Skocz do zawartości

[sztyca regulowana] warto?


Mori4

Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie sztycę warto mieć. Fajny gadżet a w zasadzie robi się to już "normalka" Uzywaną Reverb lub KS LEV w dobrym stanie można wyrwać za 450-500 PLN. W nich da się przeserwisować kartridż. Za około 700-800 PLN można kupić nową raczej bez rozbieralnego np Race Face lub Fusion-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tranz x to miały amortyzowane sztyce, nie olejowe, tylko  coś takiego ( sprężyna i elastomer co najwyżej - żadnego kartridża tam nie ma)  :

https://rowertak.pl/pl/products/wspornik-siodla-tranz-x-amortyzowany-585.html

https://allegro.pl/sztyca-amortyzowana-tranz-x-tr-6-27-2-mm-22-5-cm-i7647138232.html

i ich problemem było to, ( jak w zasadzie każdych innych tego typu ) że łapały luzy boczne. Łapiąc za siodło można było nosem siodła na boki ruszać. ( z czasem od mini luzu ten rósł, aż ruchy siodła stawały sie na tyle mocne, że zaczynały przeszkadzać. ) Dla mnie osobiście taka sztyca to nie warta zachodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Solo, Trans-X robi , czy też raczej sprzedaje mykmyki 

https://www.pinkbike.com/news/tranzx-dropper-seatpost-review-2017.html

https://www.bike-discount.de/en/buy/tranzx-remote-seatpost-internal-31.6mm-490765

 

Ta sztyca jest też sprzedawana z logo Brand-X w CRC. Sztyca nieserwisowalna w warunkach domowych i wątpię, aby Autor tematu dostał gdzieś części zamienne. Mam takową ( ale Brand-X ) i działa bez problemów. Nigdy nie zostawiała śladu oleju. Możliwe, że w tej puszcza kardridż, wtedy szkoda kasy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brand-x mają b.przyzwoite opinie. Z dostępnych "części" to jedynie manetka na prawą str i na lewą w wersji do rowerów z przerzutka przód (ta z kompletu nie pasi). W środku jest zaprasowany i nierozbieralny (bez flexa) cartridge. W promocji do kupienia za 100EUR z przesyłką (wersja 120 lub 150). 

Do KS można dokupić części z tym, że cartridge kosztuje tyle co kompletna sztyca b-d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kartridż jest faktycznie konstrukcyjnie to samo co w krześle tylko średnica nieco inna ;)

Reverb ma tę wielką zaletę, że podobnie jak amortyzatory tego producenta - póki anoda cała i ślizgi w dobrym stanie to da się odbudować do stanu niemalże fabrycznego. Full service kit to "jedynie" 45EUR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel mial sztyce, o ile dobrze pamietam XLC. Kartidz jak z krzesla, to ze grubszy nie zmienia faktu, ze to zwykla sprezyna gazowa i to posledniejszego gatunku. Po 3 reklamacji zwrocili pieniadze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...