Skocz do zawartości

[Skrzypienie przedniego koła] szybkozamykacz, hamulec


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

demontowałem przednie koło i po ponownym zamontowaniu w czasie postoju przy lekkim ruszaniu roweru przednie koło skrzypi jak skrzypiące drzwi. Mam szybkozamykacz. Niby żadna filozofia, ale chyba robię coś nie tak, bo po zamontowaniu czuję, że przy użyciu siły rąk koło nie trzyma się dobrze, można je że tak powiem lekko wyginać na boki, czyli jest na bank coś nie tak. Montowałem jak w tym filmiku, z siłą na wyczucie, nie wiem co mogę robić nie tak... 

Zauważyłem też, że jak leciutko odegnę tarczę hamulcową to nie skrzypi, a jak poruszam kołem w powietrzu to lekko ociera o hamulec - czy to może skrzypieć od tego, że tarcza dotyka okładzin hamulca ? Mimo wszystko martwi mnie ten szybkozamykacz, co mogę robić nie tak ?  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tak, tarcza przy ocieraniu o klocki może "skrzypieć".
Czasem np. luz na piaście może powodować podobny efekt - na postoju może być OK, a podczas jazdy zgrzyty jak przy kiepsko pracującym napędzie.

Forgotten
A kolega w ogóle przeczytał, czy będzie jednak wróżył z fusów :icon_question:  :bye2:  :icon_lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisał o tarczy. Jak tarcza piszczy to w większości przypadków tarcza delikatnie dotyka klocków. Od początku to tak:
1. Poluzuj hamulec na śrubach tak żeby mógł się przesuwać.
2. Otwórz zamykacz, dociśnij widelec od góry do koła, zamknij. Jak samemu nie dajesz rady to najlepiej to zrobić w dwie osoby.
3. Wyreguluj hamulec żeby tarcza była po środku.
4. Odtłuść tarczę. Najlepiej odtłuszczacz dedykowany do rowerów, samochodowe do tarcz rowerowych się niestety nie sprawdzają. Jak nie to rozpuszczalnik uniwersalny, ale strasznie śmierdzi. Ewentualnie płyn do mycia naczyń, ale potem musisz porządnie wyczyścić tarczę papierem.
Co do wyginania koła - zobacz gdzie się wygina. Jak wygina/ rusza się piasta to masz problem, jak koło się lekko "odkształca" to nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było tej całej lini

Cytat

Zauważyłem też, że jak leciutko odegnę tarczę hamulcową to nie skrzypi, a jak poruszam kołem w powietrzu to lekko ociera o hamulec - czy to może skrzypieć od tego, że tarcza dotyka okładzin hamulca ? Mimo wszystko martwi mnie ten szybkozamykacz, co mogę robić nie tak ?   

Nie róbmy już spamu, teraz już wszystko jasne.

 

@rowerowiak Oddal maksymalnie klocki od tarczy i zobacz czy problem dalej występuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc!
Poluzowałem hamulec, zacisnąłem klamke, przykręciłem hamulec i żadnych dziwnych dźwięków. Jedynie widać wyraźnie w jednym miejscu koło scentrowane i trze o tarcze. 

Odnośnie wyginania się koła - koło się lekko odkształca - może rzeczywiście tak ma być, w sumie wcześniej nie zwróciłem uwagi jak było. Wiadomo jak się jedzie to działają zdecydowanie większe siły jak własne i mnie to zaniepokoiło, że może coś się stać z kołem w trakcie jazdy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, rowerowiak napisał:

Jedynie widać wyraźnie w jednym miejscu koło scentrowane i trze o tarcze.

 

Akurat scentrowanie koła nie wpływa na ruch tarczy, która jest przymocowana do piasty. Prawdopodobnie problem tkwi w krzywej tarczy albo w źle ustawionych klockach. Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Odświerzę trochę.

Coś podobnego dzieje się u mnie w kross level 3.0. Rower prawie nowy, przejechane ok 500 km, połowę z tego w terenie. Przednie koło od początku słabo się kręciło, po paru obrotach staje, myślałem że musi sie dotrzeć. Ostatnio zauważyłem że jakby sie lekko scentrowało, ledwo to było widać, maiłem upadek i po tym się to zaczęło dziać. Wczoraj ściągnąłem koło, po ponownym założeniu już wyraźne bicie na boki. Wydaje mi się że przy zaciskaniu samozamykacza rama/amortyzator lekko sie unosi od strony zacisku, jak popuszczę samozamykacz to rower delikatnie opada od strony zacisku. Trzymając koło w rękach za piastę i obracając, widać spore opory toczenia i słychać że coś tam pracuje w piaście. Rower jest na gwarancji, nie wiem czy obejmuje coś takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...