Skocz do zawartości

[amortyzator] Amortyzator do AM - kupić inny czy ulepszyć Sektora?


Rekomendowane odpowiedzi

Powoli planuję przyszłoroczne rowerowe wydatki i dotarłem do tematu amortyzatora. 

Obecnie mam w fullu RS Sektora Silver RL Solo Air, 29 140mm skoku, piasta 110x10. Działa średnio, a przynajmniej nie zachwyca podczas jazdy. 

Kupiłem go tylko z powodu ceny - bo kosztował o połowę mniej niż Auron a uznałem że do mojej jazdy wystarczy. Mojej czyli szwendania się po okolicznych lasach, singlach, bez jakiś większych szaleństw. 

Ale dostałem amortyzator w którym tłumienie działa delikatnie mówiąc średnio a regulacje niewiele zmieniają. Nie ma porównania z Duroluxem RC2 którego miałem wcześniej.

Jest sens coś w nim zmieniać czy lepiej zmienić go na inny? Parę osób poleciło mi Revelationa, i nie ukrywam chętnie kupiłbym amortyzator RS-a żeby mieć kąpiel olejową w dolnych goleniach, ale 2 tysiące za widelec nieco mnie przeraża. 

Suntour - sam nie wiem. AION jest ponoć bez szału, a Auron/DX to też prawie 2 tysiące złotych. 

Z zakupem mi się nie pali aż do wiosny. Ale fajnie byłoby ewentualnie koszta zaplanować. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie to są przyzwoite pieniądze?

Widzę Yari za 1700zł, tyle byłbym w stanie wydać, pytanie tylko na ile będzie lepsze od Sektora a na ile gorszy powiedzmy od Revelationa/jakiegoś Suntoura za 2 tysiące. Bo niebezpiecznie zbliżamy się do tej kwoty.

W temacie amortyzacji jestem zielony, same stalowe sztywniaki w garażu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yari z debonair będzie IMHO lepszy od każdego suntoura. Przyzwoite pieniądze to 1500-1800zł. W pike można mieć dodatkowo jeszcze lepszy tłumik charger albo charger 2. Na ile co będzie lepsze jest ciężko określić bo to niemierzalne. Ważne też czy chcesz serwisować sam czy wysyłać bo np. chargera w warunkach domowych to raczej słabo się robi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyślałbym nad Pike, golenie 35mm i charger. O serwis chargera bym się nie martwił, robiłem to już 2 razy w domu i nie ma żadnego problemu, skomplikowane też to nie jest. Lecz w porównaniu do reszty trzeba się trochę przyłożyć i nie popełnić błędu jak ja kiedyś... U mnie w Lyriku działa on bajecznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównując widelce z danego rocznika. Revelation i Pike różnią się między sobą tylko tłumikami. Wcześniej Revelation miał golenie 32. Yari i Lyrik tak samo tylko różnią się tłumikami, a względem dwóch wcześniej wymienionych mają więcej skoku, większą sztywność i większą wagę. Tak w skrócie, chociaż można nawet trafić Yari o skoku 120 mm. To tak dla kogoś o masie 120 kg, dla kogo Reba i Revelation są za wiotkie, a chce bawić się w XC. Jeszcze większa zabawa jest jak zaczniemy porównywać różne roczniki. W 2015 Pike do kół 29 miał maks skoku 160. Teraz ma maks skoku 140, a jak ktoś chce więcej musi brać Lyrika. Lyrik 160 i Pike 160 mają golenie 35 mm, te same tłumiki, jednak Lyrik jest cięższy ok. 200 gram więc raczej też bardziej pancerny. 

2 godziny temu, MikeSkywalker napisał:

taki Yari za te 1500 powinien mnie zaspokoić.

Nawet taki Revelation z goleniami 35 powinien Cię zaspokoić, a może wyrwiesz go taniej.  Z goleniami 32 będzie za wiotki. Tłumik MC też powinien Ci wystarczyć. Ja jak nie jeżdżę jakoś szaleńczo to mi starcza, a z serwisem nawet większe dziecko sobie poradzi.

Na Twoim miejscu przekopałbym Olx. Dużo już widelców zmieniałem i jak wystawiałem do kół 27,5 to tydzień ogłoszenie wisiało, może dłużej i widelec miał nowego właściciela, a do kół 29 to ze trzy miesiące jak nic. Ostatnio sprzedałem Foxa 29 130 mm w wersji Factory za 1000 zł, prawie nowy, a ponad pół roku czekał, aż ktoś go zechce. Także jak trafisz na znudzonego sprzedawcę i trochę po negocjujesz to może też coś fajnego znajdziesz.

Jak chcesz się pchać w Chargery to możesz też Foxy z Fitami zacząć rozważać. Bardzo podobne konstrukcje, z tym, że Foxy zawsze ciut lżejsze. Serwis wygląda podobnie jak w przypadków RSów z Chargerami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Karol, spróbuj na początek zrobić porządek ze swoim widelcem. Ja nie twierdzę, że będzie działał cudownie, ale na pewno będzie znacznie lepiej. 

Jesteś pewien że masz wersję RL z tłumikiem Motion Control? MC to całkiem przyzwoity tłumik i podejrzewam że widelec po prostu potrzebuje serwisu. 

Przypomnij mi się na priv to podpowiem co i jak zrobić. Duroluxa z niego nie zrobisz, ale może jakiś mały efekt wow będzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę jutro oznaczenia na widelcu bo póki co model sprawdziłem po starym linku do sklepu. 

Widelec jest praktycznie nowy, kilka wycieczek ma zaliczone ale jak wspominałem na początku rozważam serwis i np. zmianę oleju na inny. 

Z drugiej strony słyszałem w jednym ze sklepów że Sektor to bieda i cudów nie ma stąd pomysł o zmianie. Ale masz rację warto zacząć od przeglądu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym dal mu szanse ale koniecznie go przesmaruj jesli tego nie zrobiles od nowsci, moj Sektor to zupelnie inny widel po tym zabiegu. Do rekreacji bez napinki to on sie zueplnie dobrze nadaje i jak praktycznie wiekszosc silverow jest odporny na zuzycie goleni. Tlumienie tez dziala. U mnie najbardzie stlumione ustawiene odbicia ewidentnie ma bardzo powolny powrot. Pozostale 4 ustawienia odbicia sa duzo szybsze i jesli ci nie odpowiadaja to pozostaje tuning olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RL Silver - tyle znalazłem na naklejce na lewej goleni.

Z numeru seryjnego: 

MODEL NAME Sektor Silver RL
WHEEL SIZE 29" B/27.5"+
TRAVEL 140MM
STEERER TAPERED
AXLE BOOST™ 15X110MM
DAMPER ADJUST ONELOC REMOTE (10MM CABLE PULL - SOLD SE
SPRING SOLO AIR
SPRING RATE N/A
COLOR DIFFUSION BLACK
FORK OFFSET 51MM
MIN ROTOR SIZE N/A

O tłumiku nic nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat z tego linku że sklepu:

Product features

  • Use: MTB, All Mountain, Enduro
  • Travel: 140mm
  • Wheel size: 27.5+"/ 29"
  • Spring: Solo Air
  • Damping: Motion Control RL
  • Adjustments: External Rebound, Lockout Threshold - Low Speed Compression to Lock, Air pressure via common Schrader valve
  • Steerer: Tapered 1.5" to 1 1/8"
  • Steerer length: 265mm
  • Upper Tubes: 32mm
  • Disc brake mount: Post Mount (PM6 - Direct Mount 160mm)
  • Maximum Rotor Size: 200mm
  • Drop out: 15x110mm Maxle Boost
  • Axle to Crown: 550mm
  • Offset: 51mm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...