Skocz do zawartości

[Amortyzator] Wyciek z motion control


Tredu

Rekomendowane odpowiedzi

Nowa uszczelka kosztuje ok. 10 gr. Taką uszczelkę możesz dostać w sklepie z uszczelnieniami i łożyskami, na pewno tam dostaniesz chociaż gdzie taki sklep jest najczęściej wiedzą tylko ludzie z branży. Jak tam nie znajdziesz to możesz jeszcze szukać w Agromie, innych sklepach rolniczych, w serwisie Stihl (pilarki do drewna) i tp. Weź te elementy gdzie przylega uszczelka i Ci dopasują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, zaraz...czy ja dobrze rozumiem? "Miałem wyciek z amortyzatora, ale z tym jeździłem. W końcu wziąłem się za serwis, ale poskładalem wszystko na starych częściach (prawdopodobnie robiąc to pierwszy raz w życiu i bez pomocy manuala). Zepsuło się jeszcze bardziej, więc dopiero teraz postanowiłem prosić o pomoc". Czy tak? :D Jakbym widział swoich klientów: "Zepsuło się, jeździłem tak, potem chciałem sam zrobić, ale nie wyszło i teraz musicie mi to naprawić", oczywiście najlepiej za darmo i bez wymian części... ;]

Chłopie, nie rób partyzantki - znajdź na stronie producenta podręcznik dla odpowiedniego rocznika, katalog części zamiennych, zamów service kit i zrób to, jak należy. Jak nie umiesz - licz się z kosztami i oddaj do serwisu, bo tylko pogorszysz sprawę.

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, lichak napisał:

30x3mm

Dzięki :))

4 godziny temu, TheJW napisał:

Zaraz, zaraz...czy ja dobrze rozumiem? "Miałem wyciek z amortyzatora, ale z tym jeździłem. W końcu wziąłem się za serwis, ale poskładalem wszystko na starych częściach (prawdopodobnie robiąc to pierwszy raz w życiu i bez pomocy manuala). Zepsuło się jeszcze bardziej, więc dopiero teraz postanowiłem prosić o pomoc". Czy tak? :D Jakbym widział swoich klientów: "Zepsuło się, jeździłem tak, potem chciałem sam zrobić, ale nie wyszło i teraz musicie mi to naprawić", oczywiście najlepiej za darmo i bez wymian części... ;]

Chłopie, nie rób partyzantki - znajdź na stronie producenta podręcznik dla odpowiedniego rocznika, katalog części zamiennych, zamów service kit i zrób to, jak należy. Jak nie umiesz - licz się z kosztami i oddaj do serwisu, bo tylko pogorszysz sprawę.

 

Zrobiłem serwis amortyzatora ponieważ tego wymagał(uszczelki kurzowo olejowe do wymiany) poprzedni właściciel nie robił z tym amortyzatorem nic w tłumiku prawie 0 oleju. Wszystko ładnie przeczyściłem,nasmarowałem  i zalałem motulem. 

 

Teraz tak offtop. Gdy hamuje przednim hamulcem słyszę strzelanie w okolicy rury sterowej, słychać to samo przy mocniejszym podciągnięciu kierownicy do siebie. Gdy próbowałem wywołać ten sam dźwięk w bezruchu nie udało mi się jego wywołać poruszając amortyzatorem we wszystkie strony. Dodam że wcześniej stery były skręcone dość mocno, podczas skręcania był wyczuwalne lekkie tarcie. Stery to FSA PIG. Strzelanie może wywoływać też sprężyna bo jej akurat nie smarowałem.Jest jakiś sposób na zniwelowanie tego trzeszczenia ?? T

Edytowane przez Tredu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Tredu napisał:

Strzelanie może wywoływać też sprężyna bo jej akurat nie smarowałem.

To na pierwszy odstał ją nasmaruj.

22 minuty temu, Tredu napisał:

Dodam że wcześniej stery były skręcone dość mocno, podczas skręcania był wyczuwalne lekkie tarcie.

To rozbierz łożyska, ładnie wyczyść i nasmaruj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja miałem.

59 minut temu, Tredu napisał:

Nigdy nie miałem do czynienia ze stukającą sprężyną także...

Także co? Jakie są możliwości strzelania sprężyny przy opisanym przez Ciebie działaniu? Tak na logikę?

17 godzin temu, Tredu napisał:

Gdy hamuje przednim hamulcem słyszę strzelanie w okolicy rury sterowej, słychać to samo przy mocniejszym podciągnięciu kierownicy do siebie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykładem może być luz na dolnych lagach gdzie popychacz sprężyny nie jest sztywny przez co sprężyna w środku wygina się i powoduje takie trzaski. 

Wyczyściłem stery oraz nasmarowałem, łożyska były strasznie zasyfione oraz po ich nasmarowaniu podczas poruszania łożyskiem można było odczuć lekkie tarcie, łożyska kręcą się ociężale. Jednak stukanie dalej słychać. Nie mam pojęcia czy mam się czegoś obawiać.

Edytowane przez Tredu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Godzinę temu, Tredu napisał:

Przykładem może być luz na dolnych lagach gdzie popychacz sprężyny nie jest sztywny przez co sprężyna w środku wygina się i powoduje takie trzaski. 

Nie będę CIę przekonywał na siłę, ale to mało prawdopodobne .

Sprawdź mocowanie hamulca, klocków i osi w amorku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem ciekawe zjawisko podczas dzisiejszej jazdy. Gdy podnoszę koło podczas jazdy tak jak np. przy wjeździe na krawężnik, i opuszczam je swobodnie na ziemie bez wkładu swojej energii słychać właśnie trzask sytuacja się zmienia kiedy dodam swoją energie przy opadaniu koła tak jakbym chciał skompresować zawieszenie, to stuku nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...