Skocz do zawartości

[Przełajki - dyskusja] Inspiruj, pytaj, dziel się wrażeniami


Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko gra z tym adapter, ładnie przypasował.

Rurę sterową muszę tylko przyciąć bo za długa jest.

Powiedzcie czy tę szyszke czy jak to się tam nazywa można dalej wbić?

20181221_140853-1200x1600.jpg

Edit: Ważyłem oba widelce. Stalowy od Ronina 1300 gram, karbonowy 430 gram:blink:

Edytowane przez mistrzusek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. 10 minuta 35 sekunda, tu nabija

 

2. Gwint pasuje, o takie coś mam https://www.rowertour.com/p/65113/accent-ac-900-carbon-gwiazdka-steru-z-kapslem-czarna?gclid=EAIaIQobChMI5oe3l-Ox3wIVBasYCh0GLwrDEAQYAyABEgK1NvD_BwE

Wygląda to tak

20181221_213403-1200x1600.jpg

Sam nie montowałem, kupiłem już w takim stanie.

Edytowane przez mistrzusek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem wbijane szyszki w wunglowych sterówkach, nie jest to najlepsze rozwiązanie ze względu na możliwość naruszenia włókien.

Ciekawią mnie te cztery elementy między nacięciami - gdyby spróbować ja wgiąć do środka to może da radę wyciągnąć tę szychę i wrzucić lepszego ekspandera..?

A czy wideł od doopy strony ma otwór? Da radę tą szychę wypchnąć z powrotem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kazafaza @clavdivs

Ten wideł nie ma otworu od dołu. Ciężki temat. To gónwo nie chce się ruszyć, ale...

W oryginale miałem długość sterowki 24cm, w weglowym widle jest 26cm. Myślę żeby skrócić wunglową rurę o 3cm, tak żeby wyciąć tę część z ekspanderem. Zamontować nowy ekspander, a mostek ustawić na plus, pozycja na rowerze nie powinna się znacznie zmienić i chyba będzie git.

Tylko pozostaje kwestia cięcia sterówki. Ktoś z Was to robił? Jakieś wskazówki?

Edytowane przez mistrzusek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterówka zniesie na spokojnie te ok. 5Nm śrub mostka. Jak wspomniałem - gdy w użyciu jest headlock to nadal działać musi.

A zresztą, jak masz kawał wunglowej sterówki to obadaj ile wytrzyma zanim się zdeformuje/pęknie/cokolwiek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie! Zastanawiam się nad zmianą barana w moim przełaju... Mam klasycznego barana szosowego, baz żadnych dziwnych gięć. 

Podoba mi się ritchey comp venture max do tego nie jest jakaś super droga, ale i tak musiałbym sobie mostek dokupić, bo mój baran to 26mm. 

 

Jaka jest różnica w prowadzeniu roweru podczas leśnych eskapadach? I czy na szosowe wypady też da radę, bo w sezonie zakładam koła na szosę i śmigam. Ogólnie w dolnym chwycie jakoś często nie jeżdżę... Po fotach z innego tematu, wiedzę, że część z was ma podobne kierowniczki. Więc liczę na jakieś porównanie, sugestie. Dzięki! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w odcinkach specjalnych na zjazdach ze skokami po kamieniach i korzeniach czujesz dobry uchwyt w dolnym chwycie nic nie zmieniaj.

Ryczej ma taki plus, że jest wtedy szerzej

Drugi plusk jest taki: boczne "U" tej kierownicy jest malutkie, takie damskie, czyli dolny chwyt jest dość wysoko i blisko kolana, to może Ci się spodobać.

nie lubię profilu rurki dolnego uchwytu... Ryczejowe dolne profilowanie do krzywizny dłoni jest dobre na szosie,  lekki chwyt dobrze na nim leży,

w terenie na wielkich dziurach silny zacisk dłoni bolał!!!! Ręce z czasem się adaptują, ale nie do końca. 

Jazda na szosie z zastrzeżeniem że w peletonie szosowców, gęstym, na wyścigu ryzyko wzrasta, szczególnie jeśli wokół ludzie się przeciskają i mają w mózgach standardowy wymiar kolarza... Dla mnie ten problem już nie istnieje :)

Sam łączę Venturę z ramą mtb dlatego dodatkowa szerokość jest na wagę złota, bo i rama rozwlekła i opona gruba... W przełajówce zwykle nie ma konieczności szerszego chwytu. W starym trekkingu ( przerobionym na przełaj) założyłbym Ryczeja... bo ma mniej nerwowy przód i przyda się szerokość.

Jazda na klamkach ( gumach) w ryczeju i zwykłej kierownicy szosowej cc 44 nie różni się, dłonie w tym samym miejscu. różnica około 1 cm nie zmienia nic.

Czy hamowanie się zmienia nie umiem powiedzieć, nie pogarsza się ... Nie obsługiwałem dotąd klamkomanetek w kierownicy z rozgięciem...miałem koniec baru manetkę.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwus!
Moi drodzy, zerknijcie na ten wideł i podpowiedzcie czy coś podobnego spotkaliście w internetach. Musze zrobić sobie świąteczno-noworoczny prezent rowerowy i za bardzo nie mam pomysłu, co to ma być. Wpadł mi w oko w taki widelczyk i w sumie to nie głupia opcja. Ma wszystkie nowoczesne rozwiązania i co ważne, pasuje do mojej ramy z główką 1-1/8. Jakby ktoś coś wiedział, dajce cynk.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam na niego chrapkę, jedyne co mnie boli to waga, bo do najlżejszych nie należy, ale rzeczywiście ma wszystko. No i cena :-) choć pomijając używki to nie jest  tak bardzo źle :-). Jeśli szukasz prostego nietaperowanego widelca to jest jedna z niewielu opcji na nowy karbonowy wideł w tej cenie, niewiele się już takich robi. Ale opinii z użytkowania nie znalazłem wielu w necie 

Edytowane przez mpac
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama to Octane One Kode. W sumie dobrze mi się na niej jeździ. Coś podobnego, co spełni wszystkie moje wymagania kosztuje 4x więcej niż ten widelec. Powodem zmiany widelca jest to, że mam jakiś dziwny problem z ustawieniem kierownicy względem koła. Za cholerę nie można tego ustawić prostopadle. Nie to, że nie potrafię, ale coś jest nie tak z geometrią widelca. Tak jakby ramiona nie były w równoległe względem siebie. Do tego mam piastę pod oś 15mm z adapterem. Być może to też ma wpływ. Kołnierz piasty opiera się większą powierzchnią o haki widła, a to z kolei może w jakiś sposób przestawiać piastę względem widelca. Cuda Pany, cuda.

Ten Fyxation Sparta All Road jest bardzo fajny bo właściwie "wszystkomający" i ładny :) No i jest pod główkę 1-1/8, co w dzisiejszych czasach jest już rzadkością. Waga dla  mnie jest drugorzędna.Trzeba brać dopóki jest ! :)

 

 

PS. Mosso odpada bo nie ma sztywnej osi.

Edytowane przez panpromek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mosso ma axle to crown 43cm, Sparta 40 cm, to spora różnica, zmierz swój widelec, nie wiem jak jest w Kode. Ja bym nawet kupił Mosso ale ohydztwo straszne i rozmiarowo nie pasuje, bo u mnie w Croix de Fer mam axle to crown ok 40 cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie o tym parametrze zapomniałem. Kode jest bardzo podobna do krzyżowców więc pewno jest też 40 cm. Sprawdzę.

PS. Nowy  frameset Croix De Fer na rurkach Reynoldsa 853 to moje marzenie. Ma wszystkie nowoczesne rozwiązania w klasycznym opakowaniu. Tylko ta cena - 900 funciaków...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, panpromek napisał:

Faktycznie o tym parametrze zapomniałem. Kode jest bardzo podobna do krzyżowców więc pewno jest też 40 cm. Sprawdzę.

PS. Nowy  frameset Croix De Fer na rurkach Reynoldsa 853 to moje marzenie. Ma wszystkie nowoczesne rozwiązania w klasycznym opakowaniu. Tylko ta cena - 900 funciaków...

To masz jeszcze to do uzupełnienia marzeń :) https://fairlightcycles.com/product/secan-deposit/?v=9b7d173b068d

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...