Skocz do zawartości
StigV12

[Tylna opona] tarcie o rurkę trójkąta ramy

Rekomendowane odpowiedzi

StigV12

Witam. Ostatnimi czasy pojawił się problem w moim rowerze z tarciem opony o widelec. Wcześniej miałem problem z tylną piastą, została ona wymieniona wraz z całym kołem. Przez okres 3 miesięcy wszystko było dobrze, natomiast ostatnio podczas jazdy usłyszałem takowe obcieranie. Próbowałem 'naciągnąć' koło na prosto i dokręcić jednak po krótkiej trasie koło wraca do pozycji kiedy trze. 

47579321_803057013370566_976951428859822080_n.jpg

47684095_736413740077401_1271733257930539008_n.jpg

48041618_267128850626844_3435252578647015424_n.jpg

48226575_427183794347908_7808121209777815552_n.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

Co to za rower? Koło Ci się przesuwa mimo pionowych haków?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
StigV12

Rower Kenite. Nie za bardzo wiem co to są pionowe haki, ale wydaje mi się, że wszystko jest przykręcone tak jak być powinno.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość

To są haki pionowe pion.jpg.d5851ec1be440ae2ce67090ed0a8ef3d.jpg

 

a to poziome pziom.jpg.2c766c4fbf090e29458cbf8abf7ae34f.jpg

 

Masz hamulce tarczowe czy vbrake? Jeśli vbrake to rozepnij klocki a jeśli tarczówki to oddal klocki od tarczy i sprawdź czy problem nadal ustępuje. Jeśli nie to zapodaj filmik

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
StigV12

Nie, po przykręceniu koło jest sztywne. Przed wymianą piasty miałem problem z lataniem koła na boki, po wymianie to już nie występuje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Piter233

No bez jaj że klocek jest w stanie aż tak wygiąć koło, prędzej tarczę wygnie niż tak mocno koło skosi. Do autora: rozepnij zacisk i dociśnij ramę od góry do koła, najlepiej to w dwie osoby robić i wtedy skontroluj. Jak dalej to samo to ściągnij koło i zobacz jak wygląda piasta, czy czasem się nie skrzywiła i jak wygląda rama przy miejscu mocowania. Oprócz tego zdejmij koło i zobacz jak się zachowuje jak nim zakręcisz, trzymając je w rękach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość

Chodziło mi o ocieranie ;D

 

@StigV12 ZAPODAJ film

Edytowane przez Gość
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Wyciągnij koło z ramy luzując znacznie szybkozamykacz ( prawie  na granicy odkręcenia nakrętki szybkozamykacza ) , jesli po obu stronach wystaje mniej wiecej po pol cm gołej osi to jest ok. To pierwsza sprawa. Druga - wkładasz koło do ramy, stajesz za rowerem  z tyłu, i jak już wydaje Ci się, że oś jest w hakach ramy to dociskasz dłońmi oburącz trzymając za tylne widełki po obu stronach, następnie głowę opierasz o siodełko i dociskając lekko czołem kładziesz ręce ( obie na szybkozamykaczy i dokręcasz odpowiednio prawą nakrętkę a następnie zaciskasz z lewej zacisk. Jak już zaciśniesz to koło musi stać prosto - jeśli nie stoi ( a jest sztywne jak mówisz ) to koło jest przecentrowane lub rama krzywa. W obu przypadkach do sklpeu gdzie kupiłeś na poprawkę - w ramach gwrarancji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość

Od kiedy zcentrowane koła wycentrują nam w ramach gwarancji? (Nie licząc DC)

Edytowane przez Gość
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Piastę miał wymienianą, więc mogli spartolić, sam przecież nie centrował koła. Nie mam na myśli bicia na boki tylko całe koło przecentrowane na jedną stronę o np. 1 cm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michuuu
Teraz, Forgotten napisał:

Od kiedy zcentrowane

Koło nie jest scentrowane tylko przestawione.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Też tak obstawiam, na szybkozamykaczu problem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
woojj

Czasem jest tak że ktoś odwrotnie sprężynkę w zacisku założy przez co ona sama włazi na oś i nie można poprawnie koła ustawić.

Sprawdź czy nie złamałeś osi . Czasem całość trzyma się tylko na zacisku. Wyjmij koło i wyciągnij szpilkę. Sprawdź czy oś prosta. 

Może byc tak że haki w alu ramie są wytarte przez co koło ucieka podczas hamowania. No i zacisk ma być zaciśnięty a nie zakręcony !

To tak na szybko.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
StigV12

Odkręciłem zacisk, poluzowałem hamulec, jednak koło przylega do jednej ze stron widelca. Ciężko nawet 'naciągnąć' się je do odpowiedniej pozycji.

Zdjęcie zrobione po odkręceniu zacisku i na poluzowanym hamulcu.

48092396_265799910959642_6616712563361054720_n.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

W pionowych hakach nie ma możliwości naciągnięcia koła do pozycji jak już siedzi. Jak to jest możliwe, że masz tyle luzu, że możesz odsunąć oponę od rury? Naciągasz obręcz?

Jak siedzi tak w hakach dokładnie i tak jest to włóż koło odwrotnie - jak zacznie przylegać z drugiej strony to się obręcz względem piasty przesunęła w wyniku słabego zaplotu i pośrednio hamowania. Jak po odwrotnym włożeniu jest tak samo to masz krzywe widełki lub haki.

Edytowane przez seraph

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
StigV12

Wsadziłem koło odwrotnie, koło przylega z drugiej strony, natomiast nie dotyka bezpośrednio widelca, ok. centymetr prześwitu.

Edytowane przez StigV12

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Czyli koło jest przecentrowane od początku - trzeba  tak wycentrować koło, żeby szło w osi jazdy/ramy. Czyli jak każde inne normalne  koło.   Miałeś całe nowe koło czy po prostu sama piasta była wymieniana, a obręcz została ? W każdym razie do poprawki na centrownicy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
StigV12

Wraz z piastą koło zostało również wymienione. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib
20 godzin temu, StigV12 napisał:

Ostatnimi czasy pojawił się problem w moim rowerze z tarciem opony o widelec

Widelec w rowerze to jest z przodu, nie z tyłu. Tu masz tarcie o rurkę tylnego trójkąta ramy. Poprawiam w tytule.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Piter233

No ale tylne rurki nazywa się też tylnymi widełkami, więc w zasadzie było poprawnie, ale nieważne. Idź tam gdzie kupiłeś to cudo i niech ci to ogarną i niech cię nie oleją bo centrowanie nie wchodzi w gwarancję. Tak swoją drogę najlepiej byłoby wymienić całe koło, ale problem jest taki że piasty pod wolnobieg i jednocześnie hamulec tarczowy są tylko w wersji bieda chiny. Masz nauczkę że tak tani rower i tarczówki to nie jest dobre połączenie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Ten ma dwa widelce ;)

 

Screenshot_2018-12-11 Acr3EB tmp - 1994 pdf.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib

Pierwszy raz spotykam się z tym żeby część ramy określać jako "widelec". Toż to do widelca wcale niepodobne. Mooże tak się dawno temu mówiło, podobnie jak "maszynka" na przerzutkę, ale trzymajmy się obecnego nazewnictwa.

P1010156-001.jpg.9f9fd8f11872394611da806

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lewocz

Ja od zawsze znałem tę część roweru jak tylny wideł. Ten obrazek to chyba jakiś teoretyk opisywał.  Dolne rurki dolnego trójkąta :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Gość artur
      Przez Gość artur
      witam mam pytanie w temacie Tubeless!! mam mleko Stansa a także koła przystosowane to tubeless ale nie wiem jaką taśme wybrac (jaka szerokość) i ile wlać mleka do opony
    • LOR3MI
      Przez LOR3MI
      Witam, 
      Ostatnio uszkodziłem oponę przednią, więc kupiłem nową, bezdentkową. Czy lepiej dać ją na przód zamiast starej, czy tylnią przerzucić na przód, a nową zamontować na tyle? Asortymentu do opon bezdętkowaych nie mam, zamierzam kupić niedługo, a oponę potrzebuję założyć teraz. 
    • mr.fatbiker
      Przez mr.fatbiker
      Cześć, 
      zastanawiam się nad zakupem do mojej Kony Rove Al opon Continental At Ride, czy ktoś ma może z nimi jakieś doświadczenie?
      mr.fatbiker
       
    • Bikebro
      Przez Bikebro
      Jeżdżę urban freeride i zmieniam opony jakie do 150 zł polecacie najlepiej z dętką od razu.Koło 27.5 . Nie oczekuje w tej cenie czegoś niesamowitego, ważne żeby wytrzymała troszkę czasu i nie wstrzeliła jak jej poprzedniczka. Myślałem o Opona Mountain King II 27.5x2.2 Czarna Zwijana 715g.
    • Kacper30000
      Przez Kacper30000
      Witam wszystkich, mam pytanie.Widziałem że mleczko uszczelniające można też zalać to zwykłego koła z dętką i ja właśnie chce to zrobić.Tylko nie wiem ile tego mleczka tam wlać. Moje obydwa koła to Continetal Doublefighter a rozmiar to 26×1.9. Chodzi oto ile wlać do jednego koła.
×