Skocz do zawartości

[Piasty wielobiegowe] Nexus 8 SG-C6001 prawie nowa i przeskakuje


hulaszczytrybzycia

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwszy raz od wielu lat na forum więc się  przywitam i poproszę o poradę.

Zakupiłem jakiś czas temu rowerek z niewielkim przebiegiem i piastą Nexus 8 jak w temacie.

Fajna maszyna  i niby wszystko ok ale przy starcie ze świateł, jak mi się spieszy i mocniej nacisnę,  to potrafi coś przeskoczyć (z takim charakterystycznym chrup) na 4 i 5 biegu. 

(uprzedzająco: jak nie ma świateł - też ;-). Czy piasta wydaje jakieś nietypowe dźwięki  - nie wiem, bo nie wiem,  które są nietypowe.

Nie jestem jakimś tam tytanem ale sporo ważę i od kilku lat jeżdżę więc  nacisnąć na pedały potrafię, nie będę się powstrzymywał.

No to internety w rękę i:

Pierwsza rzecz - regulacja na 4 biegu - było w miarę ok ale poprawiłem - jest idealnie równo.

Dalej to samo.

Potem na tapetę poszedł pasek (nie ma łańcucha).  Naciągnąłem zgodnie ze wskazaniami aplikacji do odpowiedniej ilości Hz.

Niestety, nie pomogło.

Rozebrałem piastę ile się dało bez tych drogich kluczy - czyli wyciągnąłem środek, przejrzałem z wierzchu - uszkodzeń brak.. W środku biały smar - praktycznie nówka, trochę oleju - piasta wygląda na  nieużywaną, widocznych objawów uszkodzeń i zużycia brak. Nie zdecydowałem się rozkręcać "głębiej". Trochę przepłukałem olejem, dosmarowałem, skręciłem, wyregulowałem.

Dalej to samo ;-(

Ostatni "chrup" był połączony z takim objawem, że po nim nastąpił luz na ok 1/3 - 1/2  obrotu korbą.

Jakieś pomysły?

Uda mi się rozłożyć "głębiej" tę piastę bez inwestowania w te narzędzia?

Podejrzewam, że problem może tkwić w jakichś elementach przenoszących moment z zębatki na planetki ale który to z elementów? (pieski?).

Czy są części zamienne tych elementów?

Wymieniać na klasyczny napęd jeszcze nie chcę - muszę się nacieszyć tym paskiem i sprawdzić, czy rzeczywiście tyle wytrzyma...

A może ktoś poleci serwis z okolic Białegostoku?

Pomożecie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam starszy model i na 5-6 (7-8 nie używam na start, musiałbym specjalnie przetestować ale pewnie też przeskoczy) potrafi przeskoczyć przy ostrym depnięciu, na 1-4 nie zauważyłem nawet cisnąć gdzieś pod górki w lesie. Przetestuj jak jest na niższych i wyższych biegach. Ja zwykle startuję z 4, żeby uniknąć tych przeskoków, zobacz może u ciebie trzeba z 3. Przy sprawnej zmianie biegów da się szybko ruszyć.

Gdzieś mi się obiło o uszy/oczy, że te piasty mają taką konstrukcję, że pod dużym obciążeniem potrafią popuścić.
Do sprawdzenia jakie jest przełożenie główne, choć przy pasku to raczej nikt nie kombinował i nie przekracza zaleceń Shimano (minimalne przełożenie główne 2:1).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zekker, dzięki.

Poczytałem jak już kupiłem, że to piasta nie dla kopytnych i nie lubi traktowania z buta. Trochę się napaliłem na ten pasek bo w tym sezonie dwa razy zmieniałem łańcuch i jak zobaczyłem rowerek z paskiem to mi odbiło. Wg specyfikacji pasek ma wytrzymać 30- 50 kkm. Jeżeli wytrzyma 15 kkm to i tak będzie ok. NIe wziąłem pod uwagę piasty a trochę mnie wkurza takie przepuszczanie.

Jak planowo startuję to jest w miarę ok, najgorzej jak się sytuacja jakoś niekorzystnie rozwinie i trzeba nagle przyłożyć njutona...

Przy następnym przeglądzie zerknę głębiej i zdam relację.

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Przy bardzo dużym nacisku może przeskoczyć ale normalnie nie powinno się to dziać. Czasami luzuje się zacisk na końcu linki i wtedy jest ten sam efekt, niby przerzuca biegi ale zaczyna omykać. Nexus ma tą wadę, że ma obrotową manetkę i chcąc nie chcąc trzymając kierownicę na starcie lub przy manewrowaniu czasami minimalnie obracam manetkę i wtedy omyka jak przy zmianie biegu gdy się kręci z dużym naciskiem. W serwisie mi powiedzieli, że zdarza się że zewnętrzna podkładka(plastikowa) ta z żółtym znacznikiem przesuwa się minimalnie osiowo i jej ustawienie nie odpowiada w pełni prawidłowemu ustawieniu mechanizmu w środku co skutkuje właśnie omykaniem i żeby w takim przypadku spróbować delikatnie w jedną lub w drugą stronę przeregulować i sprawdzić efekt. Ja mam jedną stromą krótką górkę i na niej przekładnia nie omyka do 4 biegu, na 5 nie da się podjechać. Generalnie ta przekładnia nie jest do katowania ale jeździ mi się na niej lepiej niż na tradycyjnych przerzutkach zewnętrznych. Radzę też w trakcie przerzucania przestać kręcić pedałami jak się trochę poćwiczy to można to naprawdę szybko zrobić a przekładnia pracuje sprawniej i nie omyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...