

W dniu 19.12.2018 o 20:20, Alsew napisał:

Trochę przesadziłeś... Te DT Swissy xm1501 są lżejsze od fabrycznych kół Gianta max 600g, opony z tego co wiem są 'fabryczne' na siodle kolega ugryzł w okolicach 150 gram, gripy jakieś 50gram, dętki 150g. Co łącznie daje 950g a doszły rogi i koszyk czyli 150 gram Więc max kolega zszedł z wagi roweru 800g. Czyli rower wyjściowo powinien ważyć 12,2kg i dochodzi kwestia zdublowanego policzenia wagi hamulców o której pisał @durnykot

No właśnie, to do fabrycznego roweru podmieniam koła na xm1501 i mam wagę roweru 500g czyli 10600 g wymienił te gripy bez rogów i itp to waga by wyszła 10 400 g może.

W dniu 19.12.2018 o 22:24, kolarzjedrek napisał:

Waga faktycznie coś nie teges, mój trek superfly (aluminium) waży 11450. Koła na mleku składaki na dt 350 + dt m442 ,sztyca w karbonie.

A koła XM1501 to jakie są obręcze?

Edytowane przez kamar59

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1415chris

Bez rozbijania banku, wymieniajac sztyce, kiere, mostek i siodlo mozesz urwac 300-400g. Mozna i powyzej 500g, bez uposledzania funkcjonalnosci ale to juz moze kosztowac troche.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×