Skocz do zawartości
jastu

[kaseta] koronka 38T - gdzie?

Rekomendowane odpowiedzi

jastu

Cześć

posiadam obecnie kasetę sram 11-36 (10 rzędów) i chciałbym w niej trochę zmienić układ koronek

obecnie jest tak 11-13-15-17-19-22-25-28-32-36T

optymalnie mogło by być 11-13-16T -19-22-25-28-32-36T- 38T (bez 15 i 17 - wchodzi 16, a za 36 wchodzi 38)

ewentualnie tylko zmiana 38 za 36......może z przodu zamiast 22T wstawić 20T?

gdzie szukać takich zabawek? tylko na ebay znalazłem jedną ofertę na 38T

dzięki!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
g286

Są kasety 11-40 od Sunrace,  11-13-15-18-21-24-28-32-36-40, zębatka 38 chyba nie występowała, najmniejsze były 40 T do 10-tek. Zresztą dokładanie dwóch zębów za parę stów było by bez sensu (a tyle kosztowały takie wynalazki kiedy jeszcze się przerabiało napędy 2x10 na 1x10). 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

Też polecałbym kasetę Sunrace. Z twojej rzeźby wyszedłby trochę potworek z dziwnymi skokami przełożeń pod koniec zakresu - albo najpierw 4, a potem 2T, albo od razu 8T. Noga by Ci do "wiadra" wpadała przy redukcji.

Zębatkę 20T da się kupić nawet w Polsce, ale żeby ją zamontować trzeba podpiłować okolice gniazd śrub w korbie, bo inaczej będzie się na nich opierał łańcuch.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jastu

obecnie mam 21T z przodu - 20T byłoby z tego samego źródła : ) temat się toczy, nie dostałem jeszcze odpowiedzi

pytam o koronkę 38, bo pewnie przeżyła by rower i kilka kaset, ewentualnie mógłbym jeszcze po dodaniu 38T wyrzucić 11T i 13T z dołu i wstawić 12T

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheJW

Ja zapytam jedynie: po co? Czemu ludzie tak utrudniają sobie życie? Jest tyle świetnych, niedrogich, gotowych rozwiązań, wystarczy poszukać, policzyć, poskładać wszystko do kupy...

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Jak wyżej + po co przełożenia typu 22x38 ( 0,579 )? Czy 20x36. ( 0,555 ) Pytam z ciekawości co na takim przełożeniu można robić bo chyba mam słabą wyobraźnię. 

Edytowane przez SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PowerV3

A co was to obchodzi po co to ???

Ktoś się pyta jak zrobić a nie po co mu to.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
malutki

Pewnie że można. Jak już pisał seraph - by montować 20T trzeba piłować korbę. By uzyskać podobne przełożenie co 20x36 można użyć 22x40 (0,55) będzie zdecydowanie łatwiej i taniej. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

Mój sąsiad ma srogie przełożenie, nie wiem jakie, ale jak kręci to w miejscu prawie stoi. Na dzielnię prowadzi stromy podjazd 200-400m zależnie od wybranej drogi. Sąsiad czasem wciąga tak wózek z dwoma dzieciakami za rowerem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PowerV3

I już jest odpowiedź po co.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radziuGD

Z doswiadczenia powiem ze taka rzezba z kasetami mocno uposledza zmiane przelozen. W dobie tanich kaset 11-40 imho gra nie warta swieczki, jak juz to kilkukrotnie napisano.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jastu

Panowie, mam rower z napędem 1x11 (11-42) - po 2 latach użytkowania wyleczyłem się tego dobrodziejstwa

Kasety 11-40 są jakimś rozwiązaniem, miałem to na uwadze zakładając temat - mimo, że tanimi bym ich nie nazwał (nawet w stosunku do 11-36 SRAMa)

Pomysł wrzucania 20T z przodu obecnie traktuję jako najlepszy

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Deorka 10rz. 11-36 kosztuje stówę. 

Deorka 10rz. 11-42 - nieco ponad 120zł. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Arni220
W dniu 12.12.2018 o 14:42, jastu napisał:

optymalnie mogło by być 11-13-16T -19-22-25-28-32-36T- 38T (bez 15 i 17 - wchodzi 16, a za 36 wchodzi 38)

:D Gdyby to było takie proste jak myślisz :) Tak spierniczysz kasetę, że po pierwszej jeździe wyrzucisz ją do śmieci, poczytaj sobie:

http://uzurpator.com.pl/new_blog/documents/Kaseta_po_swojemu.html

Jedyne co możesz zrobić bez zmiany kultury pracy, to wymienić 36 na 38 (o ile gdziekolwiek takową dostaniesz). Ale o ile nie będzie ona dedykowana do twojego układu kasety, to będzie wymagała przynajmniej okręcenia, by odpowiednio ułożyć sekwencję. 

Ale raczkuj, 3x spierniczysz, to za czwartym zrozumiesz i się nauczysz o co w tym biega.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
g286

Dalej nie rozumiem po co tak utrudniać sobie życie. Może zamiast szukać problemu w kasecie i stopniowaniu pomyśl nad tym z jaką kadencją jeździsz ? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PowerV3

Bo producenty wymyśliły sh*t o nazwie napęd 1x...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×