Skocz do zawartości

[3500-4500] hardtrail 29/27,5+ na co dzień, wyprawę i na ścieżkę


saphrii

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

Chciałbym złożyć, lub kupić cały rower, na lekkie wyprawy (otwory do montażu bagażnika), do zabawy na ścieżce, do jazdy zimą, coś na grubszych gumach, ale nie Fat... Jako osoba o słusznym wzroście 192cm bardzo lubię geometrię G2 Treka i tutaj skierowałem pierwsze kroki upatrując dwa modele: X-Caliber 8, lub Roscoe 7. Pomimo zastosowania tej samej ramy oba modele mają coś co lubię, ale jeden ma coś czego nie ma drugi i odwrotnie (najchętniej bym je pożenił), i tak:

za X-Calibrem 8 przemawia: napęd 2x10 (tak, wolę blat z większą ilością zębów + młynek na podjazdy), koła 29, Hamulce Shimano, przerzutka tył XT.
przeciw: wolałbym skok 120 z piastą Boost110, jako, że mam już inny rower w tym systemie, a do istniejącego 15x100 założę max 29x2.4  (czy w przyszłości wsadzę tam koło 27,5+ 2.8~3.0"?)

za Roscoe 7: przemawia: większy skok amortyzatora (120), przednia piasta Boost110 akceptująca szersze opony, regulowana sztyca.
przeciw: napęd 1x10, hamulce Tektro, przerzutka tył Deore, wolałbym wystartować z kołami 29", za krótki mostek 60

 

To co w ogóle nie pasuje mi w w/w ramach to nietypowa piasta tylna boost141 na szybkozamykacz... Najlepiej by była tam sztywna oś boost148

 

Reasumując, chciałbym rower posiadający:

- w pierwszej kolejności koła 29", opony min. 2.3", później może 27,5+ dokupię
- obie piasty boost - 110 i 148
- amor RockShox powietrzny, skok 120
- napęd Shimano 2x10 chętnie z przerzutką XT z tyłu, hamulce też Shimano
- ramę przyjmującą duże opony 29 oraz 27,5+ do 3,0" i posiadającą otwory montażowe dla bagażnika
- geometria przy 21,5": efektywna górna rura 65,5-66, kąt główki 68-69st, trail 8-9, mostek 100
- suport wkręcany, żadne pressfity.
- mile widziana regulowana sztyca
- dobra gwarancja

 

Pewnikiem nie pożenię w/w modeli, będę musiał iść w bazę któregoś i coś powymieniać. Pytanie, który lepiej / korzystniej, a może podsuniecie mi jakiś rower, który spełnia wszystkie moje zachcianki na dzień dobry? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie wiem czy w tym budżecie ogarniesz to wszystko, zawsze jest ale bo np częściowo spełnia wymagania marin nail trail 6 ale do dodania zebatka z przodu.(i przekroczony budżet) podobnie mustang trail. Gdyby nie brak sztywnych osi to lumis 3 od Diamondbacka(reba karbon) lub Cujo 3 od Cannondale. 

Lub szukanie po wyprzedażach np https://www.zico-bike.pl/27-5/kellys-gibon-30-27-5-trail-2018?gclid=CjwKCAjwu5veBRBBEiwAFTqDwXBC5N0DtJeLtXxM1i9zFtLq3OsXEpJ-d80SrZTYLS4uWg1XKCKokRoCqRAQAvD_BwE (rozmiar) lub modele 2017.

Model dust 1 od Kross w budżecie za to (ale sprzęt niższej klasy jednak i szukanie rozmiaru) Lub https://trekking24.pl/pl/romet-2018/2359-rower-romet-jig-2018.html?utm_source=ceneo&utm_medium=pricewars2&utm_campaign=rower-romet-jig-2018&ceneo#/427-rozmiary_romet-20 (podmiana kol) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za propozycje, Ten Kellys Gibon byłby zapewne ideałem gdyby nie: brak mocowania bagażnika, dość krótką efektywną górną długość (do obejścia dłuższym mostkiem, ale chciałbym tego uniknąć) i pressfit działający na mnie jak płachta na byka ;)
Do Krossa przymierzałem się, rowery zupełnie nie pasują mi geometrią i są generalnie krótkie.
W moim fullu przed wymianą na br-8020 jeździłem na hamulcach "pozagrupowych" z zaciskami br-m447, po odpowietrzeniu fabrycznego zapowietrzenia byłem z nich naprawdę zadowolony, oprócz dłuższych zjazdów, gdzie dawało się odczuć gorsze odprowadzanie ciepła i gorsze tarcze. Niestety nie wiem jak się one mają do dzisiejszych grup typu MT200. Jedno jest pewne, stare m447 mam w pudełku i zawsze alternatywnie mogę zbyć się albo mt200, albo Tektro oferowanych w omawianych Trekach i założyć  447.

 

Zapytam może w drugą stronę, gdybym miał dokonać zakupu jednego z wypatrzonych przeze mnie Treków z zamiarem późniejszej modyfikacji, to bardziej opłacalnie iść w stronę X-Calibra, czy Roscoe?

W X Calibrze miałbym do zmiany amor na 120 + koło front na boost110, oraz sztycę na regulowaną
W Roscoe miałbym do zmiany korbę i kasetę (z 11-42 na 11-36) i dokupienie przerzutki na przód, oraz mostek, z czasem dokupienie kpl. kół 29".

 

Zapytam jeszcze o jedno - w tych rowerach, które przeglądałem, zaważyłem, że jeśli rama jest na oś 12x148, od razu pojawia się wkład typu pressfit - jest jakaś zależność boosta do linii łańcucha, że wkręcane suporty nie ogarniają tematu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem zamiast myśleć i kombinować z wydatkami poszłabym potargowac się o roscoe 8. Mając 1x12 nie przejmowałabym się już stopniowaniem, miała myk myka i sensownie złożony rower. (być może ciut lekko powyżej 4500) https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-szlakowe/roscoe/roscoe-8/p/23608/?colorCode=greydark

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trek X-caliber 9 2018 jest do znalezienia w górnych widełkach Twojego budżetu jeśli trochę ponegocjujesz cenę. 

Tam masz już Recona z boostem 110.

Z tego co wiem to też Recon da się przerobić na 120 skoku.

Do tego napęd 2x11, hamulce Shimano, tył XT. 

Rama przyjmie sztycę regulowaną z wew. prowadzeniem linki.

Z minusów to jest pressfit - do obejścia kupując tokena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak - już od kilku miesięcy ich nie ma - tzn są nie do zamówienia u dystrybutora, ale trzeba dzwonić po sklepach i szukać co mają na stanie. 

Tu masz dokładną listę wszystkich sklepów współpracujących: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/store-finder/ 

Akurat 21,5 to już duża rama więc masz jeszcze szansę. Pamiętaj tylko że w przypadku Treka nie ma możliwości zakupu przez internet więc czeka Cię osobista wycieczka do sklepu, gdziekolwiek byś go nie znalazł... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...