Skocz do zawartości
cinol123

[hamulce] Shimano easy joint Hose

Rekomendowane odpowiedzi

cinol123

Hej,

Czy ktoś wie jak skraca się przewody w shimkowym systemie Easy Joint hose ?  Wychodzi mi, że być moze wystarczy przyciąć przewód po stronie zacisku (ale przy złączu easy joint) i wsadzić PIn Easy joint hose w jego koniec,  nie trzeba zakładać żadnej oliwki tj koralika, bo go tam chyba zwyczajnie nie ma (nie rozkrecałem jescze mojeog systemu wiec nie wiem, na filmach wyglada że nie ma, ale czy nakretka Easy Jont złazi z przewodu ? wydaje się ze powinna w celu np przewleczenia przewodu przez otwory w ramie/widelcu)... Pytanie czy tak to dziala i czy pin Y8H298040  jest wielorazowego użytku (tj czy po rozcięciu można go ponownie wbić w przyciety koniec..., i ew gdzie można dostać nowy... bo np na allegro wszystkie wyglądaja jak klasyczne ?

Dla grzebiących - zwykły pin to Y8H298020, pin easy hose joint to Y8H298040. Wychodzi ze Y8H298040  zastepuje Y8H298020 ale w drugą stronę to nie działa.

 

Edytowane przez cinol123

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

W tym systemie easy joint MTB masz przewód już połączony z zaciskiem, zalany i zaślepiony na drugim końcu (tam gdzie ma być klamka). W klamce masz wcisnięta zatyczkę tam gdzie wchodzić będzie przewód. Oliwka w środku. Klamka zalana. Jak nie chcesz skracać to tylko odlepiasz naklejkę zaślepiającą przewód, wyjmijesz zatyczkę z klamki, wcielasz przewód i odkręcasz (uprzednio zakładając  na przewód gumową osłonę). Jak chcesz skracać to tniesz gdzie potrzebujesz, nabijasz insert (powinien być w komplecie aczkolwiek kilka x go tam nie znalazłem) i mocujszesz do klamki. 3/10 przypadków wymaga później odpowoetrzania. Nie zwróciłem uwagi żeby to był jakiś inny pin, działa z klasycznymi.

W szosie nie wiem, nie robiłem.

Edytowane przez Dokumosa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123

Właśnie interesuje mnie rozwiązanie szosowe, w którym przeowdy są dwa, jeden od klamki, drugi od zacisku i łaczy je taki oto cudak  (tu ktos odsciol od niego przewody) ->

o0500037514237833034.jpg?caw=800

tu filmil GCN, na ktorym widac ze jednak jest tam zdaje sie oliwka-koralik

 

Wydaje mi sie to dziwne ... skoro jest koralik, to zalewanie fabryczne zaciskow jest od czapy, bo przeciez przewód z nakrętką nie przejdzie przez otwory w ramie....

A nakretka musi byc przeciez za koralikiem

Ale za to na tym filmie ... jest ciekawie i tak jakbym sie tego spodziewał :P

https://vimeo.com/85855556

 

Edytowane przez cinol123

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Punkxtr

Element, o którym piszesz składa się z dwóch mniejszych (jest skręcany kluczami płaskimi). Od strony klamkomanetki zostaje tak, jak jest. Przewód możesz ciąć od strony zacisku, a żeby połączyć oba potrzebujesz pinu, nakrętki i oliwki. Pin jest w wersji o większej średnicy (w kol. złotym).

PS jeśli kupujesz fabrycznie nowy zestaw, to oliwka jest już umieszczona we wspomnianym elemencie. Trzeba tylko włożyć przewód (oliwka na niego nachodzi) i skręcić. 

Edytowane przez Punkxtr
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123
9 minut temu, Punkxtr napisał:

Trzeba tylko włożyć przewód (oliwka na niego nachodzi) i skręcić. 

Generalnie problem jest taki, że cieknie mi fabrycznie nowy zacisk, ktory jest co prawda na gwarancji, ale byc moze łatwiej bedzie wymienic to samemu niż sie z tym bujać przez Sklep/Dystrybutora Marki na Polske  i ew Producenta (chyba bede musiał to opisać w oddzielnym temacie, ale mam spore zastrzeżenia do obsługi klienta przez Producenta Eddy Merckx/Ridley, nie wyglada to dobrze, a nawet jest zle) ;-P

Pytanie Zatem, czy jak kupie nowy zacisk, zalany z przewodem i zatkany na koncu, nie ma na tym przewodzie baryłki, nakretki itd.... czy bede musial cos dokupić żeby to podmienić ? Czy da sie to poskładac do kupy j bez nowej oliwki to będzie działać ?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Punkxtr

Stary pin teoretycznie możesz odzyskać jeśli go nie uszkodzisz podczas cięcia przewodu, ale polecam jednak nowy. Do tego nowa oliwka zdecydowanie + nakrętka i gumowa uszczelka. 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123
Teraz, Punkxtr napisał:

Do tego nowa oliwka zdecydowanie + nakrętka i gumowa uszczelka. 

czyli to tylko wygląda ładnie przy pierwszej instalacji, a później to juz dziala jak w standardowych rozwiązaniach gdzie oliwki zaciskaja sie na przewodzie/pinie ...  i nie ma opcji żeby wywlec przewód z ramy  bez odcięcia oliwki ;-)

 myslalłem, że można rozpinać, przeciągać, podmieniać itd...

Edytowane przez cinol123

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

Insert akurat łatwo odzyskać, oliwkę natnij i ściągnij, a jak masz już przewód bez oliwki, to potraktuj go zapalniczką.

Sama oliwka by raczej przez ramę przelazła, ale tam masz śrubę(nakrętkę) i ona już nie przejdzie, a żeby ja ściągnąć musisz kocówkę z oliwką odciąć.
Znowu czy to problem? Oliwka kosztuje grosze, większy problem w tym, że za każdym razem przewód masz o 1cm krótszy. ;)

Na inserty trzeba uważać, bo ja jak kupiłem z oliwką, to nowy miał średnicę wewnętrzną mniejsza, dlatego stary odzyskałem.

Edytowane przez phoe

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123

Problem jest tylko jeden jak to teraz widze, Shimano robi jakis turbo wynalazek pt Easy joint hose system, ktory okazuje sie byc Easy tylko przy pierwszym użyciu, i to cale easy polega na tym że zestaw jest już zalany.  Tu konczy sie to całe easy. PO pierwszym zainstalowaniu tego "systemu" mamy juz standardowe rozwiazanie, kotre juz nie jest Easy a Standard.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Bo hamulce montujesz i zapominasz. Tak to powinno działać.

Swoją drogą nie łatwiej będzie po prostu wymienić sam zacisk?

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123

Taa wlasnie jestem po lekturze ukowych watkow o rs785 i rs805, kiedys bym nie uwierzyl ze ciekna juz w pudelku...ale dzis dotkneło to i mnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radomir82

Life Panie, ja pamiętam jakie się hejty na Puklusa wylewały kiedy otworzył temat z cieknącym sh*tmano :D

Easy joint powstał po to żeby ułatwić życie w przypadku instalacji w rowerach z wewnętrznym prowadzeniem przewodów.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123
13 godzin temu, radomir82 napisał:

Easy joint powstał po to żeby ułatwić życie w przypadku instalacji w rowerach z wewnętrznym prowadzeniem przewodów.

Badzmy precyzyjni, wychodzi że dotyczy to tylko PIERWSZEJ instalacji.  ;-) Pozniej wszystko wyglada jak bez systemu easy joint.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123
16 godzin temu, Dokumosa napisał:

Swoją drogą nie łatwiej będzie po prostu wymienić sam zacisk?

DOkładnie tak planuje finalnie zrobic, udało mi sie znaleźć  wczoraj ostatni nowy dostępny w PL zacisk, ciekawe jest tez że niby zacisk jest "nowy" rocznikowo, a nie ma tego w sklepach :P  Alternatywą był komplet zaciskow z przewodami, stąd cała ta rozkmina o tym easy joint. 

Dla potomnych, https://singletrackworld.com/forum/topic/leaking-shimano-calipers-possible-solution/

Wychodzi że można spróbować zreanimować zacisk rs785 wymieniajac oring na NBRowy o grubosci 2mm i srednicy 19mm - Oringi sa po 1pln 10szt. Nie wiem jeszcze czy do rs805 bezie pasował ten sam oring, spróbuje wpierw w ramach gwarancji dokonac wymianny lub odzyskac kase za ten zaciskm jak sie to nie uda, to będę wymieniał oring, wtedy i tak nie mam od stracenia wiecej niz 5pln :P

Edytowane przez cinol123

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radomir82

Nie bardzo sobie wyobrażam gdzie o-ring o podanych przez ciebie wymiarach miałby pasować?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radomir82

O-ring na tłoczek? Pomijając błędne wymiary (tłoczek w tych zaciskach ma bodajże 21mm, nie pamiętam dokładnie) to zakładanie zwykłego o-ringu w miejsce uszczelki tłoczka nie jest rozsądnym pomysłem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123

Na UKjowych forach wymieniali w rs785 i działa. Nawet jesli tłoczek ma inną srednice w rs805 niz w rs785, da się dostać taki oring.

Nie widze powodu dla ktorego by nie wydac tych 5pln i sprawdzic, przed ew wywaleniem w śmieci ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radomir82

Przeczytaj ten wątek uważnie, tam chodzi o o-ring uszczelniający połówki zacisku a nie tłoczki.

   "spangelsaregreat

Okay after a bit of trial and error I have found the closest size but slightly thicker o rings.

It is 3mm internal diameter and 1.5mm width. The original ones are 3mm 1.3mm. Will fit the modified caliper tomorrow and post if it works or pisses fluid everywhere.

Regards

Posted 1 year ago"

 

 

Edytowane przez radomir82

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123
cinol123

Wychodzi mi po poszukiwaniach żę The BR-R785 caliper is the same as the XT BR-M785 caliper., a że według manuali shimano klamki ST-R785 ST-R685 ST-RS505 są kompatybilne z zaciskami  BR-RS785 BR-RS805 BR-RS505   Zatem jest wielka sznsa żę rozmiar tego tłoczka bedzie pasował do rs805 skoro pasuje do M785 i rs785.

Edytowane przez cinol123

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×