Skocz do zawartości
kococchi

[10700] Litespeed Ku:wa by kococchi

Rekomendowane odpowiedzi

kococchi

Przedstawiam wam mój projekt na nowy sezon '19  , budowę rozpocząłem dość dawno bo w lutym tego roku wraz z zakupem ramy.  Rower wyruszył w pierwszą przejażdżkę po ok miesiącu ale większość części pochodziła wtedy z rozbiórki rowerku Liteville 301 i średnio pasowała do takiej pięknej i lekkiej ramy.  Przez cały rok trwała stopniowa wymiana części -nie wszystkie na lżejsze :) . W tym momencie jeszcze duuużo  do wymiany, plan to ciągłe zmiany i zbijanie wagi. Pole do manewru bardzo duże. Wiadomo są kowadła chociażby odchudzony Shiverek  ale to jest to czego nie ruszę, sentyment z lat młodości a poza tym wygląd. Na bieżąco będę aktualizował projekcik wraz z opisem i zdjęciami.
Od razu mam pierwsze pytanie:
- jaki polecacie lekki zestaw konwersji dętki na zestaw bezdętkowy?

Bar Plugs: (Korki do kierownicy)  ESI 
Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid BB7 S Mtb  + tarcza Accent Airplane 160 +śruby tytanowe 
Brake (Rear): (Hamulec tylny) Avid BB7 S Mtb + tarcza Accent Airplane 160 +śruby tytanowe
Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) XTR  BL 950 
Cables: (Pancerze i linki) Jagwire Universas sport

Cassette: (Kaseta)  American Classic 9s Aluminiowa 25/12
Chain: (łanńuch) KMC X10SL
Crankset: (Korby) FRM CU2-M Scandium Ti  35t
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) XTR  RD 951
Fork: (Widelec)  MARZOCCHI  SHIVER 2004 100mm +śruby tytanowe
( wymian sterówki na aluminiową dzięki Activia! - ok 300g w dół -dokłądną wagę podam przy okazji serwisu) 
Frame: (Rama)  Litespeed KU:WA 2016 L 
Grips: (Gripy) ESI 
Handlebar: (Kierownica)  Syntace Vector 318 720mm
Headset: (Stery) CC Forty  40 ZS44 /EC40 + reedukcja 1 1/8
Pedals: (Pedały) Rockbros +osie tytanowe 
Seat: (Siodło)  SLR 120g Carbon 
Seatpost: (Sztyca)   ROOX 31,8
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Tune Wurger 34,9
Shifters: (Manetki) XTR 952 
Skewers: (Zaciski koł) Chris King funn bolts 
Stem: (Mostek)  Syntace MEgaforce 2 40mm -6st
Tire (Front): (Opona przednia) WTB BYWAY 
Tire (Rear): (Opona tylna) WTB BYWAY
Top Cap: (Top cap) Syntace + alu śruba 
Tubes: (Dętki) Schwalbe jakieś po taniości 650x2.1
Wheel Front: (Koło przednie) 
-Hub: (Piasta) Chris King 20mm 32h
-Rim: (Obręcz) ZTR Crest 27,5   21/24,4  32h 
-Spokes: (Szprychy) Sapim D-light 
-Nipples: (Nyple) DT Aluminiowe
Wheel Rear: (Koło tylne)
-Hub: (Piasta) Chris King 135 mm 32h
-Rim: (Obręcz) ZTR Crest 27,5   21/24,4  32h 
-Spokes: (Szprychy)Sapim D-light 
-Nipples: (Nyple)DT Aluminiowe
Misc : (Inne)  

Pierwsze słabe zdjęcia ,jak pogoda pozwoli, dodam dokładne z pleneru:) 

20181122_201746.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

A gdzie waga poszczególnych elementów?

Prawdę mówiąc kompletnie nie rozumiem koncepcji tego roweru, ale to już Twój wybór.

Edytowane przez skom25

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sobek82

Po bułki ;)
Pozdrower

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Ciekawy rower. 

Ale za brak rozpiski wagowej i lepszych zdjeć przysłowiowa dwója. Proszę o aktualizację wag ( nawet jeśli mają być z internetów ).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kococchi

Ok, wagi będę dodawał sukcesywnie , na razie ''internety'' częściowo ważone osobiście .  Tak jak pisałem wiele części jest jeszcze do wymiany.  Początkowo miałem lekkie hydrauliki i pełny nowy napęd xtr ale pod wpływem pewnych projektów podglądniętych na kilku forach oraz tutaj  wprowadziłem trochę części ''retro''. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Poochaty

Fajny statek :)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Ale jaki jest sens użycia lekkiej ramy, klockowatego amortyzatora z osią 20mm i do tego opon na asfalt?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kococchi

Shiver jest przez sentyment,wygląd,prace . Był plan wsadzenia tam sztywnego widelca lub coś typu Sid ale szkoda żeby  taki piękny w zasadzie nowy amortyzator jak Shiver zawisnął już w gablocie. Tak jak w rozpisce pisałem, pierwszy tuning już przeszedł, dzięki serwisowi/sklepowi Activia wymieniłem ciężką stalową sterówkę na aluminiową, waga spadła o ok 300g. Polecam. W planach mam wymianę tłumików i wsadzenie sprężyny powietrznej. na razie nie mam jednak pomysłów z czego zrobić przeszczep. Opony są tymczasowo, będzie coś odpowiedniejszego w teren.  

Edytowane przez kococchi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Na tym przełożeniu 35x12 i tych oponach to przy kadencji 90 obrotów prędkość = 32 kmh ? Ładny rower jest, ale wygląda jakbyś nie mógł się zdecydować na  setup szosa/mtb. Kierownica 720 mm, amor świetny ale mtb, przełożenia ani mtb ani szosowe, hmm..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kococchi

Rower jest jak pisałem w budowie, całość pójdzie w kierunku mtb. Złożony z tego co zostało w garażu . Napęd w 50% jest do wymiany, kaseta w drodze.  Może dojdzie przednia przerzutka. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
g286

Trochę retroMTB, trochę ujwie co. Bez sensu. Jak już robić rower na starych gratach to do końca. Koncepcja niespójna, wygląda jak byś polepił to co zostało garażu wydając na to kupę siana jednocześnie.  Nazywanie składania grata z gratów projektem jest prawie tak słabe jak nadawanie rowerom pieszczotliwych imion. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×