Skocz do zawartości

[amortyzator] SR-Suntour-NRX-D-RL-air


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Mam rower Kross Evado 5.0. Przebieg 18 tys km. Jest w nim widelec amortyzowany SR Suntour NEX XLO . Posiada juz spore luzy, poza tym kiepsko tłumi. Zgodnie z radami w necie rozebrałem go, wyczyściłem i nasmarowałem ale niewiele to dało. Przy okazji namęczyłem sie, bo pokrętło blokady jest mocowane na wcisk i trzyma się na swoim miejscu dzięki pierścieniowi ze sprężystego drutu, który odkształca się przy demontażu i montażu i trzeba go odpowiednio ukształtować kombinerkami. Spotkałem się z opinia, że tego typu "uginacze" się po prostu wymienia. Tak więc pomyślałem aby kupić coś lepszego. Amortyzator tego typu co mam obecnie kosztuje ok. 350 zł, a ten NRX D-RL (powietrzny) 615 zł (ceny w necie). Jeżdżę raczej turystycznie, czasem tylko przez las i polne drogi. Czy ten amorek będzie dobrym wyborem?

 

Edytowane przez Thomlodz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz coś wyraźnie lepszego - polecam RST vogue. Jest droższy, ale pracuje na tłumiku w otwartej kąpieli. Możesz dość precyzyjnie go ustawiać i tuningować, masz zewnętrzne regulacje tłumienia kompresji i odbicia. To jeden z najlepszych widelców do crossa. Cena około 900 z hakiem- niestety. Ale jakość pracy zauważalnie lepsza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dokumosa napisał:

Rozsądne min to NRX-S ze wzgletu na tłumik

Juz nie sledze tych tematów od lat, ale gdy ja kupowałem NRX-E RLR różnica do S była  z tego co pamiętam jedynie w materiale sterówki.

I cenie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze rózniły się tym, że tłumik w -E to jednorazowy, sprasowany cartridge a w -S można rozkręcić, zmienić uszczelki, zalać świeży/inny olej. Dodatkowo 2015 i starsze -E miały sprężynę powietrzną jak w -D (w goleni dodatkowa rurka która była cylindrem, w -S cylindrem jest goleń górna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Dokumosa napisał:

Zawsze rózniły się tym, że tłumik w -E to jednorazowy, sprasowany cartridge a w -S

A czy przypadkiem cartridge w wersji RLR nie jest identyko dla NRX S jak i  E  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...