Skocz do zawartości
grabek

[opona tubeless] Powietrze ucieka po zaklejeniu przebicia

Rekomendowane odpowiedzi

grabek

Witajcie,

mam bardzo dziwny problem z oponą Nobby Nic Evo TL-E:

Uszkodzenie mimo podklejenia łatką nadal wypuszcza powietrze (niewielkie przebicie na czole opony i 5 mm odcinek przeciętej wierzchniej warstwy gumy do drutów - nie na wylot). Łatka jest na 100% dobrze przyklejona i pokrywa cały obszar uszkodzenia. Czy spotkaliście się z przypadkiem, żeby powietrze dostawało się między druty i gumę od wewnątrz?

Edytowane przez grabek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
siejak1

Jak ucieka w miejscu przebicia to na 100% łatka gdzieś przepuszcza. Przyklej porządnie na nowo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Waza

Żeby dobrze zakleić przebicie opony tubeless trzeba użyć specjalnego kleju Cement, np. takiego:

https://sklep.phu-szczepan.pl/product-pol-693-Klej-Tip-Top-do-opon-Special-Cement-BL-4g-4-5ml.html?selected_size=uniw&gclid=EAIaIQobChMItbS60MKX3wIVlOR3Ch1UzwZFEAQYASABEgIzQfD_BwE#close

Łatki też wskazane żeby były grubsze, dedykowane do opon tubeless, ale do niewielkich punktowych przebić wystarczą zwykłe łatki do dętek.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
siejak1

Dokładnie najlepiej łata do opon samochodowych na allegro od 1-4zł.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Waza
20 minut temu, phoe napisał:

łaty do opon radialnych i taką należy użyć, a nie do dętki.

Przecież napisałem. Ale dla punktowych przebić np. kolcami jeżyn wystarczy zwykła łatka do dętek z klejem Cement, wielokrotnie sprawdzone i działa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
grabek

Robię to klejem z linka i łatkami tip-top do opon samochodowych. Nakleiłem już dwie łatki jedna na drugą.

W ogólne nie ma różnicy i powietrze ucieka cały czas tak samo mimo łatki. Nawet drobnej różnicy nie ma. Wiem, że to się wydaje nie możliwe, ale jednak.

W sumie użyłem trzech różnych łatek i nie możliwe żeby każda przepuszczała.

Edytowane przez grabek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra
3 godziny temu, grabek napisał:

przebicie na czole opony i 5 mm odcinek przeciętej wierzchniej warstwy gumy do drutów

Oczyścić i zalać klejem po wierzchu opony. MOże pomoże

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
grabek

Sklejony fragment się rozłazi po napompowaniu.

Edytowane przez grabek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radziuGD
6 godzin temu, grabek napisał:

... Nobby Nic Evo TL-E...

... druty...

evo i druty?

a po drugie primo to mleko tak drobną nieszczelność(między łatką a oponą) powinno uszczelnić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
grabek

Oczywiście nie druty. Guma zerwana jest do karkasu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Waza
2 godziny temu, radziuGD napisał:

a po drugie primo to mleko tak drobną nieszczelność(między łatką a oponą) powinno uszczelnić

Niekoniecznie, mleczka uszczelniają rozcięcia opony przy dynamicznym przepływie, wtedy cząsteczki lateksu przeciskając się przez szczelinę pod ciśnieniem sklejają się ze sobą zalepiając nieszczelność. Możliwym powodem problemów autora wątku jest to, że nie dał odpowiednio długiego czasu na zaschnięcie kleju i stosunkowo szybko napompował oponę. Pod łatką mógł się zrobić drobny kanalik przez który powoli przesącza się mleko. Możliwe jest też że autor, przygotowując powierzchnię pod klej zbyt głęboko i rozlegle potraktował  oponę papierem ściernym i odsłonił karkas i po karkasie powoli schodzi ciśnienie.

Przy okazji, miałem niedawno podobny przypadek z oponą Rocket Ron Evo TLE, źle zakleiłem rozcięcie (nie dałem klejowi czasu na odpowiednie zaschnięcie), dodatkowo moja opona była już zmęczona, wewnątrz miejscami było widać karkas, więc dałem sobie spokój i założyłem ją z dętką na koło zimowe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tor23

Wciśnij w to przecięcie kawałek rękawiczki lateksowej, z zewnątrz odetnij i przypal zapalniczką. Powinno się uszczelnić, przynajmniej ja jeżdżę z takim patentem od pół roku. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
grabek

Ok spróbuje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×