Skocz do zawartości
MikeSkywalker

[amortyzator] Amortyzator do AM - kupić inny czy ulepszyć Sektora?

Rekomendowane odpowiedzi

MikeSkywalker

Powoli planuję przyszłoroczne rowerowe wydatki i dotarłem do tematu amortyzatora. 

Obecnie mam w fullu RS Sektora Silver RL Solo Air, 29 140mm skoku, piasta 110x10. Działa średnio, a przynajmniej nie zachwyca podczas jazdy. 

Kupiłem go tylko z powodu ceny - bo kosztował o połowę mniej niż Auron a uznałem że do mojej jazdy wystarczy. Mojej czyli szwendania się po okolicznych lasach, singlach, bez jakiś większych szaleństw. 

Ale dostałem amortyzator w którym tłumienie działa delikatnie mówiąc średnio a regulacje niewiele zmieniają. Nie ma porównania z Duroluxem RC2 którego miałem wcześniej.

Jest sens coś w nim zmieniać czy lepiej zmienić go na inny? Parę osób poleciło mi Revelationa, i nie ukrywam chętnie kupiłbym amortyzator RS-a żeby mieć kąpiel olejową w dolnych goleniach, ale 2 tysiące za widelec nieco mnie przeraża. 

Suntour - sam nie wiem. AION jest ponoć bez szału, a Auron/DX to też prawie 2 tysiące złotych. 

Z zakupem mi się nie pali aż do wiosny. Ale fajnie byłoby ewentualnie koszta zaplanować. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Można kupić obecnie Yari albo Pike'a w przyzwoitych pieniądzach (co prawda 650b+ ale koło 29 2,4" formalnie wejdzie). W piwnicy są też np. Fox rythm 34. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker
Napisano (edytowane)

Jakie to są przyzwoite pieniądze?

Widzę Yari za 1700zł, tyle byłbym w stanie wydać, pytanie tylko na ile będzie lepsze od Sektora a na ile gorszy powiedzmy od Revelationa/jakiegoś Suntoura za 2 tysiące. Bo niebezpiecznie zbliżamy się do tej kwoty.

W temacie amortyzacji jestem zielony, same stalowe sztywniaki w garażu. 

Edytowane przez MikeSkywalker

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Yari z debonair będzie IMHO lepszy od każdego suntoura. Przyzwoite pieniądze to 1500-1800zł. W pike można mieć dodatkowo jeszcze lepszy tłumik charger albo charger 2. Na ile co będzie lepsze jest ciężko określić bo to niemierzalne. Ważne też czy chcesz serwisować sam czy wysyłać bo np. chargera w warunkach domowych to raczej słabo się robi. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lichak

Pomyślałbym nad Pike, golenie 35mm i charger. O serwis chargera bym się nie martwił, robiłem to już 2 razy w domu i nie ma żadnego problemu, skomplikowane też to nie jest. Lecz w porównaniu do reszty trzeba się trochę przyłożyć i nie popełnić błędu jak ja kiedyś... U mnie w Lyriku działa on bajecznie. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Serwisował będę sam i nie ukrywam że taki Yari za te 1500 powinien mnie zaspokoić.

A który tłumik RSa byłby porównywalny z RC2 Suntoura? Bo to jest coś co w zupełności mi wystarczało. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lichak

Osobiście porównałbym go z mission control rc2. Praca w SR akurat jest bardzo dobra, u mnie jeżdżą dwie osoby na durolux z 2012, jak się tym bawiłem to praca fajna, ale tak jak mówili, ze sztywnością słabo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ilia

Porównując widelce z danego rocznika. Revelation i Pike różnią się między sobą tylko tłumikami. Wcześniej Revelation miał golenie 32. Yari i Lyrik tak samo tylko różnią się tłumikami, a względem dwóch wcześniej wymienionych mają więcej skoku, większą sztywność i większą wagę. Tak w skrócie, chociaż można nawet trafić Yari o skoku 120 mm. To tak dla kogoś o masie 120 kg, dla kogo Reba i Revelation są za wiotkie, a chce bawić się w XC. Jeszcze większa zabawa jest jak zaczniemy porównywać różne roczniki. W 2015 Pike do kół 29 miał maks skoku 160. Teraz ma maks skoku 140, a jak ktoś chce więcej musi brać Lyrika. Lyrik 160 i Pike 160 mają golenie 35 mm, te same tłumiki, jednak Lyrik jest cięższy ok. 200 gram więc raczej też bardziej pancerny. 

2 godziny temu, MikeSkywalker napisał:

taki Yari za te 1500 powinien mnie zaspokoić.

Nawet taki Revelation z goleniami 35 powinien Cię zaspokoić, a może wyrwiesz go taniej.  Z goleniami 32 będzie za wiotki. Tłumik MC też powinien Ci wystarczyć. Ja jak nie jeżdżę jakoś szaleńczo to mi starcza, a z serwisem nawet większe dziecko sobie poradzi.

Na Twoim miejscu przekopałbym Olx. Dużo już widelców zmieniałem i jak wystawiałem do kół 27,5 to tydzień ogłoszenie wisiało, może dłużej i widelec miał nowego właściciela, a do kół 29 to ze trzy miesiące jak nic. Ostatnio sprzedałem Foxa 29 130 mm w wersji Factory za 1000 zł, prawie nowy, a ponad pół roku czekał, aż ktoś go zechce. Także jak trafisz na znudzonego sprzedawcę i trochę po negocjujesz to może też coś fajnego znajdziesz.

Jak chcesz się pchać w Chargery to możesz też Foxy z Fitami zacząć rozważać. Bardzo podobne konstrukcje, z tym, że Foxy zawsze ciut lżejsze. Serwis wygląda podobnie jak w przypadków RSów z Chargerami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piter614

Robiłeś  mu całkowity przegląd ,mój zmulał bardzo działał topornie , ale po przeglądzie komory powietrznej i nasmarowaniu działa dużo lepiej .Nawet mój syn jak się śmignął pytał się co mu zrobiłem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mrmorty

Karol, spróbuj na początek zrobić porządek ze swoim widelcem. Ja nie twierdzę, że będzie działał cudownie, ale na pewno będzie znacznie lepiej. 

Jesteś pewien że masz wersję RL z tłumikiem Motion Control? MC to całkiem przyzwoity tłumik i podejrzewam że widelec po prostu potrzebuje serwisu. 

Przypomnij mi się na priv to podpowiem co i jak zrobić. Duroluxa z niego nie zrobisz, ale może jakiś mały efekt wow będzie ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Sprawdzę jutro oznaczenia na widelcu bo póki co model sprawdziłem po starym linku do sklepu. 

Widelec jest praktycznie nowy, kilka wycieczek ma zaliczone ale jak wspominałem na początku rozważam serwis i np. zmianę oleju na inny. 

Z drugiej strony słyszałem w jednym ze sklepów że Sektor to bieda i cudów nie ma stąd pomysł o zmianie. Ale masz rację warto zacząć od przeglądu :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Sektor silver ma tłumik TK. Poza tym golenie stalowe powodują zauważalnie większy efekt przyklejenia niż anodowane alu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michalj2

Ja bym dal mu szanse ale koniecznie go przesmaruj jesli tego nie zrobiles od nowsci, moj Sektor to zupelnie inny widel po tym zabiegu. Do rekreacji bez napinki to on sie zueplnie dobrze nadaje i jak praktycznie wiekszosc silverow jest odporny na zuzycie goleni. Tlumienie tez dziala. U mnie najbardzie stlumione ustawiene odbicia ewidentnie ma bardzo powolny powrot. Pozostale 4 ustawienia odbicia sa duzo szybsze i jesli ci nie odpowiadaja to pozostaje tuning olejem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

RL Silver - tyle znalazłem na naklejce na lewej goleni.

Z numeru seryjnego: 

MODEL NAME Sektor Silver RL
WHEEL SIZE 29" B/27.5"+
TRAVEL 140MM
STEERER TAPERED
AXLE BOOST™ 15X110MM
DAMPER ADJUST ONELOC REMOTE (10MM CABLE PULL - SOLD SE
SPRING SOLO AIR
SPRING RATE N/A
COLOR DIFFUSION BLACK
FORK OFFSET 51MM
MIN ROTOR SIZE N/A

O tłumiku nic nie ma. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lichak

o Tłumiku jest ;) ,, RL "

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

RL to nie typ tłumika tylko skrót od możliwości regulacyjnych (reboubd and lockout). Od 2017 roku wszystkie silvery mają tłumiki TK. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Piter233

No właśnie według tego amora z linku wyżej jest silver z tłumikiem MC. Pytanie teraz gdzie jest błąd i czy w ogóle? Chyba że rock shox w nowych amorach wprowadził wersję silver z tłumikiem mc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

A gdzie tam jest napisane, że jest MC?

W nowych (2018) sektorach (czarne golenie) dla kół 27,5 i 29 jest tylko jedna opcja MC i debon air. Silverów już nie ma. W poprzednich rocznikach silver zawsze oznaczał marny tłumik i stal.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Widzę że serwis zerowy tak czy inaczej trzeba zrobić i wtedy będzie wiadomo jaki tłumik siedzi w środku :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mori4

Cytat z tego linku że sklepu:

Product features

  • Use: MTB, All Mountain, Enduro
  • Travel: 140mm
  • Wheel size: 27.5+"/ 29"
  • Spring: Solo Air
  • Damping: Motion Control RL
  • Adjustments: External Rebound, Lockout Threshold - Low Speed Compression to Lock, Air pressure via common Schrader valve
  • Steerer: Tapered 1.5" to 1 1/8"
  • Steerer length: 265mm
  • Upper Tubes: 32mm
  • Disc brake mount: Post Mount (PM6 - Direct Mount 160mm)
  • Maximum Rotor Size: 200mm
  • Drop out: 15x110mm Maxle Boost
  • Axle to Crown: 550mm
  • Offset: 51mm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mrmorty

To jest tłumik MC, przy czym ten nowszy(czarny, krótszy, z tzw odwrotną sprężyną). Jeśli masz jakieś zdolności serwisowe to zerknij na forum do poradnika serwisowego Reby, jeśli nie ogarniesz to pisz na pw - podpowiem co zrobić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Jakieś mam, wprawdzie amortyzatorami się nie zajmuję ale napiszę w tej sprawie :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Jak to serwis tzw. zerowy to tłumika nawet nie ruszaj (chyba, że nie działa). Nawilżyć gąbki, dać smaru pod uszczelki kurzowe i zalać golenie dolne właściwą ilością oleju.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×