Skocz do zawartości
Mori4

[Nowy Napęd] Sram nx/gx 11 albo orzeł

Rekomendowane odpowiedzi

Mori4

Aktualnie śmigam na napędzie dziesięciorzedowym w układzie 28x11-42. Na oblatywanie moich nizinnych pagórków wystarcza. Denerwuje mnie jednak dziura w kasecie Deore między koronkami 15 a 18 i trochę wachlowanie manetką na pagórkowatym terenie, którego mam trochę. Stąd pomysł żeby przez zimę pozbierać graty i przeskoczyć na coś od Srama z gripshiftem. Do tej pory nigdy nie miałem do czynienia z napędem tej firmy i nie wiem dokładnie czego się spodziewać. Generalnie chodzi o to że przy zmianie mógłbym dołożyć trochę i szarpnąć się na orła z tym, że z czasem trzeba będzie przeskoczyć na inną korbę z większym blatem (np 34) co i tak jest w planach, czy pozostać przy 11 rzędach skoro zakres przy kasecie 11-42 i korbie 28-30 jest wystarczający?

Ps. Aktualna korba ma dziwne bcd 76 i będę i tak ją z czasem zmieniał na coś do czego można dobrać łatwiej blaty.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
RowerowyWariat

Ze Sram'em masz ten problem że pod 11 albo orzełka bębenek będziesz musiał na XD zmienić chyba, że Sunrace'a założysz. Jak mieszkasz na nizinie i nie masz tam jakiś strasznych górek to 11 by ci wystarczyła np NX z kasetą Sunrace'a  11-42 i korbą 32t myślę, że to by dało radę, ewentualnie 11-46 kasetę. Jak się nie mylę to za takiego NX dał byś 900-1000 zł chyba, że budżet większy to śmiało GX'a albo nawet orzełka ale to już do ciebie należy wybór. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mori4

No wlasnie tak kombinuje że chyba 11 rzędów starczy z kaseta 46 jako awaryjny bieg. Zastanawiam się między przerzutka nx a gx w sumie ok 150zl różnicy ale czy czuć jakąś różnicę w pracy i wykonaniu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
RowerowyWariat

W pracy myślę, że różnicy nie odczujesz te same systemy, jedynie materiały inne przez co 60 gram różnicy i w sumie za te 60 gram płacisz 150 zł więcej. Wydaję mi się, że to sprzęgło jest najważniejsze, żeby łańcuch nie latał i nie spadał z blatu z przodu, jedna i druga je ma więc wszytko jest git. Jedynie to sprzęgło może być w NX słabsze ale nie jestem pewien. Producent pisze, że przerzutka obsługuje do 42t niby ale 46t też pójdzie masz tu nagranie z Sunrace'em 11-46 i GX : 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mori4

Czytałem też że i 50 pociągnie na jedenastorzedowej kasecie Sunrace. Ale to nie nie potrzebne. Myślałem o kasecie Shimano.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
RowerowyWariat

Na Shimano skok jest duży bo masz na 3 ostatnich biegach 32-37-46 a w Sunrace -36-40-46 więc tu jest trochę łagodniej ale dalej odczuwalny skok chyba.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mori4

Ale z tego co kojarzę cięższe biegi są lepiej zestopniowane dla mnie. W Sunrace jest przeskok z 15 na 18 tak jak w mojej dworce 10cio rzędowej który mnie trochę irytuje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
RowerowyWariat

To już wybór do ciebie należy tylko jak na 28t jeździłeś a teraz chcesz 34t czy 32t to 15-18 raczej nie będzie przeszkadzać, a wyższe biegi mogą. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzezniol

Coś za coś ciaśniejszy "dół" = mocniej rozstrzelona "góra" ...
A to co się wybierze zależy w dużej mierze od sposobu użytkowania.
Jak robiłem swoje 1x11 do zastosowań Gravel to wybrałem Shimano właśnie ze względu na lepiej zestopniowany "dół" kasety.
Jak 46T ma być "awaryjne" to kaseta Shimano jest zdecydowanie lepiej zestopniowana niż SunRace.

Pozdrawiam     

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mori4
20 minut temu, rzezniol napisał:


Jak 46T ma być "awaryjne" to kaseta Shimano jest zdecydowanie lepiej zestopniowana niż SunRace.

Pozdrawiam     

Też tak myślę. Blat bym wziął 32.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mori4

Kojarzy ktoś czy gx eagle będzie działał na manetce 11 rzędowej i z 11 rzędowa kaseta. Cena między orłem a 11 jest niewielka a w razie co łatwiej by bylo przejść na 12 rzędów gdyby koncepcja się zmieniła.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzezniol

Obie przerzutki GX`a obsługują ciąg X-Acutation.
Słowem przerzutka ustawi się tak ile manetka wyciągnie linki ...
Jak masz kaprys to w SRAMie możesz pożenić gripshifty z szosowymi przerzutkami, czy szosowe klamkomanetki z górską przerzutka :D.
SRAM to nie Shimano  i za to go uwielbiam  ;)

Pozdrawiam 
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mori4

Wszędzie gdy jest mowa o Eaglu to podkreślają że cała grupa jest kompatybilna ze sobą. Myślałem że jest jakiś myk że nie można tego połączyć z 11. Myślę nad kupieniem przerzutki od orła a resztę od 11. Jak się kaseta zmęczy to przy wymianie będzie można kupić 12to rzędowa jak będzie taka potrzeba.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Arni220

Jak mają być takie myki, że kupujesz przerzutkę 12s, a resztę wsadzasz od 11s tylko dla tego, że za rok może wsadzisz kasetę 12s, to moim zdaniem manewr bez sensu. Albo dawać od razu 10-50 z korbą 34 lub 36, albo pozostać w pełni na 11s z mniejszym blatem. Pamietaj, że chcą za rok wsadzić kasetę 12s będziesz musiał wymienić także manetkę na 12s, a to poniesie kolejne koszta. Nie ma sensu kombinować, dawaj jakiegoś NXa czy GXa z odpiwiednim blatem, by nie zażynać małych koronek w przekosach i będzie super. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mori4

Masz całkowitą rację tak bym zrobił gdyby nie to że do mojej ramy da się wsadzić maksymalnie 32 z przodu. Przełożenie 32x46 wystarczy mi na to co mam w okolicy jednak chciałem trochę pokombinowac skoro cena przerzutki jest prawie taka sama.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Maciek_Z_Mazur

Niedawno sam rozważałem co kupić i moja konkluzja - bierz Eagle.

Napęd 1x11 jest zawsze napędem kompromisów - albo masz fajny zakres i beznadziejne stopniowanie albo odwrotnie. Ja najpierw kupiłem 1x11 xt+sunrace 11-50 i ta dziura 15-18 doprowadziła mnie do szału - choć nie jestem specjalnie wybredny i jeżdżę tylko turystycznie. Z kasetą sunrace miałem generalnie sporo przejść, które opisywałem na forum więc się nie będę powtarzać. Nigdy więcej sunrace nie kupię.

Kompatybilność 11sp i Eagle - to działa. Bez względu na to co pisze SRAM (kasa na eaglu musi się zgadzać). Sporo ludzi używa nawet 11-biegowych manetek shimano z Eaglem i sam byłem użytkownikiem tego setupu (więcej w temacie SRAM możesz znaleźć tutaj: https://singletrackworld.com/2018/02/need-more-range-on-your-1x11-drivetrain-we-review-the-enormous-11-50t-mx80-cassette-from-sunrace/ ). Ale zgadzam się z kolegą Arni220, że to nie ma sensu. Jedyna rzecz gdzie widzę przewagę to być może większa trwałość łańcuchów 11s ale to też jeszcze ciężko potwierdzić, a na 12 biegów sa juz na rynku łańcuchy KMC więc nie powinno być źle....

Ja skończyłem na Eagle w kombinacji - łańcuch i kaseta NX Eagle (11-50 bębek shimano), reszta GX Eagle i polecam (manetka NX jest dla nie za bardzo plastikowa). Oprócz dużej uniwersalności w temacie zakresu i  dobrego stopniowania taki setup ma jeszcze tą zaletę, że jest oficjalnie kompatybilny i jeśli coś nie zagra będziesz wiedział, że przyczyny trzeba szukać poza samymi częściami (najczęściej) - jak masz zestaw niestandardowy i coś nie gra to jest wieczna zagwozdka co jest nie tak...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mori4

Dziękuję za opinie. Jak już pisałem do swojej ramy wstawię tylko blat 32. Z moich wyliczeń wynika że przełożenie 32x50 nie jest mi za bardzo potrzebne. Z drugiej strony kompletując gx 11 a gx eagla (z kaseta nx) to różnica w cenie wynosi ok 100zl (pomijając zakup korby) więc szkoda nie dorzucić do jednego przełożenia więcej. W orle trochę boję się że wózek przerzutki będzie niżej niż w 11 i wszędzie piszą że ten napęd jest wrażliwszy na dokładną regulację a ja często jeżdżę po gałęziach i bardziej dzikich terenach.

Jak u Ciebie z regulacją eagla?

Edytowane przez Mori4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Maciek_Z_Mazur

Jeśli lubisz "chaszczing" to kup przerzutkę NX Eagle - ma stalowy mocny wózek i w porównaniu do wyższych grup lepsze mocowanie górnego kółeczka przerzutki - przyjrzyj się fotom wewnętrznej części wózka na necie to sam zobaczysz co mam na myśli.

Co do ustawiania - nie wiem skąd tyle emocji jakie wzbudza Eagle - napęd jak każdy inny. 90% problemów wynika z krzywego haka przerzutki więc koniecznie to sprawdź przed montażem nawet jeśli hak wydaje się prosty/jest nowy/stary napęd działa dobrze/w serwisie mówią, że nie trzeba. I zrób to przeznaczonym do tego narzędziem. Jak masz krzywy hak to i z 11s może być problem. Na prostym haku regulacja Eagla zajeła mi ok 10 minut wg instrukcji SRAMa...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes
W dniu 21.10.2018 o 09:48, RowerowyWariat napisał:

Ze Sram'em masz ten problem że pod 11 albo orzełka bębenek będziesz musiał na XD zmienić chyba, że Sunrace'a założysz.

 

Nieprawda.

Kasety PG1130 i PG1230 są montowane na klasyczny bębenek Shimano. A w mojej ocenie przeskok 10-12 w kasetach na XD jest złym pomysłem, 11-13 to łagodniejszy przeskok.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×