Skocz do zawartości

[Łańcuch i kaseta] XTR CS-M9000 - strzelanie po wymianie łańcucha


bols86

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko, dwa lata temu kupiłem używany Specialized Camber 29 w rozmiarze L. Niestety moja tegoroczna próba sciągniecia łańcucha i jego przeczyszczenia zakończyła sie dosyc sporem upadkiem na trasie!, przyczyna okazala sie niewystarczajaco dobrze spieta spinka, ogolnie to lancuch zostal troche zmasakrowany przez co bylem zmuszony go wywalic i zastapic model Shimano CN-HG701 Ultegra / XT 11 speed. Po jego załozeniu lancuch zaczal wydawac jakies dziwne dzwieki, najpierw strzelal, teraz przeskakuje na niektorych bigach, serwisant mowil ze istnieje prawdopodobienstwo ze z czasem sie ulozy ale tak w ogole to ze kupilem zbyt krotki lancuch (ilosc ogniw to 116) jak na kola 29 i rame w rozmiarze L.

1. Na sam poczatek chcialbym poddac ocenie kasete, jest to XTR CS-M9000, nie ukrywam ze z racji ceny nowej kasety bylbym sklonny przeskoczyc na CS R-8000 co o tym sadzicie?.

2. Na nowym lancuchu zrobilem ok 200 kilometrów, zastanawiam sie czy przy ewentualnym zakupie nowej kasety i ramy i kupic jeszcze raz nowy lancuch aby wyeliminowac problem raz na zawsze.

3. Czy jest mozliwoscia ze lancuch jest zbyt krotki?, przednia korba ma wymiary 144mm srednicy i 34 zeby - moze wymienic ja na mniejsza?.

Nie posiadam starego lancucha tak wiec nie mam szans na ewentrualna przymiarke :(.

IMG_5276.jpg

IMG_5277.jpg

IMG_5278.jpg

IMG_5279.jpg

IMG_5280.jpg

IMG_5281.jpg

IMG_5282.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
3 minuty temu, bols86 napisał:

3. Czy jest mozliwoscia ze lancuch jest zbyt krotki?, przednia korba ma wymiary 144mm srednicy i 34 zeby - moze wymienic ja na mniejsza?.

Jak to nie tandem to nie powinien być zbyt krótki.

Gdyby był za krótki to na 34/40 byś połamał przerzutkę.

 

6 minut temu, bols86 napisał:

teraz przeskakuje na niektorych bigach

Na których przeskakuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaseta jest zużyta i na 8 i 9 koronce widać to wyraźnie, więc na moje oko też na nowy łańcuch już było za późno. Co do długości łańcucha to dopóki przerzutka nie jest napięta jak struna na największych zębatkach to nie jest za długi, a pierwsze słyszę, żeby długość łańcucha dobierać do ramy, a nie do napędu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, michuuu napisał:

Na których przeskakuje?

Dzisiaj sprawdze i potwierdze, hmmm ogolnie to na sbike.pl wrzucilem do koszyka nastepujace rzeczy:

  • Zębatka Shimano Deore XT SM-CRM81 do FC-M8000
  • Kaseta Shimano Deore XT CS-M8000
  • Łańcuch Shimano CN-HG701 Ultegra

Głupie pytanie, kiedy bede wiedzial czy przerzutka tylna wymaga wymiany?, w/w zestaw nada sie do czegos czy to porfanacja zastepowac osprzet XTR tanszym odpowiednikiem?.

Nie zrozumcie mnie zle, nie lubie kupowac dziadostwa, po prostu wiem ze chytry traci dwa razy i przekonalem sie o tym juz nie raz czy dwa, rower juz kupilem z XTR'em - nie wynikal on z moich modyfikacji.

Teraz, seraph napisał:

Kaseta jest zużyta i na 8 i 9 koronce widać to wyraźnie, więc na moje oko też na nowy łańcuch już było za późno. Co do długości łańcucha to dopóki przerzutka nie jest napięta jak struna na największych zębatkach to nie jest za długi, a pierwsze słyszę, żeby długość łańcucha dobierać do ramy, a nie do napędu...

Hmmm postraram sie wrzucic dzisiaj jakis filmik z napiecia na poszczegolnych biegach, ciezko mi tutaj cokolwiek powiedziec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Teraz, bols86 napisał:

Głupie pytanie, kiedy bede wiedzial czy przerzutka tylna wymaga wymiany?, w/w zestaw nada sie do czegos czy to porfanacja zastepowac osprzet XTR tanszym odpowiednikiem?.

Jak jej nie połamałeś i zachowujesz ilość rzędów to po co wymieniać.

Dlaczego profanacja? Portfel kształtuje poziom zachcianek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymieniaj całej kasety, po co. Wymień 5 małych koronek, zapłacisz za to stówę, bo tyle kosztuje komplecik. Jak chcesz to jeden mam nawet w domu na stanie. Odkręcasz nakrętkę kasety i zdejmujesz po kolei pierwszych 6 koronek. Te duże się praktycznie nie zużywają. W sumie to ja nawet mam jeden komplet nowy w szufladzie bo zamówiłem kiedyś profilaktycznie, więc gdyby Ciebie mocno przyszpiliło, to możesz podjechać (Orunia).

 

Nic poza tym nie wymieniaj, zębatka na korbie nie zużywa się tak szybko, ona ma stalowe, szerokie zęby NW i powinna wytrzymać przynajmniej dwie jak nie trzy kasety.

 

A łańcuch to ja chyba sugeruję KMC X11.93 lub któryś z wyższych modeli, bo Shimano raczej słabe ma opinie. Ciut szybciej się zużywa niż powinno, dlatego jest nielubiane.

 

Co do długości łańcucha to mierzysz to tak: owijasz łańcuchem zębatkę na korbie i największą zębatkę w kasecie. Przykładasz do siebie końce łańcucha i dodajesz dwa ogniwa. To jest właściwa długość. Ja jeździłem na ciut dłuższym, miałem dodane 4 ogniwa i też wszystko działało idealnie.

 

 

 

EDIT / Sorry, ciut z tym zmienianiem koronek jest inaczej :/ W XTR 17 i 19 jest też na pająku, dlatego nie tak łatwo ją dokupić bo ten pajączek 169pln kosztuje. Oszaleli. Dlatego ja bym zostawił dwa pająki duże od XTRa a dół założył od XTeka tylko potrzebujesz do tego dwóch dystansów tych plastikowych wkładanych między koronkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, cervandes napisał:

Nie wymieniaj całej kasety, po co. Wymień 5 małych koronek, zapłacisz za to stówę, bo tyle kosztuje komplecik. Jak chcesz to jeden mam nawet w domu na stanie. Odkręcasz nakrętkę kasety i zdejmujesz po kolei pierwszych 6 koronek. Te duże się praktycznie nie zużywają. W sumie to ja nawet mam jeden komplet nowy w szufladzie bo zamówiłem kiedyś profilaktycznie, więc gdyby Ciebie mocno przyszpiliło, to możesz podjechać (Orunia).

Nic poza tym nie wymieniaj, zębatka na korbie nie zużywa się tak szybko, ona ma stalowe, szerokie zęby NW i powinna wytrzymać przynajmniej dwie jak nie trzy kasety.

A łańcuch to ja chyba sugeruję KMC X11.93 lub któryś z wyższych modeli, bo Shimano raczej słabe ma opinie. Ciut szybciej się zużywa niż powinno, dlatego jest nielubiane.

Co do długości łańcucha to mierzysz to tak: owijasz łańcuchem zębatkę na korbie i największą zębatkę w kasecie. Przykładasz do siebie końce łańcucha i dodajesz dwa ogniwa. To jest właściwa długość. Ja jeździłem na ciut dłuższym, miałem dodane 4 ogniwa i też wszystko działało idealnie

EDIT / Sorry, ciut z tym zmienianiem koronek jest inaczej :/ W XTR 17 i 19 jest też na pająku, dlatego nie tak łatwo ją dokupić bo ten pajączek 169pln kosztuje. Oszaleli. Dlatego ja bym zostawił dwa pająki duże od XTRa a dół założył od XTeka tylko potrzebujesz do tego dwóch dystansów tych plastikowych wkładanych między koronkami.

Hmm w tym szalenstwie jest jakis sens, tyle ze ja juz kupilem lancuch Shimano HG701. Wiesz co dobry pomysl, zaczne od wymiany koronek - czyli co zamowic wszytskie koronki poza 17 i 19 zamowic od XT + jeszcze dwa dodatkowe dystanse tak?, gdzie to najlepiej zakupic?, macie jakies sprawdzone sklepy?, do tej porty kupowalem na sbike.pl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No napisałem gdzie, formicki bike w PL ma koronki w ofercie, a za granicą masz bike discount, też lubiany sklep tylko wysyłka 9 euro.

 

Napisz do formickich, że chcesz XTRa zregenerować i zamiast tego najmniejszego pająka chcesz wsadzić koronki od XT, tylko potrzebujesz tych dwóch pierścieni dystansowych.

 

Żebyśmy wiedzieli o czym rozmawiamy, tutaj mam zdjęcie z mojej przeróbki bębenka jak miałem wszystkie koronki luzem na stole:

 

60059907321814522767.jpg

 

 

Widać dwa duże pająki, i w XT mam resztę luzem. Koronki licząc od góry - między 7 i 8 a 8 i 9 są te dwa czarne pierścienie które są na dole i górze zdjęcia. Takich dwóch elementów potrzebujesz. I będziesz w domu, bo regeneracja kasety za 99pln to jednak lepsza opcja niż zakup nowej za prawie 300. A taka to właśnie przewaga tego rozwiązania, że można wymieniać tylko zużyte kawałki. 

 

Tutaj masz to samo zdjęcie w większej rozdzielczości, możesz sobie powiększyć jak to wygląda. Zerknij też czy mój mniejszy pająk z trzema koronkami, ten w lewym dolnym rogu tak samo wygląda u Ciebie, żeby się nie okazało, że XTR tam ma jakieś udziwnienie. Sądzę, że nie, ale wiesz jak jest :) Ja jeszcze na YT poszukam cs-m9000 może coś wypatrzę bo nie mam do XTRa dostępu.

 

A łańcuch, skoro już kupiłeś, to jeździj, ale żeby w przyszłości mniej wydawać na napęd - kup kolejne łańcuchy, ze dwa - i wymieniaj co 300-500 km - dzięki temu kaseta i korba na o wiele więcej kilometrów wystarczy. Zdejmujesz łańcuch z roweru, wieszasz na gwoździu wszystkie trzy i wybierasz ten, który jest najkrótszy. Polecane są X11.93 jak już pisałem, możesz rozważyć też X11 SL, ponoć dłużej wytrzymuje. Najtrwalszy z jedenastek jest Connex 11SB ale jest drogi i jeszcze nie miałem z nim przyjemności. Z kolei najtańszy jest Sram 1110, kosztuje 40pln i pod moją nogą wystarcza na 1000km. Generalnie co kupisz to i tak będzie to lepszy pomysł niż jeżdżenie na jednym łańcuchu, bo ja swoje XT zajechałem w 2800km i zaczął przeskakiwać na 3 najmniejszych koronkach. Teraz jestem mądrzejszy i jadę już trzeci łańcuch na zreanimowanej koronkami kasecie (dwa Sramy 1110 i jeden X11.93).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie cervandes, zastosuje sie do Twojej rady i zaraz zabieram sie do kontaktu z Formickim - rozumiem ze koronkami od XT mam sie nie przejmowac bo masz w razie czego na sprzedaż tak?. BTW - zamawiam narzędzia do roweru, bacik, sciagacze, skuwacze itp., orientujecie sie moze jaki klucz jets potrzebny do sciagniecia korby typu XT?, ten na kwadracik to chyba juz zaszłość prawda?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem, że jeśli by Ci się PALIŁO bo jakiś maraton czy wyjazd, to mam na stanie komplet i mogę Ciebie poratować. Ale jeśli nie masz noża na gardle to ja sobie w przyszłym roku założę bo po to kupiłem.

Potrzebujesz klucz do kasety, bacik i ewentualnie klucz do korka w korbie, tego plastikowego.

Co ściągnięcia korby potrzebujesz imbusa, te dwie śrubki w lewym ramieniu, potem w środku w tej szparce masz zawleczkę taką, trzeba ją podważyć. Wykręcasz plastikowy korek z lewego ramienia i już, korba jest uwolniona. Do zębatki oczywiście Torx30. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...