Skocz do zawartości

[Opony] Ciśnienie do MTB


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Nie chce mi się wierzyć, że to jest zalecane ciśnienie minimalne, skoro maksymalne to 4,5 bara...
Obstawiam, że minimalne to okolice 2,5 atmosfer.
Poza tym widzisz, że ciężsi jeżdżą na mniejszych niż zalecane minimalne i jakoś nikomu obręcze nie pękają...
Oczywiście wszystko z głową, żeby potem nie było, że to "wasza" wina ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mi by nie było do śmiechu, gdybym miał się trzymać takich wartości ( widzę nawet przedział 50 - 65 PSI : https://www.continental-tires.com/bicycle/tires/mountainbike-tires/race-king-performance  ) podawanych przez producenta...
Bez jaj - to jest opona MTB, czy jakaś asfaltowa dojazdówka ? :icon_lol:
Zresztą, skoro RK ustępuje nawet RaRa ( mniejsza przewidywalność, gorsza przyczepność ), to nie mam pytań...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 11 miesięcy temu...

Witam

Mam problem z ciśnieniem w oponach na przód i tył. Moja waga to 57kg i 180cm wzrostu, opona przednia to Continental Cross King 29x2.2 https://archiwum.allegro.pl/oferta/opona-continental-cross-king-ii-29x2-2-bezdetkowa-i8625692295.html, a tylna to Continental Mountain King 29x2.2 https://archiwum.allegro.pl/oferta/continental-mountain-king-29x2-2-sport-opona-mtb-i8637000745.html

Dodam, że jezdze po szutrach, błocie, górach i asfalcie. Ciśnienie z przodu w oponie to 33psi, a z tyłu to 35 psi. Kiedyś jeździłem z ciśnieniem z przodu na 48psi,a z tyłu 50 psi i jechało mi się dużo szybciej. Teraz maksymalna prędkość wynosi 19km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Z reguły opona napompowana do wyższego ciśnienia będzie toczyła się lżej, czyli potencjalnie pojedziesz szybciej.

Z ciśnieniem kombinuj tak, żeby Tobie pasowało. Jeden lubi miękko przejeżdżać po nierównościach, a drugi jak podskakuje na byle żwirku 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie do końca się zgodzę co do wyższego ciśnienia i wyższej prędkości - sporo zależy po czym się jedzie, bo wystarczą kocie łby, żeby poczuć dużą różnicę pomiędzy stosunkowo niskim, a bardzo niskim ciśnieniem, i w takim przypadku można pojechać szybciej + przy tym bardziej komfortowo na niższym ciśnieniu :sorcerer:
Niekoniecznie dotyczy to wyłącznie kocich łbów - w terenie typu pola, czy leśne korzenie, również widać różnicę ( oczywiście na niekorzyść wyższego ciśnienia ).

PS
Granicą jest tak naprawdę moment, w którym nawet jadąc po płaskim i z tyłkiem na siodełku, czuć pompowanie wynikające ze zbyt niskiego ciśnienia w oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dodałbym jeszcze bardzo niską masę autora - dla mnie, a jestem od lat dojrzewania szczupły ( czyli ponad ćwierć wieku, i nigdy nie byłem gruby ), jest to dość niepokojąca wartość ( sam na komisji wojskowej miałem raptem 6 kg więcej przy identycznym wzroście ), i sugeruję konsultację lekarską, albo jakąś dodatkową suplementację ( bez ekstremów rzecz jasna ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...