Skocz do zawartości
arturross15

[obręcz] Kiepska jakość obręczy krossa

Rekomendowane odpowiedzi

arturross15

Czy ktoś się spotkał z taką sytuacją by rozsadziło obręcz przy dużym ciśnieniu w oponie? Dziś przy montażu opony rozsadziło mi felgę przy ciśnieniu maksymalnie 5-5,5 bara (tyle dałem by się opona ułożyła prawidłowo w obręczy). Po napompowaniu minęło może 5 sek. i jak walnęło to po godzinie jeszcze w uszach dzwoni.  Osobiście spotykam się z takim problemem ale to w obręczy z hamulcem np vbrake, a tu mamy tarczę więc obręcz wytarta nie była.  Miał ktoś już taki problem?

koło kross 2.jpg

koło kross.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

Tak sobie zerkam w manuala moich kół i mam jak byk napisane, że moje obręcze zniosą 3,5BAR. Nie wiem jakie ciśnienie znoszą Twoje ale już wiesz, że 5,5 to było przegięcie.

 

Podoba mi się określenie "kiepska jakość".

Edytowane przez cervandes

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dran2

Obręcze pod tarcze są "wytarte" od nowości, mają dużo lżejszą konstrukcję bo nie muszą być ani tak odporne na ściskanie, ani mieć powierzchni do hamowania jak w V-brake. Wspominane wyżej 3.5 bar to zazwyczaj max dla obręczy MTB i narzekanie na to że obręcz jest słabej jakości gdy sam blisko dwukrotnie przekroczyłeś zalecane dla niej parametry jest nieuczciwe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz

Serio sądziłeś, że nabicie do kamienia ułoży oponę ? Nie tam się układa opony na obręczach ;) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

5,5 Bar w obręczy do MTB to gruba przesada.

Co do samych obręczy Kross, to przelatałem na takich chyba 3 sezony i naprawdę dobrze je wspominam. Ciężkie bo ciężkie, ale po każdym sezonie miały tylko delikatne, kosmetyczne poprawki.

Teraz mam szosę Kross, niby obręcze AlexRims ale złego słowa też nie powiem. Wpakowałem się kilka razy w gigantyczne dziury a obręcze pozostały proste. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzezniol

Z góry zakładacie że to obręcz w góry ;)... A co jeśli to Treking/Cross ? ;)

Ja ostatnio dostałem koło do korekty z roweru Crossowego marki Kross ... Podczas oględzin ujżałem takie kwiatki ...

1648954291_IMAG55672.thumb.jpg.45d33d329c5c897c312bdc1b4a575b3b.jpg

Ponad połowa otworów nosiła ślady pęknięć. Waga jeźdźca około 95 kg ... Tak że nie było jakoś ekstra ciężko .

Pozdrawiam

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
woojj

Obręcze krosa to padaka jakich mało ;-(( Pękają z wszystkich stron. Wyrywa cały wewnętrzny pas aluminium w którym są osadzone oczka szprych.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
arturross15

W najtańszym badziewiu pompowałem nie raz na ponad 6 barów.  W swoim góralu montowałem opony na szosę lub trenażer czyli takie pod kolarzówkę gdzie ciśnienie dawałem ponad 8 barów, koło na tarczy i nic nie pękało, więc nie piszcie mi że obręcz wytrzymuje max 3,5 bara, no chyba że na obręczy jest napisane inaczej. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Na szybko spojrzałem na Max ciśnienia w przypadku kół dt. Dla obręczy o szerokości wew 20mm to 8bar.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

W modnych ostatnio grejwelach bardzo często szersza opona jest posadzona na obręczy MTB - pod tarcze, i jakoś nie słychać o nagminnym pękaniu obręczy przy ciśnieniu 4-5 atmosfer. 

Mnie też nie raz zdarzyło się nabijać prawie 5 atmosfer żeby opona ułożyła się na jakiejś niesfornej obręczy. I nie jest to jakaś ogromna ilość dla opon MTB - Conti z tego co pamiętam można bić do 65psi - czyli... prawie 5 atmosfer. 

Do crossów zwykle biję po 4-4,5 atmosfery - a nie ma tam wzmacnianych, szosowych obręczy. 

Więc cóż, kolejny raz wysoka jakość alu Krossa zostaje potwierdzona ^_^ 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

To nie chodzi o to, że szosowe czy trekingowe obręcze są wzmacniane bo ich wytrzymałość jest nawet sporo mniejsza niz mtb i wynika z praw fizyki. Ciśnienie jest określane wzorem P=F/S. Jak widać siła jaka oddziaływuje na obręcz jest wprost proporcjonalna do powierzchni a ta w obręczy i oponie mtb będzie kilka-kilkanaście x większa niż w wąskich obręczach/oponach szosowych.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra
2 godziny temu, arturross15 napisał:

rozsadziło mi felgę

Swego czasu byłą afera, światowa. Producent aluminium sprzedawał badziewie  i wiele firm miało problemy z jakością.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
arturross15
Teraz, Dokumosa napisał:

To nie chodzi o to, że szosowe czy trekingowe obręcze są wzmacniane bo ich wytrzymałość jest nawet sporo mniejsza niz mtb i wynika z praw fizyki. Ciśnienie jest określane wzorem P=F/S. Jak widać siła jaka oddziaływuje na obręcz jest wprost proporcjonalna do powierzchni a ta w obręczy i oponie mtb będzie kilka-kilkanaście x większa niż w wąskich obręczach/oponach szosowych.

Wiadomo. Z prawami fizyki się nie dyskutuje. No ale jakby w moim rowerze po wymianie opon na szosowe, felga nie zrobiła się ani szersza ani węższa, a ciśnienie felga potrafiła wytrzymać nawet do 7 barów, niezależnie jaką oponę wkładałem. (20 lat temu sprawdzałem na swoim rowerku czy mi rozsadzi oponę jak przekroczę dopuszczalne ciśnienie w oponie o 100%. Przy 8 barach nie rozerwało jej. Wówczas nawet bym nie pomyślał że może pęknąć obręcz, aż do dziś). Po prostu zdziwiłem się że rozerwało obręcz nie dlatego że tak się stało, tylko dlatego że przez ponad 20 lat wymieniłem tysiące opon/dętek i nigdy mnie takie coś nie spotkało. A zatem coś jest na rzeczy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Simba

Mi parę lat temu w ten sposób strzeliła obręcz marki Stout w nowym Specu. Również wpompowałem do ok 5 bar a w sklepie mi po fakcie wytłumaczyli, że dla bezpieczeństwa najlepiej wciskać do 3,5. Oczywiście felgę wymienili od ręki w ramach gwarancji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×