Skocz do zawartości
Prekompilator

[łańcuch] zatrzaskiwany bez kluczyka

Rekomendowane odpowiedzi

Prekompilator

Poszukuję łańcucha o następujących parametrach:

- ma ogniwa min. 8 mm grubości

- długość ok. 1 m (90 cm minimum)

- zamek jest zatrzaskiwany bez kluczyka

- masa bez znaczenia

Mile widziane w miarę markowe produkty - cena do 200 PLN.

Jako że przy opisach produktów nie ma tej informacji, a dopytywać o każdy z osobna nie chcę, zapytuję tutaj. Prawie taki łańcuch jak wyspecyfikowany nawet mam, ale ma śmiesznie cienkie ogniwa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Sprawdziłbym Abusa. Mam dwa łańcuchy - jeden Axa (nie zatrzaskuje się) - solidniejszy, drugi Abus, ale cienki- zatrzaskuje się. Jedyny minus w przypadku Abusa że trzeba dobrze zatrzasnąć zapięcie i szarpnąć żeby się upewnić - miałem kilka razy przypadek że wydawało się zapięte a było tylko dociśnięte i zaczęło się odwijać z kierownicy. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Track

AXA Cherto+ Compact  o średnicy ogniwa 9mm, lub AXA Cherto Compact - o średnicy ogniwa 8mm.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piciu256

Nie żeby coś ale łańcuch zatrzaskiwany bez kluczyka neguje sens posiadania porządnego zapięcia bo wystarczy blaszka żeby go otworzyć... 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Track

piciu256 a otwierałeś w/w axę kluczykiem lub blaszką ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker
3 godziny temu, Track napisał:

AXA Cherto Compact - o średnicy ogniwa 8mm

Axa się zatrzaskuje? Wspominałem właśnie o niej nieco wyżej i kluczykiem zamykam. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Prekompilator
21 godzin temu, piciu256 napisał:

Nie żeby coś ale łańcuch zatrzaskiwany bez kluczyka neguje sens posiadania porządnego zapięcia bo wystarczy blaszka żeby go otworzyć... 

Hmmmm

To faktycznie reguła? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piciu256

Może nie do końca reguła (są takie konstrukcje gdzie obejście zatrzasku jest nierealne, np. znajduje się on bardzo głęboko lub pod takim kątem że się go obejść nie da) ale przeważnie się to sprawdza. Zamknięcia o wysokim poziomie zabezpieczeń mają zwykle zamek oparty o łożysko kulkowe (kulki) czy coś podobnego, a więc nie da się ich zatrzasnąć, te gorsze maja zwyczajny zatrzask (jak u drzwi, zasada obejścia podobna zresztą) i poza tym że mają słaby zamek (fachowiec otwiera taki wytrychem w kilka sekund) to można go ominąć właśnie blaszkom, poprzez podniesienie zatrzasku. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Track
W dniu 21.11.2018 o 21:56, MikeSkywalker napisał:

Axa się zatrzaskuje? Wspominałem właśnie o niej nieco wyżej i kluczykiem zamykam. 

Oczywiście mój błąd, pomyliłem z inną serią  AXA Cherto City. Zarówno AXA Cherto+ jak i AXA Cherto Compact nie są zatrzaskiwane automatycznie.

Najlepiej sprawdzić na stronie producenta https://www.axasecurity.com/bike-security/en-gb/products/locks/8?page=1&filters=eyJwcm9kdWN0RmlsdGVycyI6W10sInByb2R1Y3RDbGFzc2VzIjpbeyJuYW1lIjoiQ2hhaW4gbG9jayIsImNoZWNrZWQiOnRydWUsImFtb3VudCI6MjIsInNvcnRJbmRleCI6MH1dfQ

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rowerzysta01

@Prekompilator

AXA Cherto Compact, nie jest zatrzaskowa ale posiada mechanizm dyskowy, i jest bardzo dobra jakościowo, w tym przedziale cenowym nie znajdziesz nic lepszego,. Wszystkie szanujące się firmy korzystają z mechanizmu dyskowego, który nie jest zatrzaskowy, czyli trzeba przekręcić kluczyk żeby zamknąć, co do abusa to ich łańcuchy są droższe pewnie zatrzaskowe, bo maja zwykły kluczyk, ale czy jakość ogniw będzie wystarczająca.... 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Prekompilator

Rower trzymam na parkingu firmowym, gdzie jest stróżówka - dosłownie 10m od ochrony. Do tej pory żaden nie zginął, a parkuje ich tam sporo od kilku lat.

AXA Cherto City wydaje się wystarczająca i - jak piszecie - jest zatrzaskiwana.

Pytanie - lepiej Axa czy Abus 8800? Abus ma nieco cieńsze ogniwa i jest 5 cm krótszy, różnica w cenie pomijalna. Ale może jakieś bardziej wysublimowane cechy wskazywałyby na Abusa?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • aizbaM
      Przez aizbaM
      Witam.
      Mam do sprzedania nowy napęd Sram NX Eagle.
      W skład zestawu wchodzą:
      - przerzutka
      - manetka
      - kaseta
      - łańcuch
      Więcej szczegółów wraz ze zdjęciami: https://www.olx.pl/oferta/sram-nx-eagle-12-1x12-przerzutka-manetka-kaseta-lancuch-nowy-naped-CID767-IDwyPs3.html
      Cena 960 zł.
      Wystawiam fakturę VAT.
      Wysyłka:
      - paczkomat 11 zł
      - kurier 12 zł
      - kurier za pobraniem 15 zł
       
    • Reapper
      Przez Reapper
      Cześć forumowicze. Zamierzam kupić nową piastę, mianowicie Nowatec d042sb 8/9.
       
      Mam mały dylemat, ponieważ będę musiał zmienić również kasetę i zejść z 7 na 8 lub 9. Problem tkwi w tym, że nie wiem, czy przerzutka 7 będzie pasowała do kasety 8 lub 9 rzędowej. A kupowanie nowej przerzutki nie bardzo wchodzi w gre.
       
      I teraz pytanie do was. Czy poszukać innej piasty, czy poczekać i kupić nową przerzutkę?
    • greg76
      Przez greg76
      Aktualnie mam napęd 2x10, korba FC-M785 XT 24/38, kasetę 10s 11-36 i przerzutkę XT RD-M786, z przodu przrzutka SLX M677-D.
      Chciałbym wrzucić kasetę 11-42  10s, przerzutkę XT8000 sgs  11s,   pozostawić manetkę SLX SL-M670 i oczywiście te same korby(napęd de facto będzie 2x10). Z tego co wyczytałem będzie to dobrze działać. Nie znalazłem tylko jaki powinien być łańcuch? 10s czy 11s?
      Kolejne pytanie, jeżeli chciałbym wrzucić napęd 2x11, to czy ww korby zadziałałyby z tym napędem 2x11 i czy to byłoby działanie normalne(pomijając ewentualne zużycie)?
    • neoblade
      Przez neoblade
      Witajcie,
      Niedawno wymieniłem napęd w rowerze.
      Korba SLX FC-M670
      Kaseta XT CS-M771
      Łańcuch Campagnolo C10 Record.
      Do tego przerzutki XT SGS z tyłu i SLX z przodu ale to raczej nie jest tu ważne.
       
      Po paru dniach niestety zwróciłem uwagę na:
      1. Głośną pracę napędu - metaliczne terkotanie dochodzące z okolic korby. Na zębatkach 1 i 3 które sa aluminiowe jest zdecydowanie ciszej. Na 2ce która jest metalowa odgłos jest głośny. Oczywiście zweryfikowałem i na pewno nie ociera o łyżkę przerzutki.
      Nagrałem film na którym można usłyszeć to. W zasadzie tak jak słuchać w pierszwych sekundach wystarczy lekko poruszać korbą przód tył zeby było słychać to "pykanie".
      FILM: https://www.youtube.com/watch?v=EJ70lwQupYo
       
      2. Wibracje wyczuwalne na pedałach przy szybszym pedałowaniu. Tutaj wydaje mi się, że łańcuch wychodzący z zębatki korby wpada w rezonans i lekko lata góra-dół. Włączanie/wyłączanie sprzęgła w przerzutce XT nic nie zmienia.
       
      Będę mega wdzięczny za wszelkie sugestie co może być tego przyczyną :(((
       
      DziękI!
      Karol
    • Prekompilator
      Przez Prekompilator
      Coś takiego:
      https://www.google.com/search?q=zapięcie+składane&client=firefox-b-ab&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjupK6djpfdAhWElIsKHaeZAfEQ_AUICigB&biw=1600&bih=1070
      Zależy mi na zapięciu, które nie hałasuje (łańcuch niestety pobrzękuje) i które da się złożyć (u-lock odpada). W sumie to taki U-lock, tylko kompaktowy.
      Sprawdza się takie zapięcie, czy lepiej sobie darować?
×